• امروز : چهارشنبه - ۲۸ شهریور - ۱۴۰۳
0
محمدی مهر

فاز نخست پتروشیمی ابن‌سینا در حال احداث است/ لایسنس واحد‌های پایین دستی اخذ شده است

  • کد خبر : 145363
  • ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۶
فاز نخست پتروشیمی ابن‌سینا در حال احداث است/ لایسنس واحد‌های پایین دستی اخذ شده است
مدیرعامل پتروشیمی ابن‌سینا اندیمشک در همایش فصلی مدیران گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس با اشاره به پیشرفت‌های پروژه پتروشیمی ابن‌سینا اندیمشک، بر اهمیت تکمیل زنجیره ارزش این مجتمع پتروشیمی تاکید کرد.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس، محمدی‌مهر با بیان اینکه فاز اول این پتروشیمی شامل واحد اتیلن اکساید و یوتیلیتی است و در حال ساخت است، افزود: «بدون احداث واحدهای پایین‌دست، این پتروشیمی ارزش افزوده چندانی نخواهد داشت.»

مدیرعامل پتروشیمی ابن‌سینا اندیمشک با بیان اینکه لایسنس سه واحد پایین‌دست از بهترین شرکت‌های اروپایی اخذ شده است، گفت: «برای فعال‌سازی این لایسنس‌ها، نیازمند پرداخت پیش‌پرداخت هستیم. این پیش‌پرداخت، با توجه به اهمیت استراتژیک پروژه و منحصر به فرد بودن لایسنس‌ها، ضروری است.»

وی با درخواست از مسئولان برای تخصیص بودجه لازم برای پرداخت پیش‌پرداخت، اظهار امیدواری کرد که با انجام این کار، روند اجرای پروژه سرعت گرفته و در آینده نزدیک شاهد بهره‌برداری از واحدهای پایین‌دست پتروشیمی ابن‌سینا باشیم.

شایان ذکر است، پتروشیمی ابن‌سینا اندیمشک یکی از پروژه‌های مهم پتروشیمی کشور است که با هدف تکمیل زنجیره ارزش محصولات پتروشیمی در حال ساخت است. تکمیل این پروژه، نقش مهمی در توسعه صنعت پتروشیمی کشور و ایجاد ارزش افزوده خواهد داشت.

https://tejaratava.ir/?p=145363

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰