• امروز : پنج شنبه - ۱۵ آذر - ۱۴۰۳
2

تبیین ویژگی های مدل جدید امتیاز اعتباری

  • کد خبر : 157479
  • ۱۴ آذر ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۲
تبیین ویژگی های مدل جدید امتیاز اعتباری
رضا قاسم‌پور مدیرعامل شرکت اعتبارسنجی ایران با اشاره به مشکلات مدل قبلی اعتبارسنجی، به تبیین ویژگی های مدل جدید امتیاز اعتباری پرداخت و گفت: میزان دقت مدل جدید به ۹۰ درصد و سطح پوشش آن به ۱۰۰ درصد ارتقاء یافته است.

 به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط‌عمومی شرکت اعتبارسنجی ایران، رضا قاسم‌پور در‌این‌باره اظهارداشت: باتوجه به چالش‌های مدل قبلی، تغییر مدل اعتبارسنجی امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر بود.
وی ضمن تاکید بر به‌کارگیری بیش از ۷۵ شاخص متنوع مالی در این مدل بیان‌داشت: مدل جدید به گونه‌ای طراحی شده که در آن از داده‌های متنوع حوزه‌های بانکی، بیمه‌ای، مالیاتی و غیره برای ارزیابی اعتبار افراد استفاده می‌شود.
مدیرعامل شرکت اعتبارسنجی ایران افزود: این شاخص‌ها مربوط به تاریخچه رفتار اعتباری اشخاص، اطلاعات سوابق چک‌های صادره، تعهدات ارزی، محکومیت‌های مالی و قضایی، مالیات‌های پرداختی و همچنین جرائم راهنمایی و رانندگی و صدک درآمدی افراد می‌شود.
وی ادامه داد: استفاده از این طیف گسترده شاخص‌ها منجر به ارائه تصویری جامع تر و دقیق تر از ریسک اشخاص شده است و کمک می‌کند تا اشخاص حقیقی و حقوقی در فضای شفاف‌تری به فعالیت اقتصادی بپردازند.
رضا قاسم‌پور تصریح کرد: همچنین استفاده از الگوریتم های جدید هوش مصنوعی برای تحلیل داده باعث افزایش دقت ۹۰ درصدی در ارزیابی ریسک افراد شده است.
وی خاطرنشان ساخت: مدل جدید اعتبارسنجی همه افراد جامعه را تحت پوشش قرارداده و با این امکان هر ایرانی بالای سن ۱۸ سال دارای یک امتیاز اعتباری شده است.
مدیرعامل شرکت اعتبارسنجی ایران اذعان داشت: به‌کارگیری مدل جدید، امکان دسترسی همه آحاد جامعه به خدمات متنوع مالی را فراهم نموده است. این موضوع منجر به افزایش شفافیت، توسعه کسب و کار و همچنین با ایجاد اعتماد در نظام اقتصادی، زمینه ساز رونق اقتصادی و توسعه پایدار خواهد شد.
وی با اشاره به محصولات در حال طراحی و مدل‌های آینده اعتبارسنجی، گفت: شرکت اعتبارسنجی ایران به دنبال توسعه محصولات و خدمات خود جهت ترویج فرهنگ اعتباری در کشور است.
رضا قاسم‌پور ادامه داد: سند این محصولات متنوع در حوزه‌های بانکی، بیمه‌ای، لندتکی و در تمامی ابعاد فعالیت‌های اعتباری و اقساطی در حال تدوین و آمده‌سازی است.
وی ضمن تاکید بر تنوع محصولات اعتبارسنجی در بازارهای گوناگون بیان داشت: برای مثال، این شرکت مدل امتیاز داخلی اختصاصی هر بانک، سرویس هشدار زود هنگام، ماژول کشف تقلب، شاخص تاب آوری، داشبورد نظارتی ریسک بانک، مدل سقف اعتباری چک و همچنین محصولات مربوط به مدیریت پرتفوی اعتباری و ظرفیت پرداخت را برای بانک‌ ها طراحی می‌کند.

https://tejaratava.ir/?p=157479

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰