• امروز : شنبه - ۱۵ دی - ۱۴۰۳
2
در نخستین جلسه شورای سیاستگذاری اطلاع رسانی روابط عمومی و با حضور معاون اطلاع رسانی روابط عمومی ریاست جمهوری مطرح شد:

تاکید آقاجانلو بر هم افزایی روابط عمومی های معدن و صنایع معدنی برای تحقق اهداف برنامه هفتم

  • کد خبر : 161982
  • ۱۲ دی ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۵
تاکید آقاجانلو بر هم افزایی روابط عمومی های معدن و صنایع معدنی برای تحقق اهداف برنامه هفتم
رئیس هیات عامل ایمیدرو تاکید کرد: نیاز امروز مجموعه شرکت های معدنی و صنایع معدنی، هم افزایی برای تبیین و ارایه برنامه ها و عملکرد این حوزه به جامعه مخاطب است.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، محمد آقاجانلو عصر امروز در نخستین جلسه شورای سیاستگذاری  اطلاع رسانی روابط عمومی که با حضور حمیده بردباری معاون رسانه روابط عمومی دفتر رئیس جمهور ، فاطمه زارعان رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت صمت، معاون برنامه ریزی و توانمندسازی ایمیدرو و مدیران شرکت های بزرگ معدن و صنایع معدنی برگزار شد، تصریح کرد: در بین بخش های مختلف اقتصادی، کمتر حوزه ای همچون معدن و صنایع معدنی سالانه رقمی در حدود ۳-۴ میلیارد دلار طرح در سراسر کشور آماده افتتاح می کند که این مهم نیاز به اطلاع رسانی نوین و مستمر را دوچندان می کند.معاون وزیر صمت، مهمترین سند پیش روی توسعه این بخش را برنامه هفتم توسعه ذکر کرد و گفت: باید با همکاری و تلاش تمامی ارکان وزارت صنعت معدن و تجارت بتوانیم تولید محتوا و اطلاع رسانی خود را متمرکز بر تحقق هدف فوق، کنیم.آقاجانلو با اشاره به تاکید رهبری و اهداف دولت بر امیدآفرینی در جامعه، گفت: رسالت این مجموعه در جایی اهمیت دوچندان می یابد که تبیین شایسته ای از عملکرد و برنامه ها داشته باشیم که در اینصورت در مسیر امیدآفرینی قدم گذاشته ایم.ضرورت اطلاع رسانی خدمات ارایه شده در مسئولیت اجتماعیوی اطلاع رسانی به موقع و صحیح را لازمه تحقق اهداف در حوزه روابط عمومی شرکت های معدنی و صنایع معدنی دانست و گفت: طی سال های گذشته شرکت های این بخش در حوزه مسئولیت اجتماعی اقدامات و سرمایه گذاری های متعددی همچون احداث ابَر پروژه های خط انتقال آب از سواحل جنوبی، ساماندهی فاضلاب و پساب شهری بندرعباس و نیز احداث جاده و توسعه خطوط برق و … در نقاط معدنی کشور انجام داده اند که به اطلاع رسانی پیوسته و پویا نیاز دارد تا جامعه با این نوع خدمات آشنایی بیشتری پیدا کند.رئیس هیات عامل ایمیدرو، مجموعه روابط عمومی شرکت های معدنی و صنایع معدنی را دارای توانمندی بالایی برای اطلاع رسانی دانست و اظهار داشت: با انجام هماهنگی مستمر و تعریف اهداف مشترک، به نیکی می توان اهداف مورد نظر وزارت صمت، دولت و نظام در این حوزه را به ثمر رساند.از سوی دیگر فاطمه زارعان رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت صنعت معدن و تجارت نیز طی سخنانی با برشمردن پتانسیل های مجموعه روابط عمومی های این وزارتخانه، گفت: ایجاد امیدآفرینی و تبیین اهداف و عملکرد با وجود چنین امکاناتی به راحتی میسر و دست یافتنی است.زارعان با اشاره به ویژگی رسانه های عصر دیجیتالی و هوشمندسازی، گفت: انجام تحقیق و پژوهش و به روزآوری برنامه ها جزو اقدامات ضروری برای حرکت در فضای کنونی است.وی از تاکید رهبر انقلاب بر اطلاع رسانی و نیز حمایت دولت از روابط عمومی ها سخن گفت و افزود: مخاطبان جامعه در بسیاری از مواقع اطلاع چندانی از اقدامات دولت ندارند از این رو باید اجرای تمامی پروژه ها باید با “پیوست رسانه ای” صورت گیرد.وی همچنین، ضرورت شکل گیری “شورای انتصاب مدیران روابط عمومی ها” را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: باید مدیران شرکت های زیرمجموعه تحت ویژگی و شایستگی هایی وارد پست های مدیریتی شوند که بتوانند ضمن همکاری متقابل با رسانه ها، زمینه تحقق اهداف پیش رو را تسهیل کنند.معدن؛ پیشروترین بخش برنامه هفتمسمیه خلوصی معاون برنامه ریزی و توانمندسازی ایمیدرو، با اشاره به اینکه بخش معدن و صنایع معدنی پیشروترین حوزه اقتصادی کشور در برنامه هفتم معرفی شده است، گفت: هدفگذاری رشد ۱۳درصدی برای این بخش نشان از توان بالا و پتانسیل رشد آن برای آبادانی کشور، اشتغال، رفاه و ارزآوری می دهد.خلوصی، هم افزایی را رکن اصلی تحقق اهداف اطلاع رسانی در حوزه روابط عمومی دانست و گفت:جهت ددهی فضای رسانه ای معدن و صنایع معدنی به سوی راهبردهای این بخش، سبب ساز رشد حوزه معدن می شود.رئوس برنامه های شورای سیاستگذاری روابط عمومی هادر این نشست، سولماز ادریسی سرپرست روابط عمومی ایمیدرو با برشمردن اهداف تشکیل این شورا گفت: تعیین رویکرد و استراتژی های ارتباطی، طراحی و اجرای برنامه های ارتباط جامع و تقویت همکاری با رسانه ها ، مدیریت ارتباطات و همکاری مستمر با رسانه ها ،  ارتقا جایگاه و برند ایمیدرو، مدیریت بحران در ارتباطات، توسعه و تقویت عوامل اطلاع رسانی و آموزش و در نهایت پایش و ارزیابی مستمر عملکرد روابط عمومی ها و تشکیل کارگروه‌ها  جزو اهداف این شورا است.

https://tejaratava.ir/?p=161982

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.