• امروز : سه شنبه - ۶ آذر - ۱۴۰۳
0
رئیس دفتر استراتژی و اهداف فولاد مبارکه در پنل «تدوین استراتژی گروه در شرکت فولاد مبارکه» مطرح کرد:

تعریف ۵ استراتژی برای رسیدن به اهداف برنامه ۱۴۱۰ فولاد مبارکه

  • کد خبر : 155742
  • ۰۶ آذر ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۷
تعریف ۵ استراتژی برای رسیدن به اهداف برنامه ۱۴۱۰ فولاد مبارکه
رئیس دفتر استراتژی و اهداف فولاد مبارکه گفت: فولاد مبارکه برای رسیدن به اهداف خود در برنامه ۱۴۱۰ پنج استراتژی کلیدی تعریف کرده است. این استراتژی ها عبارتند از بهره برداری حداکثری و اقتصادی از ظرفیت های تولید، توسعه متوازن زنجیره ارزش و زیرساخت‌های مورد نیاز، توسعه فناوری و نوآوری، ارتقای بهره وری و دل بستگی کارکنان و توسعه پایدار (زیست محیطی، اجتماعی و حکمرانی) که این استراتژی ها با هدف همسو شدن شرکت‌های گروه فولاد مبارکه تعریف شده است.

به گزارش تجارت آوا به نقل از ایراسین، مجید باقری، رئیس دفتر استراتژی و اهداف فولاد مبارکه در پنل «تدوین استراتژی گروه در شرکت فولاد مبارکه» با گفتمان «مسیر متعالی» با اشاره به استراتژی‌های گروه فولاد مبارکه و برنامه‌های آینده آن اظهار کرد: در این زمینه تعیین چشم‌انداز، فلسفه وجودی، مأموریت و اهداف کلان گروه به عنوان گام اول است.

وی ادامه داد: هدف اصلی ما در گروه تولید ۱۸ میلیون تن فولاد خام تا افق ۱۴۱۰ و دستیابی به درآمد ۱۵ میلیارد دلار است. همچنین، ۱۲ میلیارد دلار از این درآمد مربوط به کسب و کارهای فولادی و ۳ میلیارد دلار به کسب و کارهای غیر فولادی اختصاص دارد.

رئیس دفتر استراتژی و اهداف فولاد مبارکه اضافه کرد: برای تحقق این امر مدیریت و بازنگری در ساختار سازمانی و نحوه تعامل با شرکت‌های زیرمجموعه مورد بررسی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در این زمینه از جمله اقدامات مهم هم‌افزایی میان شرکت‌ها و مشخص کردن نیازهای سنگ آهن و محصولات مورد نیاز گروه بوده است، ادامه داد: در این زمینه باید یادآور شوم که فلسفه وجودی و مأموریت هر شرکت باید با چشم‌انداز کلی گروه هم‌راستا باشد و نوع دخالت در فرایندها و مدیریت شرکت‌ها مشخص شود.

باقری با بیان اینکه فولاد مبارکه برای رسیدن به اهداف در برنامه ۱۴۱۰ پنج استراتژی کلیدی تعریف کرده است، ادامه داد: این ۵ استراتژی عبارتند از بهره برداری حداکثری و اقتصادی از ظرفیت‌های تولید، توسعه متوازن زنجیره ارزش و زیرساخت‌های مورد نیاز، توسعه فناوری و نوآوری، ارتقای بهره وری و دل بستگی کارکنان و توسعه پایدار (زیست محیطی، اجتماعی و حکمرانی).

وی گفت: هدف از این استراتژی‌ها، همسو کردن شرکت‌ها و ایجاد هم‌افزایی بین آن‌ها به‌گونه‌ای است که از رقابت‌های غیرکاربردی جلوگیری شود و همه شرکت‌ها در راستای یک چشم‌انداز مشترک حرکت کنند.

https://tejaratava.ir/?p=155742

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰