به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی و بینالملل بیمه نوین، نخستین همایش علمی بیمه نوین با هدف همافزایی و اشتراک تجربیات پژوهشی برای کارکنان و شبکه فروش این شرکت با محورهای کاربرد فناوری اطلاعات در صنعت بیمه، مدیریت ریسک، آینده پژوهی، بازاریابی و فروش، محصولات بیمهای جدید و توسعه منابع انسانی برگزار شد.
در این همایش مدیرعامل و معاونان بیمه نوین، دبیر همایش و هیأت داوران به صورت حضوری و مدیران و رؤسای شعب، کارکنان و شبکه فروش این شرکت بهطور مجازی شرکت داشتند. هفت ارائهدهنده مقالات برگزیده که شامل افرادی از کارکنان ستادی و شعب و همچنین اعضای شبکه فروش شرکت بودند نیز از شهرهای مختلف نیز به صورت آنلاین در این همایش حاضر بودند.
در ابتدای این همایش حسین کریم خان زند؛ مدیرعامل بیمه نوین با تبیین رویکرد و اهداف نخستین همایش علمی بیمه نوین خاطرنشان کرد: توسعه دانش و به روز شدن اطلاعات در صنعت بیمه ارتباط مستقیمی با ارتقای مهارتهای تخصصی و توانمندیهای حرفهای افراد دارد. هدف ما از برگزاری این همایش بهره گیری از ظرفیت های علمی و پژوهشی همکارانمان جهت پیادهسازی در برنامههای آتی و عملیاتی کردن طرحها و ایدهها در شرکت بوده است.
وی افزود: انجام این کار در دوران همهگیری کووید-١٩ علاوه بر ایجاد انگیزه و توجه به دغدغههای پژوهشی کارکنان، تجربهای غنی برای برنامههای علمی و پژوهشی آتی خواهد بود.
در بخش ارائه مقالات نیز هیأت داوران شامل دکتر محمود محمودیان، دکتر علی کمندی، دکتر احمد صلاح نژاد و دکتر محسن فتحی پس از جمع بندی مقالات ارائه شده، برگزیدگان این همایش را به شرح ذیل معرفی کردند:
رتبه اول به طور مشترک برای مقاله «تدوین اکوسیستم اینشورتکها در صنعت بیمه و رتبه بندی عوامل استراتژیک موثر بر آن» نوشته احسان خرازی نیا و مقاله «بررسی میزان نوآوری صنعت بیمه در شرایط بحران ویروس کووید ١٩» نوشته اسلام پالیز
رتبه دوم؛ مقاله «بررسی نقش و ضرورت استفاده از نوآوری باز در صنعت بیمه (مطالعه موردی: شرکتهای بیمه شهر مشهد)» نوشته فاطمه نیکنام
رتیه سوم؛ مقاله «بررسی رابطه تنوع در محصولات و خدمت و عملکرد در شرکتهای بیمه ایرانی(مطالعه موردی: محصولات جدید ایرانی)» نوشته فاطمه آزرمی
رتبه چهارم؛ مقاله «شناسایی و اولویت بندی ریسک های بیمه آتش سوزی واحدهای صنعتی با فرآیند AHP» نوشته سیما ترکمنی، جواد خدابندلویی و زانیار قربانی
و مقاله «چالش های راه اندازی سیستم های مدیریت اطلاعات در شرکت بیمه» نوشته مریم مسیح پور و مقاله «بررسی تأثیر تجربه حسی برند بر ارزش ویژه برند» نوشته علیرضا استور به طور مشترک حائز رتبه پنجم شدند و علاوه بر دریافت جایزه نقدی برای هر مقاله در رتبه تعیین شده، سه برگزیده نخست نیز براساس طبقه بندی مشاغل در شرکت بیمه نوین شامل یک رتبه ارتقای شغلی خواهند شد.
همچنین ١۶ مقاله پذیرفته شده در مرحله پیش نیز تقدیر و برای چاپ در نشریه داخلی ماهنامه نوین معرفی شدند.