• امروز : شنبه - ۷ مهر - ۱۴۰۳
2
در آئین معارفه مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر مطرح شد.

توسعه سازمان با بورس در دوره جدید / رشد بیش از ۷ برابری سوددهی کوثر در سه سال

  • کد خبر : 145974
  • ۰۲ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۶
توسعه سازمان با بورس در دوره جدید / رشد بیش از ۷ برابری سوددهی کوثر در سه سال
مدیرعامل سابق سازمان اقتصادی کوثر گفت دوره پیش روی این سازمان دوره سهامداری و تامین مالی از طریق بورس است و سازمان اقتصادی کوثر در این حوزه توسعه خواهد یافت.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی و بین الملل سازمان اقتصادی کوثر، آئین تودیع دکتر ناصر فخاری و معارفه دکتر بهروز امیدعلی با حضور نجفی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی، اعضای هیات مدیره سازمان، مدیران سازمان اقتصادی کوثر، مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران و دیگر مهمانان برگزار شد.

دکتر ناصر فخاری مدیرعامل پیشین سازمان اقتصادی کوثر در این آئین با اشاره به اینکه بنیاد شهید جامعه معزز شاهد و ایثارگر مطالبه گری دارد که نیاز است برای پاسخ به مطالبات آنان آبرو نیز پای کار بیاید و خرج این مسیر شود، ادامه داد: کار کردن در بنیاد شهید سختی خود را دارد و امیدواریم عملکرد ما در این مجموعه موجب جلب رضایت حداکثری جامعه هدف شده باشد.

فخاری به عملکرد شرکت‌های زیرمجموعه در سه سال گذشته اشاره کرد و گفت: نمی‌توانیم ادعا کنیم همه شرکت‌ها عملکرد خوبی داشته اند، اما می‌توان ادعا کرد که تلاش خود را برای بهبود رویکرد‌ها و اقدامات در شرکت‌ها به کار گرفته شده است.

وی توضیح داد: در بدو تصدی سود سازمان ۴۰۰ میلیارد تومان بود که در سال اول کسب سود سه برابری هدفگذاری شد. اطمینان داشتیم که این عدد محقق می‌شود، اما رییس وقت بنیاد مطالبه سه هزار میلیارد تومان سود را داشتند که تحقق آن کار سختی بود، اما توانستیم دو هزار میلیارد تومان از این سود را محقق کنیم.

فخاری بیان داشت: از بعد اقتصادی، سود ما در سال ۱۴۰۳ در مقایسه با سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۷.۵ برابر افزایش یافت. این سود در تلفیق به ۶.۱ برابر رسید که عدد بی سابقه‌ای در یک مجموعه اقتصادی به شمار می‌رود.

مدیرعامل سابق سازمان اقتصادی کوثر با بیان اینکه دستورالعمل واگذاری‌ها بعد از ۶ ماه از آغاز کار تیم جدید ابلاغ شد، خاطرنشان کرد: کار سنگینی در این زمینه در دو سال و نیم گذشته به انجام رسید تا بتوانیم در چارچوب سیاست‌های جدید خدمات خود را ارائه کنیم.

وی ادامه داد: در بخش خودکفایی در حوزه تولید گوشت مرغ، اجداد مرغی تولید کردیم که منجر به خودکفایی کشور شد و توانستیم با یک ژن بومی شده نیاز‌های عمده کشور را در تولید مرغ گوشتی تامین کنیم. این مهمترین بخش عملکرد سه سال گذشته در گسترش امنیت غذایی کشور بوده است که سند افتخاری برای سازمان اقتصادی کوثر محسوب می‌شود.

مدیرعامل پیشین سازمان اقتصادی کوثر به روند اجرای تحول در این سازمان اشاره کرد و گفت: روند انتقال دارایی‌ها در این مدت انجام و به موازات این انتقال ۲۷ هزار میلیارد تومان سهم و ۱۰ هزار میلیارد تومان ملک به تملک سازمان درآمد. در روند واگذاری از ارزش سازمان که بالغ بر ۳۷ هزار میلیارد تومان است کاسته نشد و در این فرایند منافع سازمان و ذی نفعان تامین شد.

فخاری با بیان اینکه در دوره قبل توسعه از طریق سرمایه گذاری بود، اما در سه سال اخیر توسعه از مسیر بهره وری دنبال شد، افزود: تلاش کردیم اصل درآمد و سود به دست بنیاد برسد. دوره جدید دوره سهامداری و بازار بورس است چرا که دارایی ما از جنس سهام و سهامداری است.

وی توضیح داد: اصلاح پرتفو و سبد سهام ضرورت امروز سازمان است تا سبد سهام مجموعه در بورس به عنوان بهترین سهام در بازار سرمایه شناخته شود.

وی با بیان اینکه در دوره اخیر تلاش کردیم تا نگاه ذی نفعان به بنیاد شهید و‌ سازمان اقتصادی کوثر تغییر کند، بیان داشت: فضای مسمومی در گذشته نسبت به کار اقتصادی در سازمان وجود داشته است که سعی کردیم با تصحیح رویکرد‌ها در این مسیر گام برداریم که تا حدودی در محقق کردن این موضوع موفق بودیم، اما هنوز فاصله زیادی با مطلوب داریم.

فخاری با بیان اینکه گزارش عملکرد‌ها زمانی اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند که مردم تاثیر آن را در زندگی خود احساس کنند، بر جلب رضایت جامعه ایثارگری کشور به عنوان سرمایه بنیاد شهید تاکید کرد و گفت: جامعه ایثارگری سرمایه‌هایی هستند که باید تلاش کنیم حداکثر رضایت را در این جامعه حاصل شود.


افزایش بهره وری راهبرد بنیاد شهید است

معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این آئین گفت: تحول در مدیریت منجر به امید تازه به مجموعه و افزایش بالندگی و نشاط در بدنه اجرایی سازمان می‌شود تا سازمان بتواند به هدف خود برسد.

ملک محمد نجفی با بیان اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران و دستگاه‌های تابعه آن خادمان خانواده‌های شهدا و ایثارگرانند، افزود: تلاش می‌کنیم با ارائه برنامه جدید، بهره وری را به نحو مطلوب در سازمان افزایش دهیم تا آنچه که جامعه ذی نفعان از این مجموعه انتظار دارند به خوبی پاسخ داده شود.

وی با قدردانی از خدمات مدیرعامل سابق سازمان اقتصادی کوثر، اضافه کرد: براساس ارزیابی انجام شده، دکتر بهروز امید علی چهره آشنایی در فعالیت‌های اقتصادی، هلدینگ‌ها و سرمایه گذاری و مدیریت راهبردی است و امیدواریم با همراهی همه ارکان سازمان اقتصادی کوثر بتوانیم به خانواده‌های شهدا و ایثارگران بهترین خدمت را ارائه کنیم و شاهد پیشرفت و توسعه سازمان باشیم.


خروج از بنگاه داری مهمتری اقدام سه سال اخیر بود

دکتر بیژن اسماعیلی عضو هیات مدیره سازمان اقتصادی کوثر نیز در این مراسم گفت: یکی از مهمترین اقدامات انجام شده در سه سال اخیر، خروج سازمان اقتصادی کوثر از شرکت داری بود چرا که این موضوع منافعی از نظر اجتماعی و اقتصادی برای سازمان و بنیاد شهید ایجاد نمی‌کرد.

وی با اشاره به عملکرد شرکت‌های زیر مجموعه سازمان اقتصادی کوثر تا پیش از دوره کنونی مدیریت افزود: براساس ارزیابی انجام شده، سه سال قبل ۱۶ شرکت بنیاد شهید زیان ده بودند که این موضوع نشان می‌دهد استراتژی مدیریتی بنیاد شهید در حوزه اقتصادی باید متحول شود.

وی با اشاره به اینکه با اقدامات انجام شده و اصلاح روند‌ها و رویکرد‌ها در اداره امور موفق شده ایم عامه شرکت‌ها را به سوددهی برسانیم اظهار داشت: سود عملیاتی شرکت‌های سازمان در سال ۱۴۰۳ بالغ بر ۲۴۷۶ میلیارد تومان بود که این عدد بیش از ۷ برابر سود سال ۱۴۰۰ است.

وی ابراز امیدواری کرد با واگذاری شرکت‌ها و ورود به بورس، زمینه برای افزایش سودآوری شرکت‌ها فراهم شود.

https://tejaratava.ir/?p=145974

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.