به گزارش تجارت آوا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، آمار شکایات ۱۰ ماهه سال ۱۴۰۳ که توسط بیمهگذاران، بیمهشدگان و ذینفعان بیمهنامه در سامانه رسیدگی و پاسخگویی به شکایات ثبت شده به تفکیک همه رشتهها از سوی نهاد ناظر صنعت بیمه انتشار یافت.
بر اساس این گزارش، شکایات مرتبط با رشتههای ثالث، در صدر جدول شکایات است و دو رشته درمان و بدنه به ترتیب در ردههای بعدی، بیشترین را به خود اختصاص دادهاند.
بر مبنای آمارهای اعلام شده این جداول بر پایه شرکت بیمه، تعداد کل شکایات ثبت شده، شکایات رسیدگی شده اعم از وارد و ناوارد و شکایتهای در حال رسیدگی، تفکیک و در پورتال بیمه مرکزی بارگذاری شده است که در دهماهه سال جاری آمار ثبت شده ۷۴۳۰ فقره شکایت را نشان میدهد.
شایان ذکر است در این جداول، جایگاه شرکتهای بیمه به صورت ماهانه تغییر میکند و و درصد شکایات وارده نیز در شرکتهای مختلف، متفاوت است.
گفتنی است که سامانه پاسخگویی و رسیدگی به شکایات بیمه مرکزی به دستور رئیس کل بیمه مرکزی و با هدف تسهیل در ثبت، بهبود فرایند رسیدگی اعلام شکایت بیمهگذاران از شرکتهای بیمه، راهاندازی شده و با این نشانی در دسترس عموم مردم قرار دارد.
برای مشاهده جداول آماری اینجا کلیک نمائید.
با هدف شفافیت عملکرد صنعت بیمه در خصوص میزان رضایتمندی بیمهگذاران از عملکرد صنعت بیمه
آمار دهماهه شکایات بیمهگذاران از شرکتهای بیمه منتشر شد
در راستای مأموریتهای نهاد ناظر و با هدف شفافیت عملکردی، تسهیل در ثبت، بهبود فرایند رسیدگی اعلام شکایت بیمهگذاران از شرکتهای بیمه، گزارش ده ماهه سامانه شکایات از سوی نهاد ناظر صنعت بیمه منتشر شد.
https://tejaratava.ir/?p=169890