• امروز : جمعه - ۲ آذر - ۱۴۰۳
9
در گفتگو با میثم صالحی عضو هیات مدیره سندیکای شناسایی و مکانیابی رادیویی عنوان شد؛

اینترنت اشیا جهش طلایی در صنعت فاواست

  • کد خبر : 2946
  • ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۹
اینترنت اشیا جهش طلایی در صنعت فاواست
جهش طلایی صنعت فاوا، اینترنت اشیاست که تشکل های این حوزه از جمله سندیکای شناسایی و مکانیابی می تواند با ایجاد اتحاد در میان اعضا عاملی برای هم افزایی و ارزش آفرینی در این صنعت شود.

به گزارش روابط عمومی سندیکای شناسایی و مکانیابی رادیویی، میثم صالحی اینترنت اشیا (IOT) یک جهش طلایی دانست و گفت: بیل گیتس می‌گوید گاهی فرصت‌هایی رخ می‌دهد که اگر از اول با آن‌ حرکت کنیم، موفقیت و ثروت با خود می‌آورد. جهش طلایی صنف ما اینترنت اشیا است. فناوری است که شروع شده است و باید با آن همراستا شویم و حرکت کنیم تا چند سال آینده می‌توانیم حرف مهمی داشته‌باشیم.
او با بیان اینکه سندیکا با توجه به رویکرد کاری و فلسفه وجودی‌اش که باید اعضا را دور هم جمع کند، می‌تواند بستری برای هم افزایی باشد، گفت: با ورود تشکل و راه اندازی کنسرسیوم پروژه ها ادغام می شود و اینگونه ارزش آفرینی در مدت زمان کوتاه‌تری روی میدهد. اگر بتوانیم با همراهی یکدیگر کنسرسیوم منطقی و شفافی را بر بستر سندیکا به دست آوریم یک برند جهانی و کشوری درست می‌شود. همانطور که نانو در کشور ما در دنیا سرآمد است.
صالحی در ادامه به ارائه پیشنهاداتی برای گذار از دوران بحران اقتصادی ناشی از تحریم ها و کرونا پرداخت و افزود: اجتناب از سرمایه گذاری بلندمدت که بازگشت سرمایه بیشتر از سه سال دارند، ایجاد سبد کسب و کاری با ریسک غیرهم سو که اگر یکی از محصولات یا پروژه‌ها انتظارات را برآورده نکرد، دیگری آن را پوشش دهد.
او به بازطراحی مدل کسب و کار با نگاه بر تاثیرات تغییرات دیجیتالی بر کسب و کارها است که در شرکت های بسیاری اجرا شده اشاره کرد و گفت: در مدل‌های کسب و کار امکان راه اندازی فروشگاه اینترنتی، دورکاری نیروهای انسانی، جمع آوری نیازهای کارفرما از طریق الکترونیکی و مذاکرات و جلسات در فضای مجازی و تلفنی مطرح هستند. هرچقدر بتوانیم این تحولات را در کسب و کار دیجیتالیمان ایجاد بکنیم، مفید است. لازم است اتاق فکری راه اندازی کنیم تا ضمن بازطراحی مدل کسب و کار، برنامه‌های درآمدزایی‌ را بر بستر دیجیتال منتقل کنیم.
او تاکید کرد: در بازطراحی مدل کسب و کار باید رویکرد دیجیتالی، بومی سازی کردن کالاهایی که ما را از واردات مستقل می‌کند و مردم محور کردن کسب و کارها را در نظر داشته باشیم.
صالحی از پنجره فرصت رکود اقتصادی بین المللی گفت که با بهره برداری از این موقعیت می‌توانیم تجربه و تکنولوژی را وارد کشور کنیم. کشورهایی که صاحب تکنولوژی هستند و دچار رکود اقتصادی شده اند در این شرایط حاضرند تجربه و تکنولوژی‌شان را ارزان‌تر بفروشند و شرکت های ما می توانند در این فرصت تولیداتشان را تقویت کنند.
او با بیان اینکه تامین مالی بانکی برای سرمایه در گردش کالایی برای شرکت‌ها موثر است، گفت: کسب و کارها از بانک‌ها تامین مالی بگیرند ولی نرخ موثر سود سالیانه باید متوسط نرخ تورم باشد. این بر آن دسته از کالاها و مواد اولیه موجود در شرکت‌ها یا در حال واردات تاثیرگذار است. بانک‌ها باید به تولید کمک کنند و دست از سرمایه گذاری در ملک و امور غیرتولیدی بردارند. چیزی که سال‌هاست اقتصاددان های فریاد می‌زنند. آن‌ها باید این پول را به شرکت‌ها بدهند. شرکت‌هایی که ارزیابی شده اند و قابلیت به گردش در آوردن چرخ اقتصاد کشور را دارند.
صالحی با بیان اینکه حرکت به سمت تولید کالاهای وارداتی بحثی قدیمی است. باید دید در چه کالاهایی می‌توانیم خودکفا شویم. تا وابستگی از درامدهای نفتی کاهش یابد، گفت: کسب و کارها باید در اتاق های فکر بررسی کنند چه کالاهای وارداتی هست که توان تولید آن در داخل وجود دارد و دست به تولید آن بزنند. برای مثال ما توانسته‌ایم در شرکت خودم تجهیزاتی را در ایران در حوزه RFID بومی سازی کنیم.
او با اشاره به اینکه باید از کسب و کارهای دولت محور به سمت کسب و کارهای مردم محور برویم، گفت: دولت بر اساس هر آنچه که گفته شد و همه می‌دانیم، بنیه‌ای عالی ندارد. بدنه به لحاظ نقدینگی و بودجه کشوری الان بسیار ضعیف است.
تمرکز ما در مسئولیت اجتماعی باید روی اشتغال زایی و رفع فقر باشد. علاوه بر تمام چیزهای روتین و کلیشه‌ای که همه می‌دانیم مثل حفظ محیط زیست و … باید به سمت اشتغال زایی بیاییم. چون دولت نمی‌تواند مشکل بیکاری را متاسفانه رفع کند. اگر ما مولد خوبی باشیم، نقشی از آن را می‌توانیم اجرا کنیم. حداقل خودمان به جمع بیکارانی که رو به فزونی بر دوش‌های دولت هستند، اضافه نمی‌شویم.

https://tejaratava.ir/?p=2946

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.