به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی سندیکای بیمهگران ایران، در این نشست مشکلات و مغایرت های سیستمی مربوط به صدور بیمهنامههای باربری وارداتی و الحاقیههای مربوطه از طریق سامانه جامع تجارت، مشکلات مربوط به امضای الکترونیک و محدودیت های بانکی و چالشهای مربوط به نرخ ارز، مورد بررسی قرار گرفت و مقرر گردید هر یک از سازمانهای ذیربط، نسبت به رفع مشکلات مربوطه اقدام نمایند.
شایان ذکر است سامانه جامع تجارت ایران، تحت نظر مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت، به منظور یکپارچهسازی و نظارت بر فرایند تجارت و با هدف ایجاد سامانهای واحد برای بازرگانان در حوزه تجارت خارجی و فعالان اقتصادی در حوزه تجارت داخلی طراحی شده است و نقش موثری در کاهش پدیده قاچاق و انجام مبادلات تجاری در راستای مبادی قانونی ایفا می نماید.