به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی شرکت ورق خودروچهارمحال و بختیاری؛ حمید شجاعی مدیرعامل شرکت در جلسه افتتاحیه و پس از اعلامیه تأییدیه تیم ممیزی در جمع مدیران و کارشناسان شرکت تصریح نمود: شرکت ورق خودرو همواره رعایت دقیق الزامات سیستمهای مدیریت کیفیت را در صدر و اهم فعالیتهای تیم مدیریتی خود قرار داده است و دریافت و تمدید مکرر استانداردهای مدیریت کیفیت در این شرکت نشان از عزم جدی این مجموعه جهت حرکت هرچه سریعتر در مسیر تعالی سازمانی و ارتقای دانش مدیریت دارد.
در ادامه بهمن مهراد مدیر تکنولوژی شرکت ورق خودرو به رویکرد و اهتمام مدیریت و کارکنان شرکت ورق خودرو در جهت دستیابی به مدارج بالاتر تعالی سازمانی اشاره و تصریح نمود: حضور در جایزه ملی تعالی در سطح تندیس در سال جاری نیز گواه آمادگی و اراده و تلاش های بی وقفه برای بهبود مستمر مجموعه فعالیت های این شرکت است و عزم راسخ مدیریت و کارکنان و برنامه ریزی و تدوین دستورالعمل ها در این شرکت صرفا در راستای نیل به اهداف متعالی و بلند مدت از جمله تأمین حداکثری نیاز صنایع خودرو سازی و کسب جایگاهی ویژه در بازارهای بین المللی برنامه ریزی شده است.
مهراد افزود: کسب مدارج عالی مدیریت و حرکت در مسیر تعالی سازمانی برای حفظ و ارتقای موقعیت موفق کنونی شرکت لازم و ضروری توصیف نمود و افزود: شرکت ورق خودرو به عنوان تنها تولید کننده محصولات گالوانیزه ویژه استفاده در صنعت خودروسازی کشور و ایفاگر نقشی برجسته در زمینه استقلال این صنعت مهم و استراتژیک می باشد.
در ادامه علی رضایی رئیس تضمین کیفیت، از تلاش و همراهی مدیرعامل و نیز واحدهای مختلف در جهت نیل به اهداف تعالی سازمانی تقدیر نمود و خاطرنشان کرد: دریافت و تمدید و اجرای الزامات استانداردهای مختلف مدیریت کیفیت ازجمله استاندارد IATF16949:2016 برای رسیدن به اهداف متعالی سازمانی، امری لازم و بسیار ضروری است و امیدواریم با شناسایی هرچه دقیق تر نقاط قابل بهبود، مسیر را برای تسریع حرکت در جهت رشد و بالندگی هرچه بیشتر هموار سازیم.
درپایان محمدرضا برزیده سر ممیز شرکت DQS آلمان ضمن تأیید عملکرد شرکت ورق خودرو و حرکت در چارچوب الزامات سیستم های مدیریت کیفیت، افزود: با انجام فرآیند ممیزی به خوبی روشن است که رویکرد مدیریتی شرکت ورق خودرو، رویکردی متعالی و در جهت بهبود مستمر است. وی به نقاط قوت فرآیندی شرکت ازجمله:
ایجاد نظام مدیریت ریسک های استراتژیک و تعریف و جاری سازی پروژه ها و اقدامات مقتضی در جهت رفع یا کاهش ریسک های استراتژیک شرکت (تضمین کیفیت)
ایجاد نظام شایستگی و جانشین پروری (منابع انسانی)
انجام کامل ممیزی داخلی و پیگیری و رفع عدم انطباق تعریف شده (تضمین کیفیت)
تحلیل و آنالیز حالات خرابی با استفاده از ویرایش جدید FMEA (دفتر فنی)
تحلیل کامل هزینه های کیفیت (مالی)
صفر بودن شاخص ضریب تکرار
حوادث (HSE)
اطلاع رسانی پیامکی
پردازش و تحلیل شاخص های نت و … اشاره نمود.
وی توصیه هایی نیز در خصوص نقاط قابل بهبود ارائه داد.