• امروز : شنبه - ۳ آذر - ۱۴۰۳
5

دریافت بیش از ۱۱۱ هزار گزارش و شکایت مردمی در خصوص کالا و خدمات

  • کد خبر : 2216
  • ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۹
دریافت بیش از ۱۱۱ هزار گزارش و شکایت مردمی در خصوص کالا و خدمات

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان بیان کرد: در ۶ ماهه نخست امسال ۱۱۱ هزار و ۳۳۷ فقره گزارش و شکایت مردمی در خصوص کالا و خدمات از طریق ستاد خبری مستقر در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ها دریافت شده است.

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان بیان کرد: در ۶ ماهه نخست امسال ۱۱۱ هزار و ۳۳۷ فقره گزارش و شکایت مردمی در خصوص کالا و خدمات از طریق ستاد خبری مستقر در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ها دریافت شده است.

به گزارش ایلنا، عباس تابش با بیان این مطلب، افزود: از مجموع شکایات دریافتی ۱۱۰ هزار و ۳۶۶ فقره معادل ۹۹ درصد قابل پیگیری و ۹۷۱ فقره معادل یک درصد غیر قابل پیگیری بوده است.

وی با اعلام اینکه از مجموع شکایات رسیدگی شده ۳۷ هزار و ۸۷۴ فقره معادل ۳۴ درصد منجر به تنظیم برگ گزارش بازرسی شده است، تصریح کرد: ۵۶ هزار و ۱۳۲ فقره معادل ۵۰ درصد منجر به عدم احراز تخلف و ۱۷ هزار و ۳۳۱ فقره معادل ۱۶ درصد به علت انجام کار کارشناسی در حال پیگیری می باشد.

رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ادامه داد: از این تعداد شکایات، ۹۵ هزار و ۵۰۶ فقره معادل ۸۶ درصد مربوط به کالا و ۱۵ هزار و ۸۳۱ فقره معادل ۱۴ درصد مربوط به خدمات بوده و بیشترین شکایت‌های دریافتی در بخش کالا مربوط به انواع نان، میوه و سبزی و در بخش خدمات مربوط به نرخ تعمیر خودروهای سبک و کافی نت است.

مصالحه بیش از ۳۵۰۰ مورد از تخلفات با تدابیر اتخاذ شده

تابش تصریح کرد: با تدابیر اتخاذ شده، از مجموع شکایات رسیدگی شده که منجر به تخلف شده اند ۳ هزار و ۵۵۴ فقره منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان شده و از تشکیل و ارجاع پرونده به ادارات کل تعزیرات و دیگر محاکم قضایی اجتناب شده است.

وی با اعلام اینکه بیشترین شکایات بر اساس نوع تخلف مربوط به گرانفروشی و عدم درج قیمت می باشد، گفت: در ارتباط با نحوه دریافت شکایات در مجموع ۷۳ هزار و ۸۳۵ فقره معادل ۶۶ درصد به صورت تلفنی، ۱۸ هزار و ۳۶۷ فقره معادل ۱۷ درصد به صورت حضوری و ۱۹ هزار و ۱۳۵ فقره معادل ۱۷ درصد به صورت کتبی بوده است.

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در پایان تصریح کرد: استانهای تهران، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی و البرز با افزایش تعداد شکایات و استان‌های سمنان، جنوب کرمان، کهکیلویه و بویراحمد و خوزستان با کاهش شکایات مواجه بوده اند.

https://tejaratava.ir/?p=2216

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.