• امروز : جمعه - ۲ آذر - ۱۴۰۳
13
معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران تشریح کرد؛

زوایای سرویس های خدمات شهروندی بیمه سلامت

  • کد خبر : 33439
  • ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۳
زوایای سرویس های خدمات شهروندی بیمه سلامت
معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران، زوایای سرویس های خدمات شهروندی بیمه سلامت را تشریح کرد.

مهدی رضایی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت ایران، با اشاره به راه اندازی سرویس های خدمات شهروندی و آمادگی برای بهره برداری از آن گفت: دسترسی به این سامانه از طریق آدرس https://eservices.ihio.gov.ir/esc فراهم است .

وی افزود: با توجه به ضرورت سهولت دسترسی بیمه شدگان به این سامانه، این سازمان در حال طراحی اپلیکیشن موبایل سامانه است. همچنین ضروری است دامنه به گونه ای باشد که به راحتی در خاطر بیمه شدگان بماند، با توجه به این که پیش تر دامنه bimehsalamat.ir  در اختیار سازمان بوده است، از این دامنه برای دسترسی به این خدمات استفاده خواهد شد .

وی تصریح کرد: از مهم ترین قابلیت های این سامانه در حال حاضر می توان به خدمت استعلام وضعیت پوشش بیمه‌ای سازمان بیمه سلامت، خدمت تمدید اعتبار دفترچه در صندوق روستاییان و سلامت همگانی و ایرانیان، خدمت اصلاح شماره تماس بیمه شدگان از طریق سامانه شاهکار و خدمت تعویض عکس بیمه شده اشاره کرد.

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران گفت: همچنین ثبت نام خانوار، ثبت عضو در خانوارهای موجود در سامانه های سازمان، بازیابی کد رهگیری نسخ و مشاهده برخط سوابق نسخه الکترونیک بیمه شده، استحقاق سنجی، مشاهده اطلاعات خانوار برای سرپرست و تمدید پوشش بیمه ای اعضا، مشاهده و جستجوی مراکز طرف قرارداد سازمان، مشاهده اطلاعات پزشک خانوار، نمایش تاریخچه پرداخت‌های بیمه شده به سازمان و تصحیح اطلاعات هویتی بیمه‌شدگان با استعلام از ثبت‌احوال از قابلیت های دیگر این سامانه است.

رضایی اظهار داشت: همچنین قابلیت‌های امکان ثبت رویدادهای بیمه‌شدگان مانند تولد، ازدواج، طلاق، فوت و … از سرویس‌های سازمان ثبت‌احوال، امکان ثبت درخواست صدور بیمه‌نامه در پوشش‌های بیمه‌ای، امکان اعلام نرخ یک خدمت خاص به بیمه شدگان، پیاده‌سازی پرسشنامه‌های رضایت‌سنجی و نظرسنجی سازمان، امکان نمایش پرداخت‌ها به بیمه‌شده، امکان جستجوی مراکز ارائه دهنده یک خدمت خاص، امکان جستجوی آدرس و اطلاعات تماس ادارات کل استانی از قابلیت هایی است که در آینده اضافه خواهد شد.

 وی گفت: کلیه کارکردهای فوق الذکر در قالب api نیز موجود بوده و نرم افزارها و اپلیکیشن های موجود و دارای مخاطب در بازار می توانند پس از پیاده سازی و دریافت تاییدیه از آزمایشگاه سازمان بیمه سلامت اقدام به ارائه خدمات غیرحضوری شهروندی سازمان بیمه سلامت ایران در برنامه های خود نمایند و در حال حاضر نیز چند اپلیکیشن پرکاربر این کار را انجام داده اند .

https://tejaratava.ir/?p=33439

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.