• امروز : شنبه - ۳ آذر - ۱۴۰۳
8

بازدید اعضای هیئت رئیسه فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی از شرکت دخانیات ایران

  • کد خبر : 29521
  • ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۵
بازدید اعضای هیئت رئیسه فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی از شرکت دخانیات ایران
به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی و امور بین­ الملل شرکت دخانیات، اعضای هیئت رئیسه فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی، آقایان علی بابایی کارنامی نماینده مردم شریف ساری و میاندرود، رحمت‌الله نوروزی نماینده مردم شریف علی‌آباد کتول، رضا آریان‌پور نماینده مردم شریف مینودشت، جبار کوچکی‌نژاد نماینده مردم شریف رشت و محمدحسن آصفری نماینده مردم شریف اراک با همراهی دکتر افضلی مدیرعامل و نایب رئیس هیئت مدیره شرکت دخانیات و برخی از مدیران ارشد شرکت در تاریخ 1400/05/17 و در شیفت تولیدی شب از خطوط تولید سیگارت­های ملی مجتمع دخانیات تهران بازدید و از نزدیک با ظرفیت­ها، قابلیت­ها و نقاط قوت و چالش­های فراروی آن مجتمع آشنا گردیدند.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی و امور بین­ الملل شرکت دخانیات، اعضای هیئت رئیسه فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی، آقایان علی بابایی کارنامی نماینده مردم شریف ساری و میاندرود، رحمت‌الله نوروزی نماینده مردم شریف علی‌آباد کتول، رضا آریان‌پور نماینده مردم شریف مینودشت، جبار کوچکی‌نژاد نماینده مردم شریف رشت و محمدحسن آصفری نماینده مردم شریف اراک با همراهی دکتر افضلی مدیرعامل و نایب رئیس هیئت مدیره شرکت دخانیات و برخی از مدیران ارشد شرکت در تاریخ ۱۴۰۰/۰۵/۱۷ و در شیفت تولیدی شب از خطوط تولید سیگارت­های ملی مجتمع دخانیات تهران بازدید و از نزدیک با ظرفیت­ها، قابلیت­ها و نقاط قوت و چالش­های فراروی آن مجتمع آشنا گردیدند.

 در ادامه­ ی این بازدید و طی نشستی که در اتاق جلسات مدیریت عامل برگزار گردید، دکتر افضلی ضمن تشکر و تقدیر از حمایت­ های قانونی و معنوی مجلس شورای اسلامی از شرکت معظم دخانیات تاکنون، از حضور اعضاء فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی در مجتمع تولیدی تهران سپاسگزاری و سپس گزارش تحلیلی ـ آماری در عرصه­ های کشت، تولید و توزیع محصولات دخانی جهت استماع اعضاء فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی ارائه نمودند.

  ایشان در ادامه افزودند، شرکت دخانیات در سال­های اخیر به دلیل تأثیرپذیری از روندها و رویدادهای اقتصادی و فضای حاکم بر کسب و کارها، ضعف در قوانین تجاری، کاستی­ ها و چالش­ های ایجاده شده در گذر خصوصی­ سازی بنگاه ­های اقتصادی و ساختار سنتی و غیر اثربخش و در ادامه­ ضعف­ های مدیریتی، دچار رخوت و وضعیت ناپایدار و در مرز بحران و ورشکستگی قرار گرفته بود که کاهش سهم دخانیات ایران از کل بازار مصرف دخانی کشور به ۷/۹ درصد در سال ۱۳۹۸تأییدکننده این ادعاست.

  دکتر افضلی ادامه داد، تیم مدیریتی جدید پس از استقرار در نیمه­ ی دوم سال ۱۳۹۸ و آسیب­ شناسی عمیق و کارشناسی و با استفاده از ظرفیت­ ها و قابلیت­ های کارکنان خبره و متخصص درون­ سازمانی نسبت به تدوین راهبردهایی در حوزه های بازاریابی، توزیع و فروش، مدیریت بهینه منابع، تأمین همگون مواد اولیه و قیمت گذاری هوشمندانه محصولات با حفظ مزیت رقابتی کالای داخلی اقدام نمود که علیرغم وجود چالش­ های پیش­رو از جمله نوسانات نرخ ارز، اعمال تحریم­ های ظالمانه، شیوع بیماری نوظهور و محدود کننده کرونا و اخیراً قطعی برق در مهمترین واحدهای تولیدی، آثار برنامه­ ریزی ها و همدلی و همکاری نیروی انسانی شاغل در شرکت دخانیات ایران به ثمر نشست و با بازشدن گلوگاه ها و گره های تأمین مواد و تولید، چرخ تولید ۷ مجتمع کارخانجات کشور به حرکت افتاد.

 وی در ادامه­ بیان داشتند، شاخص های عملکردی در بخش­های تولید ، فروش و تأمین و سهم محصولات در بازار مصرف به وضوح بیانگر جهت گیری شرکت دخانیات به سمت بهبود شرایط دارد که طی آن در پایان سال ۱۳۹۹، سهم فروش سیگارت شرکت از کل بازار مصرف کالای دخانی در کشور به ۱۳٫۴ درصد رسید که نشان از رشد ۲۸ درصدی سهم فروش سیگارت شرکت دخانیات نسبت به سال گذشته دارد.

 ایشان ادامه داد، علیرغم اینکه شرکت دخانیات از ابتدای سال ۱۴۰۰  با قطعی مکرر برق مواجه بوده و این موضوع، باعث از دست رفتن تعدادی از شیفت­ های تولیدی در مجتمع­های تولیدی گردید، لیکن خوشبختانه با همت و تلاش کارگران زحمتکش شرکت، میزان تولید سیگارت در سه ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، به میزان ۶۵ درصد رشد داشته است.

ایشان در پایان گزارش خود افزودند، یکی از اقدامات مهم و موثری که در بخش بازاریابی و فروش محصولات دخانی و در دوره جدید مدیریتی به وقوع پیوست، استقرار، رشد و توسعه شبکه مکانیزه توزیع مویرگی کالای دخانی در برخی از استان­ های کشور بود که این مهم باعث برقراری سهمِ بازاری پایدار و به تبع آن درآمدی ثابت برای شرکت گردید که طی آن در خردادماه سال جاری، ۳۵ درصد فروش شرکت در کانال توزیع مویرگی صورت گرفته و  میزان فروش نخی در کانال توزیع مویرگی در سه ماهه اول سال جاری رشدی معادل ۲۶ درصد رشد نسبت به مدت مشابه داشته است.

  در پایان این نشست، اعضاء فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی، ضمن ابراز خرسندی و رضایت از اقدامات تأثیرگذار به عمل آمده در شرکت دخانیات ایران در بخش ­های کشت، تولید و فروش محصولات دخانی، بیان داشتند، می­بایست از تمام ظرفیت­ ها و قابلیت­ های قانونی و حاکمیتی خود در سال “تولید، پشتیبانی­ ها، مانع­ زدایی­ ها” در جهت رشد و شکوفایی صنعت دخانیات استفاده نموده و با تدوین قوانین متناسب با واقعیت­ های اقتصادی حاکم بر این صنعت و با در نظر گرفتن شرایط شرکت­ های خصوصی و بین­ المللی رقیب و فعال در کشور، نسبت به حمایت و پشتیبانی از امر تولید ملی و رفع موانع موجود و احتمالی اهتمام و جدیت داشته باشند.

https://tejaratava.ir/?p=29521

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.