• امروز : پنج شنبه - ۱۸ بهمن - ۱۴۰۳
0

نگاهی به هم‌افزایی در بازاریابی دیجیتال و چالش‌های این حوزه

  • کد خبر : 168327
  • ۱۸ بهمن ۱۴۰۳ - ۰:۰۱
نگاهی به هم‌افزایی در بازاریابی دیجیتال و چالش‌های این حوزه
دهمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای فجر در دومین روز خود میزبان پنل شبکه تبلیغات بود که این پنل از ساعت ۱۴ تا ۱۵ و ۳۰ دقیقه در استیج نمایشگاه برگزار شد. در این پنل درباره هم‌افزایی در بازاریابی دیجیتال و چالش‌های این حوزه با حضور مدیران محصول، سکوهای تبلیغاتی و صاحبان کسب و کار بحث شد.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، سید احمد شریفی، مدیرعامل شرکت ادپلی در این پنل با بیان اینکه ادپلی امسال اولین سالی است که کار خود را شروع کرده است، افزود: ادپلی واسطی میان برندها و مجموعه‌های بازی‌ساز است و تلاش می‌کند تبلیغات برندها را به طور خلاقانه و غیر آزاردهنده به کاربران بازی‌ها نمایش دهد.

وی با اشاره به اینکه برخی برندها به طور مستقیم و برخی برندها به طور غیرمستقیم محصول خود را تبلیغ می‌کنند، افزود: تبلیغات ادپلی به طور غیرمستقیم و نرم و خلاقانه است.

شریفی معتقد است: بخشی از برندها از اکوسیستم کارآفرینی و برخی از بازار سنتی هستند که شاید در فضای دیجیتال چندان حضور پررنگی نداشته‌اند. واقعیت این است که برندها دوست دارند با هزینه کم تبلیغات‌شان به مخاطب موردنظر نمایش داده شود.

وی با اشاره به تاثیر درست تبلیغ کردن، معتقد است که باتوجه به پتانسیلی که در بازارهای موبایلی وجود دارد و همچنین باتوجه به ژانر بازی، پتانسیلی وجود دارد که میت‌واند بخشی از دغدغه‌ها را برطرف کند.

در عین حال اما، پردیس مرتضایی، مدیر مسئول استودیو مدریک گفت: آنچه که به عنوان توسعه‌دهنده شاید آینده را کمی ترسناک نشان می‌دهد، گذاشتن کف حداقلی است که گاها تیم‌های بازی حتی باز‌ی‌ ‌های پرفروش را به خاطر حداقل‌هایی که قرار داده می‌شود، دچار مشکل می‌کند.

وی در ادامه به وسعت‌پذیری کمپین‌ها اشاره کرد و گفت: گاهی حتی با افزایش CPU هم نمی‌توان کمپین‌ها را چندان وسعت دهیم. این محدودیت هم کم کم می‌تواند منجر به این شود که خروجی به وضعیتی برسد که در بهترین حالت روی رقمی ثابت بماند و از جایی منجر به کاهش سود بازی و درآمد آنها شود.

محسن محمودآبادی، مدیر تیم بلوط گیمز نیز در ادامه با بیان اینکه بحث رقابت در این حوزه به شدت سنگین است، گفت: در این حوزه علاوه بر استودیوهای بزرگ باید با کسب و کارهای خارج از حوزه بازی نیز رقابت کنیم.

فرزانه کمال‌خانی، مدیر اسبق پرفورمنس مارکتینگ کوییز آف کینگز در ادامه با بیان اینکه بازار ایران را به صورت کامل و درست پوشش ندادیم، گفت: اگرچه بازار بین‌المللی به دلیل ارزآوری جذاب است اما به این صورت نیست که از بازار داخل رویگردان باشیم.‌

وی معتقد است که باید ابزارهای درست برای هدف گرفتن برای کاربرهای جدید در اختیار قرار گیرد و بتوان در فضای منصفانه رقابت کرد و محصول را به مخاطب نمایش داد تا همچنان بازار داخل جذاب باشد.

https://tejaratava.ir/?p=168327

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰