• امروز : یکشنبه - ۲۹ مهر - ۱۴۰۳
0
با هدف استعدادیابی در خانواده بزرگ فولاد مبارکه انجام شد؛

برگزاری محفل ادبی «پنجره» به میزبانی واحد آموزش و توسعه سرمایه انسانی

  • کد خبر : 149941
  • ۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۶
برگزاری محفل ادبی «پنجره» به میزبانی واحد آموزش و توسعه سرمایه انسانی
محفل ادبی «پنجره» هم‌زمان با سالروز بزرگداشت خواجه شمس‌الدین محمد شیرازی، غزل‌سرای بزرگ، متخلص به حافظ و ملقب به لسان‌الغیب شامگاه روز جمعه ۲۰ مهرماه با حضور معاون سرمایه انسانی، مدیران روابط عمومی و آموزش و توسعه سرمایه انسانی و جمعی از ادبا، شعرا و حافظ‌دوستان و خانواده بزرگ فولاد مبارکه اعم از شاغلان، بازنشستگان، پیمانکاران و خانواده ایشان برگزار شد.

مهدی مقیمی، کارشناس واحد آموزش و توسعه سرمایه انسانی فولاد مبارکه، با اعلام این خبر گفت: با عنایت به اینکه خانواده بزرگ فولاد مبارکه در بسیاری از عرصه‌ها ازجمله حوزه هنر از استعدادهای بی‌نظیری برخوردارند، واحد آموزش شرکت بر آن شد تا باهدف استعدادیابی، «محفل ادبی پنجره» را به‌عنوان آغازی بر یک حرکت فرهنگی در زمینه شعر و ادبیات برگزار کند و زمینه شناسایی و پرورش استعدادهای ادبی خانواده بزرگ فولاد مبارکه را به‌گونه‌ای فراهم سازد که ضمن حمایت از هنرمندان و کمک به شکوفا شدن استعدادهای آن‌ها، امکان تولید آثار ارزشمند هنری در قالب هسته‌های خودگردان و مستقل فراهم گردد.
وی از تداوم برگزاری چنین محافلی خبر داد و تصریح کرد: سلسله جلسات ادبی بعدی در حال تدوین است؛ ازاین‌رو متقاضیانی که داوطلب حضور در محفل ادبی پنجره هستند منتظر فراخوان بعدی این طرح باشند.
مجموع ۱۷۰ اثر ارسالی به‌صورت ناشناس و دارای کد شناسه، مورد ارزیابی هیئت‌داوران دبیرخانه قرار گرفت
مینا عابدینی، کارشناس واحد آموزش و توسعه سرمایه انسانی نیز در پاسخ به سؤال چگونگی ارزیابی آثار ارسال‌شده اضافه کرد: طی فراخوانی از خانواده‌های شاغلان، بازنشستگان و پیمانکاران شرکت دعوت به عمل آمد تا در محفل ادبی پنجره مشارکت کنند و در موضوعات کارگر، اصفهان، ایران و موضوع آزاد، آثار خود را ارسال نمایند.
وی با اشاره به نتایج برگزاری این محفل ادبی افزود: مجموع ۱۷۰ اثر ارسالی به‌صورت ناشناس و دارای کد شناسه، مورد ارزیابی هیئت‌داوران دبیرخانه قرار گرفت و در این میان ۱۰ اثر به‌عنوان آثار برگزیده به شرکت فولاد مبارکه اعلام شد و در نهایت در آیینی با حضور کلیه شرکت‌کنندگان و معاون سرمایه انسانی و مدیران روابط عمومی و آموزش و توسعه سرمایه انسانی فولاد مبارکه، فرصت خواندن اشعار و آثار برای هنرمندان فراهم و از ایشان تجلیل شد.
به گفته عابدینی، مشارکت فعال کارکنان، همسران و فرزندان ایشان در رده‌های سنی ۶ تا ۶۵ سال و به‌طورکلی تنوع جمعیت‌شناختی مشارکت‌کنندگان در رده‌های شغلی از مدیریت تا کارمند، اپراتور و تعمیرکار از نقاط قوت برگزاری این محفل ادبی بوده است. در این فرایند میزبان همسران و فرزندان کارکنان بودیم و اشتیاق آن‌ها برای ارائه آثار خود و مشارکت در این برنامه، از وجود ظرفیت و استعداد بالای فرهنگی نزد خانواده فولاد مبارکه حکایت دارد و مسئولان آموزش و مدیریت ارشد سازمان را بر آن می‌دارد که به‌صورت گسترده‌تر در دیگر شاخه‌های فرهنگی برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشد.
گفتنی است در این آیین، حامد عسگری، نویسنده و شاعر مجموعه کتاب‌های «حال و حوایی از ترنج و بلوچ»، «خانمی که شما باشید»، «سرمه‌ای»، «پری شب»، «دفتر ترانه» علاوه بر همکاری در اجرا و تسهیلگری برگزاری این برنامه در خصوص اهمیت پرداختن به هنر اظهار داشت: هنر بخشی از هویت یک فرهنگ و اصالت تاریخی یک سرزمین است. هنر زاده رنج، تأملات و تعمقات نسلی از مردمانی است که در روزگار مشترکی زیسته‌اند و معنایی خلق کرده‌اند.
همچنین در این مراسم هنرمند پیش‌کسوت خط و خوشنویسی مهدی فروزنده از اساتید بنام حوزه هنر پایتخت هنر و فرهنگ، شهر اصفهان و عضو شورای‌عالی انجمن خوشنویسان ایران که ۴ بار دیوان حافظ را با تصحیح ناتل خانلری خطاطی کرده‌اند حاضر بود و شرکت فولاد مبارکه به‌عنوان دوستدار فرهنگ و خانواده از ایشان تجلیل کرد.

https://tejaratava.ir/?p=149941

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰