به گزارش تجارت آوا، محمد رضایی مدیرعامل بیمه ایران گفت: با توجه به ضرورت هم افزایی نهادهای مختلف نظام به منظور پیشبرد آرمان های کشور و دستیابی به سیاست های کلی این تفاهم نامه تنظیم شده است.
وی افزود: هدف از این تفاهم نامه هماهنگی در بخش های مختلف بیمه ای برای انجام ریکاوری و بازیافت خسارت ها توسط مرکز وکلا و کارشناسان رسمی بویژه بحث داوری آن است.
رضایی تصریح کرد: در این تفاهم نامه به بیمه گذار نیز حق ارزیابی خسارت داده شده و همچنین برای کمک بیشتر به بیمه گذران در صورت اختلاف با بیمه گر میتوانند بر اساس این تفاهم نامه برای داوری از مرکز وکلا پیگیری های لازم را انجام دهند.
وی با اشاره به این که بیمه ایران روزانه به طور میانگین ۲۷ میلیارد تومان خسارت دیات پرداخت میکند اضافه کرد: ۵۶درصد پرتفوی بیمه ایران را شخص ثالث به خود اختصاص داده است که سهم خسارت پرداختی آن توسط بیمه ایران ۶۵درصد از کل است.
رضایی گفت: یکی از اهداف، جامع عمل پوشاندن به تعهدات در بخش خسارت و کاهش زمان بوده است به طوریکه در سال ۹۷ رسیدگی به پرونده خسارت ۳۶۸ روز طول می کشید اما در ۵ ماهه امسال به ۷۰روز رسیده است و امیدواریم تا پایان سال به ۳۰روز تقلیل یابد.
بهادری رییس مرکز وکلا و کارشناسان رسمی با اشاره به این که این مرکز با در اختیار داشتن ۱۴۰ هزار وکیل و کارشناس رسمی در سطح کشور رسالت اجتماعی بزرگی برای حل مشکلات مردم بر عهده دارد گفت: در این تفاهم نامه نو آوری های خوبی بویژه در حوزه داوری و کارشناسی پیش بینی شده است که میتواند نقطه عطف و تحول در این حوزه برای نهادهای عمومی و دولتی باشد.
وی تصریح کرد: با امضای این تفاهم نامه در واقع اول راه قرار داریم و موفقیت در گرو عملکرد مناسب در ادامه مسیر می باشد.
انعقاد تفاهم نامه بیمه ایران و مرکز وکلا
تفاهم نامه همکاری مشترک مرکز وکلا، کارشناسان رسمی، مشاوران خانواده و شرکت سهامی بیمه ایران به امضا رسید.
https://tejaratava.ir/?p=3484