• امروز : دوشنبه - ۹ مهر - ۱۴۰۳
0

کسب بازدهی بیش از سه برابر شاخص کل بورس توسط صندوق آتیمس تمدن

  • کد خبر : 147151
  • ۰۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۷
کسب بازدهی بیش از سه برابر شاخص کل بورس توسط صندوق آتیمس تمدن
صندوق سرمایه‌گذاری آرمان آتیه درخشان مس با نماد معاملاتی آتیمس، موفق به کسب بازده 8.6 درصدی در یکسال اخیر شد تا بدین ترتیب بیش از سه برابر شاخص کل بورس و بیش از هشت برابر متوسط بازده سایر صندوق‌های سهامی سودآوری داشته باشد.

به گزارش تجارت آوا به نقل از مدیریت ارتباطات و رسانه تأمین سرمایه تمدن، صندوق سرمایه‌گذاری آرمان آتیه درخشان مس از جمله صندوق‌های سهامی قابل معامله در بورس است که مدیریت آن بر عهده تامین سرمایه تمدن می‌باشد. این صندوق فعالیت خود را از سال ۱۳۹۵ آغاز کرده و در حال حاضر خالص ارزش دارایی‌های آن بالغ بر ۶۲۰ میلیارد تومان می­باشد.

اخذ استراتژی‌های مناسب در انتخاب دارایی‌های صندوق سرمایه‌گذاری آرمان آتیه درخشان مس، منجر به کسب بازدهی ۸٫۶ درصدی برای این صندوق در یک سال اخیر شده است و این درحالی است که متوسط بازدهی صندوق‌های سهامی فعال در بازار سرمایه در این دوره در محدوده یک درصد بوده است. طی این دوره بازدهی شاخص کل بورس و شاخص هم‌وزن به ترتیب ۲٫۵ درصد و منفی ۱٫۵ درصد بوده است.

بر اساس این گزارش ضریب آلفای عملکرد صندوق در یک سال اخیر ۱۰٫۶۲ بوده که از بالاترین ضرایب آلفا در میان صندوق‌های سهامی حاضر در بازار سرمایه می‌باشد.

از سویی به واسطه وجود صندوق بازارگردانی توسعه بازار تمدن به عنوان بازارگردان نماد آتیمس، نقدشوندگی دارایی‌های سرمایه‌گذاران در این صندوق با سهولت و در کوتاه‌ترین زمان ممکن امکان‌پذیر است.

علاقمندان می‌توانند برای سرمایه‌گذاری در صندوق سرمایه‌گذاری آرمان آتیه درخشان مس از طریق سامانه معاملاتی آی‌بی‌تریدر (www.ibtrader.ir) و یا سایر سامانه‌های معاملاتی کارگزاری‌ها اقدام به سرمایه‌گذاری در نماد معاملاتی (آتیمس) نمایند.

https://tejaratava.ir/?p=147151

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰