• امروز : چهارشنبه - ۱۷ بهمن - ۱۴۰۳
0

خلاء صنعت بازی ایران، وضعیت نشر بازی‌های دیجیتال است

  • کد خبر : 168048
  • ۱۷ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۴
خلاء صنعت بازی ایران، وضعیت نشر بازی‌های دیجیتال است
یکی از داوران دهمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای فجر با اشاره به اینکه در این دوره تیم‌های بازی‌ساز قوی‌تری در جشنواره حاضر شدند در عین حال به چالش‌های حوزه بازی‌سازی نیز اشاره کرد.

محمدرضا پژوهنده در گفت‌وگو با روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، درباره روند ارائه بازی‌سازان منتخب در بخش سکوی پرش غزال دهمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای فجر، گفت: توان فنی تیم‌های بازی‌ساز نسبت به سال‌های قبل به خوبی افزایش یافته است و این نشان می‌دهد که از لحاظ فنی و تولید محصول رشد خیلی خوبی داشتیم.

او از وضعیت نشر بازی‌های دیجیتال به عنوان یک خلا یاد کرد و ادامه داد: در واقع تجاری‌سازی بازی‌ها با مشکلاتی روبرو است، سرمایه‌گذار‌ برای اعتماد و ارائه سرمایه به این‌ موضوع توجه می‌کند که آیا تیم علاوه بر تولید بازی، توان نشر آن را هم‌ دارد تا با جذب کاربر به درآمد برسد؟ متاسفانه در این بخش هنوز هم نیاز است که کارهایی انجام شود تا شاهد پیشرفت در این حوزه باشیم.

مدیر توسعه و سرمایه‌گذاری صندوق پژوهش و فناوری گیلان، ادامه داد: شخصا از ۱۰ بازی ارائه شده در بخش سکوی پرش غزال دهمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای فجر تعداد ۴ ارائه را برای مذاکره با سرمایه‌گذار مناسب دیدم و فکر می‌کنم دو تیم هم کاملا مناسب سرمایه‌گذاری هستند. تصور می‌کنم خروجی رویداد یک سرمایه‌گذاری مطلوب خواهد بود.

او درباره معیارهای داوری بخش سکوی پرش غزال نیز توضیح داد: سرمایه‌گذار در این بخش از جنس VC است که پول را در اختیار قرار دهد و سهام کسب و کار را بگیرد؛ بنابراین اولین نکته‌ای که به آن توجه می‌کند تیم کسب و کار است که تا چه اندازه مهارت‌های مکمل دارند و آیا همان اندازه که در برنامه‌نویسی و طراحی قوی هستند، آیا به بعد مارکتینگ کار هم فکر می‌کنند و تاکنون چقدر تجربیات موفق داشتند؟ وقتی این موارد کنار هم قرار می‌گیرند، مرحله بعد موارد تخصصی مانند ارزش‌گذاری صحیح، درصد سهامی که ارائه می‌شود و… است.

داور رویداد سکوی پرش غزال دهمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای فجر اضافه کرد: قطعا یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که باید در سال‌های بعد توجه بهتری به آنها شود، ارزش‌گذاری بازی‌هاست تا ارائه‌هایشان با یک ارزش‌گذاری بد زیر سوال نرود.

او یکی از عوامل ایجاد موفقیت در برگزاری جشنواره بازی‌های رایانه‌ای فجر را تبلیغات مناسب دانست و اظهار کرد: باید نشان دهیم جشنواره بازی‌های رایانه‌ای یک جشنواره بزرگ است که منجر به شناخت بیشتر افراد ‌اهالی این زیست‌بوم می‌شود و در نهایت امکان جذب سرمایه‌گذار از این بستر وجود دارد.

پژوهنده ادامه داد: از نظر من در این دوره نسبت به دوره قبل، شاهد حضور تیم‌های بازی‌ساز قوی‌تری هستیم و این نشان می‌دهد تجربه سال قبل باعث ترغیب حضور بازی‌‌سازان بیشتری شده است.

به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای رویداد سرمایه‌گذاری سکوی پرش غزال به‌عنوان یکی از بخش‌های اصلی دهمین جشنواره، بازی‌های رایانه‌ای با حضور ناشران، سرمایه‌گذاران و تیم‌های بازی‌سازی برگزار شد تا بستری برای معرفی پروژه‌های بازی‌سازی و ایجاد فرصت‌های همکاری و جذب سرمایه در صنعت بازی‌های رایانه‌ای کشور فراهم کند.

گفتنی‌است دهمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای فجر روزهای ۱۶، ۱۷ و ۱۸ بهمن در بلوار کشاورز، خیابان حجاب، سالن همایش‌های حجاب برگزار می‌شود.

https://tejaratava.ir/?p=168048

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰