• امروز : چهارشنبه - ۲۸ شهریور - ۱۴۰۳
0

صندوق تضمین اصل مبلغ سرمایه خلیج فارس بر بام سود دهی!

  • کد خبر : 145314
  • ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۷
صندوق تضمین اصل مبلغ سرمایه خلیج فارس بر بام سود دهی!
صندوق تضمین اصل سرمایه خلیج فارس با در اختیار داشتن ۱۳۲ میلیارد تومان خالص ارزش دارایی تحت مدیریت در سه ماهه منتهی به ۲۵/۰۶/۱۴۰۳ توانسته است با کسب بازده ۱۰ درصدی بالاتر از کلیه صندوق‌های تضمین اصل سرمایه موجود در بازار سرمایه قرار گیرد که ۳٫۷ درصد بالاتر از میانگین سایر صندوق‌های مشابه بوده است. این صندوق همچنین در یک ماه منتهی به تاریخ مذکور نیز با کسب بازده ۵٫۹۳ درصدی همچنان رتبه نخست بازدهی را به خود اختصاص داده است.

صندوق تضمین اصل سرمایه چیست؟

به طور کلی صندوق‌های تضمین به دو دسته تقسیم می‌شوند. صندوق‌ تضمین‌ با رکن ضامن و صندوق تضمین با مکانیزم اهرمی.

در صندوق‌های تضمین‌ با رکن ضامن، پس از پذیره‌نویسی واحد‌های صدور و ابطالی، صندوق‌ تاسیس شده و فعالیت خود را آغاز می‌کند. چراکه آورده اولیه سرمایه‌گذاران توسط یک شرکت سبدگردان تضمین می‌شود.

در نوع دیگر این صندوق‌ها، ابتدا واحدهای ETF پذیره‌نویسی شده (حداقل میزان سرمایه‌گذاری در واحد‌های ETF مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان است) و سپس مجوز فعالیت صندوق ETF اخذ می‌گردد. این امر به این دلیل است که تضمین واحد‌های صدور و ابطالی، به پشتوانه سرمایه‌گذاران واحدهای ETF انجام می‌شود. پس از طی شدن این مرحله، مجوز لازم برای واحد‌های صدور و ابطالی صادر شده و فروش آن‌ها آغاز می‌گردد.

چگونه در صندوق تضمین خلیج فارس سرمایه گذاری کنیم؟

واحد‌های این صندوق از نوع صدور و ابطالی بوده و برای خرید و فروش واحد‌های آن می‌توانید از طریق سامانه صندوق به آسانی اقدام به خرید و فروش واحدهای صندوق نمایید.

شایان ذکر میباشد ،برای صدور و ابطال واحدهای‌ صندوق‌، ثبت‌نام و احراز هویت سجام الزامی است.

همچنین حداقل مبلغ سرمایه گذاری ۵۰۰ هزار تومان می باشد.

این امار با توجه به شرایط بازارسرمایه و ماهیت صندوقهای تضمین اصل سرمایه نشان دهنده عملکرد فوق العاده تیم مدیریت صندوق های تأمین سرمایه خلیج فارس میباشد.

https://tejaratava.ir/?p=145314

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰