به گزارش تجارت آوا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بانک سپه: قانون اصلاح قانون صدور چک با هدف اعتبار بخشی به چک و به حداقل رساندن صدور چک بلامحل در سال ۱۳۹۷ توسط مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و از ابتدای سال ۱۴۰۰ اجرایی می شود.
در این قانون نحوه صدور، دریافت و انتقال چک تغییراتی داشته و افرادی که مبادلات خود را با چک انجام میدهند تکالیفی برعهده دارند. صادرکننده چک باید مندرجات چک شامل تاریخ سررسید، مبلغ و اطلاعات هویتی ذینفع را علاوه بر اینکه در برگ چک درج میکند در سامانه صیاد نیز ثبت کند. همچنین ذینفع چک نیز هنگام دریافت برگ چک باید مندرجات آن را در سامانه صیاد، استعلام و با مندرجات برگ چک تطبیق دهد. اشخاصی که قصد انتقال چک را دارند نیز دیگر نیازی به پشت نویسی چک ندارند و باید اطلاعات هویتی ذینفع جدید را در سامانه صیاد ثبت کنند.
ویژگیهای مهم و الزامات جدید قانون صدور چک
پایگاه اطلاع رسانی بانک سپه: بانک سپه به منظور اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در خصوص الزامات جدید قانون چک جزئیات قانون اصلاح قانون صدور چک را در سایت بانک منتشر کرد.
https://tejaratava.ir/?p=16616