به گزارش تجارت آوا به نقل از روابطعمومی شرکت اعتبارسنجی ایران، رضا قاسمپور دراینباره اظهارداشت: باتوجه به چالشهای مدل قبلی، تغییر مدل اعتبارسنجی امری ضروری و اجتنابناپذیر بود.
وی ضمن تاکید بر بهکارگیری بیش از ۷۵ شاخص متنوع مالی در این مدل بیانداشت: مدل جدید به گونهای طراحی شده که در آن از دادههای متنوع حوزههای بانکی، بیمهای، مالیاتی و غیره برای ارزیابی اعتبار افراد استفاده میشود.
مدیرعامل شرکت اعتبارسنجی ایران افزود: این شاخصها مربوط به تاریخچه رفتار اعتباری اشخاص، اطلاعات سوابق چکهای صادره، تعهدات ارزی، محکومیتهای مالی و قضایی، مالیاتهای پرداختی و همچنین جرائم راهنمایی و رانندگی و صدک درآمدی افراد میشود.
وی ادامه داد: استفاده از این طیف گسترده شاخصها منجر به ارائه تصویری جامع تر و دقیق تر از ریسک اشخاص شده است و کمک میکند تا اشخاص حقیقی و حقوقی در فضای شفافتری به فعالیت اقتصادی بپردازند.
رضا قاسمپور تصریح کرد: همچنین استفاده از الگوریتم های جدید هوش مصنوعی برای تحلیل داده باعث افزایش دقت ۹۰ درصدی در ارزیابی ریسک افراد شده است.
وی خاطرنشان ساخت: مدل جدید اعتبارسنجی همه افراد جامعه را تحت پوشش قرارداده و با این امکان هر ایرانی بالای سن ۱۸ سال دارای یک امتیاز اعتباری شده است.
مدیرعامل شرکت اعتبارسنجی ایران اذعان داشت: بهکارگیری مدل جدید، امکان دسترسی همه آحاد جامعه به خدمات متنوع مالی را فراهم نموده است. این موضوع منجر به افزایش شفافیت، توسعه کسب و کار و همچنین با ایجاد اعتماد در نظام اقتصادی، زمینه ساز رونق اقتصادی و توسعه پایدار خواهد شد.
وی با اشاره به محصولات در حال طراحی و مدلهای آینده اعتبارسنجی، گفت: شرکت اعتبارسنجی ایران به دنبال توسعه محصولات و خدمات خود جهت ترویج فرهنگ اعتباری در کشور است.
رضا قاسمپور ادامه داد: سند این محصولات متنوع در حوزههای بانکی، بیمهای، لندتکی و در تمامی ابعاد فعالیتهای اعتباری و اقساطی در حال تدوین و آمدهسازی است.
وی ضمن تاکید بر تنوع محصولات اعتبارسنجی در بازارهای گوناگون بیان داشت: برای مثال، این شرکت مدل امتیاز داخلی اختصاصی هر بانک، سرویس هشدار زود هنگام، ماژول کشف تقلب، شاخص تاب آوری، داشبورد نظارتی ریسک بانک، مدل سقف اعتباری چک و همچنین محصولات مربوط به مدیریت پرتفوی اعتباری و ظرفیت پرداخت را برای بانک ها طراحی میکند.
تبیین ویژگی های مدل جدید امتیاز اعتباری
رضا قاسمپور مدیرعامل شرکت اعتبارسنجی ایران با اشاره به مشکلات مدل قبلی اعتبارسنجی، به تبیین ویژگی های مدل جدید امتیاز اعتباری پرداخت و گفت: میزان دقت مدل جدید به ۹۰ درصد و سطح پوشش آن به ۱۰۰ درصد ارتقاء یافته است.
https://tejaratava.ir/?p=157479