به گزارش تجارت آوا به نقل از روابطعمومی بیمه دانا، نشست مشترک هماندیشی بیمه دانا با مدیران وزارت آموزشوپروش و مسئولان ادارات رفاه و پشتیبانی اداره کل آموزشوپرورش استان البرز روز چهارشنبه ۱۹ دیماه با حضور نورعلی نوری مدیر پروژه آموزشوپرورش، ملکعلی عبدالرحمنی رئیس شعبه هفتتیر کرج، رامین پاشافر رئیس شعبه غدیر کرج بیمه دانا از یکسو و فرشید سیاری، مشاور معاون وزیر آموزشوپرورش، علی رضایی رئیس اداره بیمه و درمان وزارت آموزشوپرورش، روحالله شفیعی معاون پژوهش، برنامهریزی و توسعه و حمداله شعبانپور رئیس اداره رفاه و پشتیبانی اداره کل آموزشوپرورش استان البرز و کارشناسان امور رفاهی ادارات آموزش و پرورش این استان از سوی دیگر، برگزار و طرفین بر افزایش همدلی و همکاری فیمابین و توجه بیش از پیش به دغدغههای بیمههای درمانی فرهنگیان بهصورت ویژه، تأکید کردند.
فرشید سیاری مشاور معاون وزیر آموزشوپرورش با اشاره به سابقۀ خوب همکاری بیمه دانا با وزارت آموزشوپرورش طی سالهای گذشته، وضعیت کنونی بیمۀ فرهنگیان را مطلوب دانست و تشریح کرد: وزارت آموزشوپرورش پس از ارائه خدمات بیمهای به شکل صندوقی و مشکلات متعددی که به دنبال آن برای این وزارتخانه ایجاد شد تصمیم به عقد تفاهمنامۀ بیمهای با شرکت بیمه دانا گرفت و خوشبختانه اکنون در شرایطی قرار داریم که برای اولینبار، حق بیمه از حقوق فرهنگیان کسر میشود و باعث افتخار است که از خوشحسابترین بیمهگذاران صنعت بیمه بهشمار میرویم.
وی مسئله بیمه درمان را از مهمترین دغدغههای رفاهی این وزارتخانه دانست و افزود: از بیمه دانا انتظار داریم که همچنان و همانند گذشته، تمام تلاش خود را بهمنظور تکریم و جلب رضایت فرهنگیان بهکار گیرد و این شامل مواردی همچون تسریع در ارائه خدمات، افزایش دسترسی به مراکز طرف قرارداد، فراهم کردن تنوع و فراوانی مراکز خدمات، استفاده از فناوریهای جدید و کاهش مراجعات حضوری و همچنین استمرار جلسات هماندیشی آموزشوپرورش با بیمه دانا است.
نورعلی نوری مدیر پروژه وزارت آموزشوپرورش بیمه دانا ضمن خوشامدگویی به حاضرین در این نشست و تشکر از همکاری مدیران رفاه و پشتیبانی آموزشوپرورش استان البرز و تسریع در پیگیری نکات مورد نظر فرهنگیان در امور بیمهای، افزود: تعامل و همافزایی بین مسئولان و مدیران ادارات رفاه و پشتیبانی آموزشوپرورش یکی از مهمترین مسائلی است که باید از سوی هر دو طرف به آن توجه ویژه شود چرا که این تعامل و همدلی موجبات رضایت فرهنگیان عزیز و پیشبرد اهداف مورد نظر طرفین را فراهم میکند.
نوری در ادامه با تأکید بر توسعۀ خدمات هوشمند و برخط به فرهنگیانِ بیمهشده، افزود: با توسعه امکانات سامانههای برخطِ بیمه دانا مانند سامانه بارگذاری الکترونیکی اسناد درمان، مواردی همچون مغایرت، اخذ ریز خسارتهای پرداختی، امکان صدور معرفینامهها به مراکز درمانی و سایر جزئیاتِ مربوط به فرآیند درمان با دسترسی در سطوح مختلف توسط ادارات آموزشوپروش و فرد بیمهشده قابل مشاهده است؛ این امکان با از میان برداشتن بسیاری از مسائلی که پیش از این بهصورت دستی انجام میشد، باعث تسریع در خدمترسانی و ارائه خدمات مطلوبتر به فرهنگیان ارجمند، شده است.
ملکعلی عبدالرحمنی ضمن تشریح اقدامات بیمه دانا در استان البرز به منظور خدمترسانی بهتر به فرهنگیان این استان، گفت: یکی از موارد مورد تأکید بیمه دانا در این استان، گسترش مراکز درمانی است که در حال حاضر ۳۵۰ مرکزِ طرف قرارداد در استان البرز وجود دارد و میتوان گفت تمام مراکز خصوصی و شناختهشده در استان البرز، طرفِ قرارداد با بیمه دانا هستند. همچنین اگر فرهنگیان در هنگام مراجعه به مراکز طرف قرارداد دچار مشکل شوند، به منظور تسریع در روند کار، پاسخگویی و رفع مشکلات احتمالی آنها، امکان برقراری راه ارتباطی مستقیم با کارکنان شعبه را نیز فراهم کردهایم.
رئیس شعبه هفت تیر کرج بیمه دانا با بیان این نکته که تعداد بیماران خاصِ استان البرز بیشتر از سایر استانهای کشور است، افزود: به دلیل مشکلات متعدد از جمله مشکلات اقتصادیای که گریبانگیر بیماران مبتلا به بیماریهای خاص میشود، خدماترسانی به بیماران خاص در این استان را از سایر بیمهشدگان تفکیک و رسیدگی و پرداخت خسارات به آنها را از دیگر بیماران جدا کردهایم. علاوهبر آن، با داروخانه هلال احمر نیز برای دریافت داروهای خاص بهصورت ویژه قرارداد بستهایم و بیمهشدگان میتوانند با ارائه معرفینامه، داروهای مورد نظر را از داروخانههای هلال احمر تهیه کنند.
علی رضایی رئیس اداره بیمه و درمان وزارت آموزش و پرورش نیز در بخشی از این نشست با اشاره به قرارداد آموزشوپرورش با بیمه دانا، جدول شرح تعهدات این وزارتخانه را یکی از جامعترین نمونههای آن دانست و افزود: جدول شرح تعهدات بیمه دانا به آموزشوپرورش در بهترین حالتِ ممکن و بدون سقف و با پایینترین مقدار فرانشیز تعیین شده است. این در حالی است که بسیاری از سازمانها و وزارتخانهها از این پوششدهی با چنین مبلغ حق بیمه برخوردار نیستند. همچنین باید گفت که خوشبختانه روند پرداخت خسارت بیمه دانا نیز در پنج ماه گذشته کاهشی و در حال نزدیکشدن به میانگین مطلوب ۱۵ روز است.
در پایان این برنامه نیز طی برگزاری جلسۀ پرسش و پاسخ، کارشناسان ادارات رفاه و پشتیبانی آموزشوپرورش استان البرز ضمن تقدیر از خدمات ارزندۀ بیمه دانا، به بیان دیدگاهها، نظرات، سؤالات و مشکلات خود به منظور پیشبرد هرچه مطلوبتر قرارداد فیمابین آموزش و پرورش و بیمه دانا پرداختند.