• امروز : شنبه - ۳ آذر - ۱۴۰۳
8

اطلاع رسانی عمومی درخصوص قانون جدید چک یکی از اولویت های بانک مرکزی است

  • کد خبر : 17809
  • ۰۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۸
اطلاع رسانی عمومی درخصوص قانون جدید چک یکی از اولویت های بانک مرکزی است

مدیر روابط عمومی بانک مرکزی گفت: آموزش و اطلاع رسانی جامع در خصوص تغییرات قانون جدید چک یکی از اولویت های اصلی بانک مرکزی برای اجرا و پیاده سازی هرچه بهتر قانون یاد شده است.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به نقل از بانک مرکزی، دکتر پویا جبل عاملی در خصوص «قانون اصلاح قانون صدور چک» گفت: این قانون با هدف اعتباربخشی به چک و به حداقل رساندن صدور چک بلامحل در سال ۱۳۹۷ توسط مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و از ابتدای سال ۱۴۰۰ اجرایی می‌شود. وی افزود: یکی از اصلی ترین موارد در قانون، ممنوع بودن صدور چک در وجه حامل و ثبت چک در سامانه صیاد است که برای دسته چک های جدید اعمال می شود و پس از تعطیلات و آغاز فعالیت کسب و کارها رعایت آن ضروری است. مقام مسئول بانک مرکزی با بیان اینکه آموزش و اطلاع رسانی جامع در این زمینه از اولویت‌های اصلی بانک مرکزی برای اجرای هرچه بهتر قانون یاد شده است، تصریح کرد: باتوجه به تغییرات قانون جدید چک روابط عمومی بانک مرکزی با همراهی و مشارکت روابط عمومی شبکه بانکی با طراحی و اجرای برنامه جامع و مدون ارتباطی و هدف‌گذاری اطلاع‌رسانی به آحاد مردم جامعه و اقناع ذینفعان اصلی، آگاه سازی کارکنان شبکه بانکی و نیز آگاهی بخشی و فرهنگ سازی عمومی در این زمینه را در دستور کار قرار داد تا افکارعمومی را برای اطلاع از این تغییرات آماده کند. مدیر روابط عمومی بانک مرکزی درباره راهبرد اصلی بانک مرکزی در زمینه اطلاع رسانی قانون جدید چک عنوان کرد: در این مسیر، راهبرد اصلی بانک مرکزی بر استفاده از تمام ظرفیت‌های اطلاع‌رسانی، تولید محتوا با تأکید بر برنامه‌های ساده و جذاب با توجه به تنوع مخاطبان متمرکز شد. جبل عاملی به کارگیری ابزارهای متنوع برای پوشش همه جانبه مخاطبان را یکی از ویژگی‌های اصلی برنامه مدون ارتباطی بانک مرکزی خواند و گفت: روابط عمومی بانک مرکزی با به کارگیری ابزار متنوع به منظور پوشش و دربرگیری همه جانبه مخاطبان نسبت به تولید و انتشار محتوای متنوع اقدام کرد و برای دستیابی به اهدافی که پیشتر به آنها اشاره شد از ابزار شبکه‌های اجتماعی، رادیو، تلویزیون، تبلیغات محیطی، فضای داخلی ایستگاه‌های مترو (نصب پوستر و پخش موشن گرافی از نمایشگرها)، خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری، ابزار تبلیغاتی فضای داخلی شعب و روزنامه‌ها بهره گرفت. وی درخصوص اقدامات در دست اجرا و انجام شده توسط روابط عمومی بانک مرکزی تصریح کرد: تولید برنامه‌های تلویزیونی و ۲۰۰ نوبت پخش با زمان تقریبی ۵۱۰۰ دقیقه از چهار شبکه سراسری یک،دو،سه و پنج و ۱۵۰۰ نوبت پخش از ۳۰ شبکه استانی، تولید برنامه‌های رادیویی و ۱۵۰ نوبت پخش با زمان تقریبی ۷۳۰ دقیقه از شبکه‌های رادیویی «پیام»، «ایران»، «ورزش»، «اقتصاد» و «جوان»، نصب پوستر اطلاع رسانی در ۱۱۰ بیلبورد در سراسر شهرهای کشور، تعیین سخنگو برای پروژه قانون جدید چک و انجام بیش از ۵۰ مورد مصاحبه اختصاصی با رسانه‌ها، انتشار تعداد زیادی موشن گرافی یک دقیقه ای در انواع شبکه‌های اجتماعی و بیش از پنج میلیون بار رویت این موشن‌ها و نیز ارسال پیامک‌های انبوه برای مشتریان شبکه بانکی با موضوع قانون جدید چک از جمله اقدامات انجام شده در این زمینه است. جبل عاملی اظهار امیدواری کرد با مجموعه اقدامات اطلاع رسانی و فرهنگ سازی انجام شده و همچنین ارائه اطلاعات مورد نیاز در شعب توسط کارکنان بانکها، مردم به تدریج و بدون مشکل خاصی با جزییات قانون جدید و تکالیف مترتب بر صادرکننده و دریافت کننده چک براساس قانون جدید آشنا شوند.

https://tejaratava.ir/?p=17809

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.