• امروز : پنج شنبه - ۲۳ اسفند - ۱۴۰۳
0
در دومین برنامه "ساعت بیست" مطرح شد

رویکرد شرکت بیمه رازی سرمایه گذاری و تمرکز بر روی بیمه نامه های پر سود و خورد است

  • کد خبر : 174424
  • ۲۲ اسفند ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۶
رویکرد شرکت بیمه رازی سرمایه گذاری و تمرکز بر روی بیمه نامه های پر سود و خورد است
دومین برنامه ساعت بیست بیمه رازی که به صورت زنده با حضور مدیر عامل بیمه رازی و به میزبانی مدیر روابط عمومی و تبلیغات برگزار شد به بررسی عملکرد بیمه راز ی در سال 1403 و رویکردهای جدید شرکت بیمه رازی در سال جدید پرداختند.

 به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی و تبلیغات بیمه رازی، در ابتدای برنامه مهدی معظمی با اشاره به این مسئله که برنامه ” ساعت بیست” با هدف گفتگو پیرامون سازمان فروش و به صورت برخط دوشنبه های هر هفته از صفحه رسمی شرکت بیمه رازی در اینستاگرام پخش می شود  گفت: تلاش ما این است که هر هفته گفتگوهایی با مدیران بیمه رازی و در مراحل بعد اعضای سازمان فروش انجام شود

در ادامه برنامه علیرضا حجتی مدیر عامل بیمه رازی با در حضور پخش زنده این برنامه به بررسی عملکرد سال ۱۴۰۳ بیمه رازی پرداخت و گفت : سال ۱۴۰۳ برای شرکت بیمه رازی از چند منظر ،سال خاصی به حساب می آید. در مرحله اول تغییرات، از تغییر مدیر عامل تا تغییر در هیات عامل. لازم به ذکر است زمانی که بنده و تیم اجرایی جدید در بیمه رازی شروع به کار کردیم با توجه به نقشه راهی که ترسیم شده بود با مسائل و مشکلات فراوانی روبرو بودیم، فعالیت شرکت در بحث بیمه های زندگی بسیار کم بود و در رشته های زیان ده مثل درمان و مسئولیت و ثالث  فعالیت بیشتری داشتند.

بر همین اساس ما با شرکتی روبرو بودیم که خسارت  های درمان بالایی داشت و بسیاری از بیمه گذاران به دنبال دریافت خسارت های درمانی و بقیه خسارتهای بیمه نامه های خود بودند.

وی ادامه داد:  ما برای رهایی از چنین شرایطی دو راه حل داشتیم، ابتدا اینکه فقط خسارت ها را پیگیری کنیم و هیج کار جدیدی را شروع نکنیم و راه دوم این بود که همزمان با وصول مطالبات کار جدید و بیمه نامه های جدید و فعالیت جدیدی را آغاز کنیم.

در نتیجه با کمک و همدلی همه دوستان و همکاران در ستاد، شعب و نماینده گان در سراسر کشور توانستیم همزمان با پیگیری و پرداخت خسارت های زیان دیدگان و همچنین وصول مطالبات، فعالیت ها و پرتفوهای جدید را به سبد شرکت اضافه کنیم، که کار بسیار دشواری بود اما اتفاقی که هم اکنون و بعد از ده ماه فعالیت و کار شبانه روزی شاهد آن هستیم که بسیاری از خسارتهای مراکز درمانی انباشته شده سالهای گذشته را پرداخت کردیم و الان تنها بخش کمی از آن خسارتها باقی مانده است.

حجتی افزود: ما باید تلاش بیشتری داشته باشیم تا به اهداف بلند خود برسیم. اینکه ما در طی این ده ماه بتوانیم همزمان سامانه جدیدی بالا بیاوریم، همزمان طرح های جدیدی معرفی کنیم، همزمان بتوایم ساختاری درست کنیم و درکنار اینها بتوانیم سازمانهاو نهاد های بیرونی را توجیه کنیم تا  بشود با آنها در تعامل باشیم  کار بسیار سختی بود اما با کمک و تلاش همه ی همکاران در ستاد و شعب و نمایندگان  و همه مدیران که صادقانه در کنار من ایستادند و تلاش کردند توانستیم از بخش عمده ی این مشکلات عبور کنیم اما این مسیر همچنان ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه عنوان کرد: اما نقشه راه برای سال جدید متفاوت خواهد بود. چون بخش عمده ایی از خسارت ها پرداخت شده و انشاالله سال آینده باید طرح های جدید بیمه ای ارائه دهیم. سال اینده باید آدم های جدید از شبکه فروش وارد سیستم بشوند تا خون جدیدی وارد رگ های شبکه فروش بشود و فضا را برای کارهای جدید مهیا کنیم تا بتوانیم کارهای بزرگ تری را انجام بدهیم. 

مدیرعامل بیمه رازی درباره نگرانی بیمه گذاران و نمایندگان برای پرداخت خسارت های مشتریان گفت: نگرانی شبکه فروش همان نگرانی بنده است. وقتی نماینده ای بیمه نامه ایی صادر می کند و به خسارت می خورد اگر شرکت پرداخت نکند اولین آسیب جدی به شبکه فروش وارد می شود. ما برای پرداخت خسارت بیمه گزاران تمام تلاشمان را می کنیم . پرداخت خسارت یک موضوع مهم است اما از آن مهم تر اعتبار نمایندگان و شبکه فروش است. وظیفه ما این است اعتبار نماینده را حفظ کنیم و در نتیجه اعتبار شرکت نیز حفظ می شود بنده نگرانی نمایندگان در این مورد را کاملا درک می کنم و تلاش میکنم این نگرانی ها بر طرف شود.

حجتی درباره طرح های جدید بیمه ای در بیمه رازی افزود : ما امسال طرح های مختلفی داشتیم که بیشتر آنها نیز در رشته بیمه ها زندگی است البته این سوال مطرح شده است که آیا بیمه رازی فقط می خواهد روی بیمه های زندگی تمرکز کند؟ باید به جرات بگویم خیر.  ما به دنبال بیمه های سود ده هستیم مثل آتش سوزی، بیمه های باربری و بیمه های زندگی، پس رویکرد شرکت سرمایه گذاری و تمرکز بر روی بیمه نامه های سوده ده است و مهم تر از آن ترکیب پرتفوی شرکت است،  اگر نتوایم ترکیب پرتفو شرکت را در بیمه های خورد و کلان مساوی پنجاه پنجاه  قرار دهیم شرکت نمی تواند حرکت کند .

وی ادامه داد: در حال حاضر سهم بیمه های خورد در شرکت ۲۷ % است یعنی ۷۳% ترکیب بیمه ها کلان هستند که در این میان مسئله مهم حفظ تعادل پرتفو با ارائه طرح های جدید و انحصاری مثل همین طرح بیمه نامه “زیگوارت” و  همای رازی است. هدف از این طرح ها حرکت در مسیر بیمه نامه های خورد است یا همان بیمه نامه های سود ده.

مدیرعامل بیمه رازی در بخش دیگری از صحبتهای خود افزود: سال آینده بیشتر قراردادهای استارتاپی را حذف خواهیم کرد، اگر شبکه فروش پای کار بایستد و ما بتوانیم بخش قابل توجه ای از پرتفوی استارتاپ ها را از همین سازمان فروش تامین کنیم،  به جرات می گویم  قرارداد استارتاپ ها را حذف خواهیم کرد.

علیرضا حجتی در بازه سهم بیمه های زندگی گفت: در گذشته سهم بیمه های زندگی بیمه رازی ۲ درصد بوده است اما امروز و بعد از گذشت حدود ۹ ماه این سهم به ۱۲ درصد افزایش پیدا کرده است و حرکت مثبت و مهمی است که انجام شده

وی در ادامه اعلام کرد: سازمان فروشی که از ۲۵ بهمن ماه فعالیت خود را شروع کرد تا به امروز بیش از ۲۵۰ عضو دارد، این یعنی اینکه ادم های جدیدی وارد سیستم شده است پس می توانیم این سازمان را  تبدیل به هزار نفر کنیم و اگر هرکدام از این هزار نفر روزی یک بیمه نامه بفروشند یعنی صدور روزانه هزار بیمه نامه! این اتفاق بزرگی است.

وی گفت: با اینکه رویکرد ما در اولین گام بیمه های زندگی است اما قصد ما این است که به زودی در سازمان فروش در مراحل بعدی رشته های دیگری مثل آتش سوزی و اتومبیل هم وارد سازمان فروش خواهد شد. زمانی که نماینده زیر مجموعه اضافه می کند باید بستری ایجاد شود که آن بازاریاب بتواند درآمد داشته باشد

مدیرعامل بیمه رازی گفت : ما در سال ۱۴۰۳ سازمان فروش را راه اندازی کردیم و اولویت ما در سال ۱۴۰۴ تقویت این سازمان است. باید نهال جوان  سازمان فروش بیمه رازی را تقویت کنیم. اگر سازمان فروش موفق شود به راحتی می توانیم یک استارتاپی از شبکه فروش  بیمه رازی داشته باشیم که مختص به خود شرکت است تا بتوانیم خدمات با کیفیت تری را به مشتریان ارائه دهیم.

عضو هیات مدیره بیمه رازی در ادامه ضمن اشاره به برنامه های سال آینده شرکت افزود: سرفصل های مهم بیمه رازی برای سال جدید بدین شرح است: ۱-تقویت سازمان فروش ۲- تقویت بیمه های زندگی و بیمه های خورد ۳- تقویت شبکه فروش. در سال آینده تمامی شعب ما و نمایندگان ما باید در بیمه های زندگی فعال شوند و همه نمایندگان نیز باید با سیاست های شرکت خود را وفق دهند.

حجتی در انتها تاکید کرد: بحث آموزش هم بسیار مهم است ما باید بروی همه این موارد کار کنیم. آموزش باید نهادینه شود تا به نتیجه مطلوب برسیم.

https://tejaratava.ir/?p=174424

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰