به گزارش روابط عمومی بیمه ایران به نقل از شادا، دکتر علی جباری این شرکت بیمهای را یک سرمایه ملی دانست و اظهار کرد: بیمه ایران با توجه به ساختار صنعت بیمه تنها شرکت بیمه دولتی فعال در بازار بیمه کشور است که بیش از ۹۰ سال از عمر آن سپری شده و در طول این سالها فراز و نشیبهای بسیاری داشته ولی عمدتا سعی شده تا به رسالت و وظیفه خود یعنی ارائه کلیدیترین محصول برای حوزه اقتصادی کشور و تأمین امنیت و اطمینان مالی عمل کند.
وی به چالشهای پیش روی بیمه ایران اشاره کرد و گفت: این شرکت در سنوات گذشته با کاهش تدریجی سهم بازار مواجه بوده بطوریکه طی یک دهه اخیر سهم آن از ۵۲ درصد به ۱۸ درصد کاهش پیدا کرده و در سایر شاخصها از جمله ترکیب پرتفو نیز حدود۸۰ درصد در رشتههای زیانده بوده است.جباری ادامه داد: در زمینه زیرساختهای فناوری و اطلاعات در بیمه ایران که باید به ارائه خدمات و محصولات آسان کمک کنند نیز مشکلاتی وجود داشت که با آغاز دولت چهاردهم فصل جدید کاری را تدوین کردیم و با توجه به اینکه نگاه رییس جمهور و وزیر اقتصاد ارائه خدمات خوب به مردم است با این محوریت، ۶ چشم انداز جدید بیمه ایران ترسیم شد.
وی با اشاره به سیاست خدمت بی نظیر به مردم در حوزه پرداخت خسارت و ارائه پوششهای بیمهای به عنوان شاخص اول بیمه ایران تصریح کرد: بیمه ایران نقش چشمگیری در ثبات اقتصادی ملی دارد، لذا شروع این فصل جدید کاری را با حضور قدرتمندتر در بازار بیمه کشور آغاز کزدیم. در این راستا حضور توانمند در بازار و ایفای نقش بیشتر در اقتصاد کشور نیز چشمانداز دیگر ترسیمی برای بیمه ایران است.
دکترجباری با تاکید براینکه بیمه ایران باید به عنوان راهبر صنعت بیمه به صورت تخصصی در دولت چهاردهم فعالیت کند؛ درخصوص چشمانداز سوم ترسیم شده عنوان کرد: چشمانداز بعدی تعامل خوب و درست با ذینفعان بیمه ایران است؛ مردمیترین شرکت بیمه کشور، بیمه ایران با بیش از ۱۴ هزار نمایندگی فعال در سراسر کشور، یکی از ابزارها و رکنهای اساسی شرکت در بیمه گری کشور است.
وی چشمانداز بعدی را توانمندسازی نیروی انسانی به عنوان کلیدیترین سرمایه شرکت عنوان کرد و افزود: در شرکتهای بیمه به دلیل فعالیت تخصصی و حرفهای، نقش نیروی انسانی و نمایندگیها بسیار با اهمیت است؛ لذا نگاه ماه در بیمه ایران، برگرداندن انگیزه مادی و معنوی به نیروی انسانی است تا در ایفای نقش خود بهتر از گذشته عمل کنند.
دکترجباری توانمندسازی شبکه نمایندگی بیمه ایران را چشمانداز دیگر ترسیم شده برای این شرکت خواند و اضافه کرد: به دلیل شبکه شعب خوب، بیمه ایران گستردهترین شبکه ارائه خدمات بیمه در سراسر کشور محسوب میشود؛ توانمندسازی کمی و کیفی شعب و توسعه آنها یکی از راهبردهای پیش رو و چشماندازهای ترسیم شده است.
مدیرعامل شرکت بیمه ایران از تحقق پنج راهبرد برای چشماندازهای ترسیم شده نیز خبرداد و عنوان کرد: اولین راهبرد حرکت از بیمهگری سنتی به سمت بیمهگری دیجیتال است که در این راهبرد از ابزارها، نرمافزارها و فناوریهای نوین بهرهمند میشویم. رویکرد بعدی کوچکسازی ستاد و حرکت به سمت تصمیمگیری، نظارت و هدایتگری و استفاده از منابع اقتصادی و مالی از محل فروش بیمه نامه برای سرمایهگذاری در حوزه زیرساختی و زیربنایی کشور مثل نفت، راهها، نیروگاهها، پالایشگاهها، فولاد و… است. وی با تأکید بر اینکه بیمه ایران باید از بازاریابی و مشتریمداری سنتی به سمت استفاده از فنون جدید بازاریابی حرکت کند، ادامه داد: مشتری مداری باید به عنوان فرهنگ سازمانی بیمه ایران تعریف شده و از باور به ارزش و از ارزش به سنت تبدیل شود که در این راستا گام های خوبی برداشته شده است.
وی اضافه کرد: در حوزه پرداخت خسارت به ویژه ثالث و بدنه خودرو به دنبال بازنگری فرآیند هستیم؛ چالشهای متعددی که از سنوات قبل در حوزههای مختلف به ارث بردیم را پذیرفته و برای آن راهکارهای خوبی در قالب سند تحول و توسعه ارائه دادیم تا دوباره به دوران اوج خودش برگردد.
رئیس هیئت و مدیرعامل شرکت سهامی بیمه ایران رضایتمندی عمومی را مهمترین هدف فعالیت و خدماترسانی در بیمه ایران دانست و یادآور شد: تلاش تمامی ارکان بیمه ایران اجرای رویکرد جدید به عنوان جلب رضایت مردم است که از سوی رئیسجمهور و وزیر اقتصاد نیز مورد تأکید قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه نگاه به بیمه ایران در دولت چهاردهم را نگاهی تخصصی و حرفهای دانست؛ تشریح کرد: تأکید وزیر اقتصاد نیز بر بازگشت بیمه ایران به دوران راهبری صنعت و دوران اوج است. قدمهای بسیار مثبتی برای اصلاح ساختار مالی بیمه ایران برداشته شده است. با توجه به عملکرد سنوات قبل به این اصلاح نیاز داشتیم تا ارزشهای ویژه و توانگری مالی شرکت درست شود؛ این برنامه در دست اقدام قرار گرفته و حتی زمینه اصلاح بخشی از اساسنامه شرکت بیمه ایران را با موافقت ارکان دولت آغاز کردیم تا بیمه ایران نقش خود را بیشتر و پررنگتر از گذشته ایفا کند.
دکترجباری با اشاره به برنامهریزی برای فعال شدن مجدد شعب تعطیل شده در کشور گفت: با توجه به حلقه ارتباطی شعب بین مردم و شرکت بیمه ایران آن را پایگاه خدمت به مردم میدانیم.یکی از اقدامات شاخص اجرا شده در مدت کوتاه این دولت نیز بازگشایی مجدد و احیای شعب تعطیل شده خرمشهر، آبادان، کیش، ماهشهر، قشم، جلفا، چابهار، بندرانزلی و ماکو است.
وی اضافه کرد: هفته گذشته بازدیدی از شعب خوزستان داشتیم که در این بازدید دو شعبه آبادان و خرمشهر دوباره بازگشایی شدند؛ تلاش میکنیم تا مابقی شعب تعطیل شده در کشور نیز مجدداً راهاندازی و افتتاح شوند.
دکترجباری تصریح کرد: سرمایهگذاری برای رفع دغدغههای شبکه نمایندگی و نیروی انسانی را در دستور کار قرار داده و در نتیجه افزایش سرعت زمان پرداخت خسارات در شعب را شاهد هستیم؛ اقدامات بسیار جدی نیز در حوزه سامانهها و نرمافزارهای بیمه ایران شروع کردیم.
رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی بیمه ایران در پایان با اشاره به اینکه بیمه ایران بزرگترین شبکه بیمهای کشور و خاورمیانه است، گفت: بیمه ایران متعلق به مردم کشور است و آماده ارائه خدمات با شرایط بسیار خوب و نرخ رقابتی هستیم و در این راستا مردم، بنگاههای اقتصادی و سرمایهگذاران تمام ریسکها را با نرخ کاملا رقابتی تحت پوشش قرار میدهیم.