به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون، حجت اله مهدیان مدیر عامل بانک توسعه تعاون در مراسم رونمایی سامانه بانکداری مجازی بانک توسعه تعاون اظهار داشت: فناوری اطلاعات و بانکداری الکترونیک به عنوان مهمترین مزیت هر بانک مطرح هستند و چانچه بانک از این منظر حائز ویژگی کارآمدی و قابلیت تطبیق و بروزرسانی باشد در شبکه بانکی به سرآمدی رسیده است.
وی افزود: فناوری اطلاعات در بانک توسعه تعاون به عنوان نقطه قوت مطرح است و همکاران این بخش ضمن بهرهمندی از دانش تخصصی، فراهمسازی سختافزار، رعایت امنیت اطلاعات و برونسپاری صحیح در راهاندازی سامانههای مورد نیاز، عملکرد موثری داشته و در تامین نیازهای نرمافزاری و سامانهای بانک مطابق الزامات بانک مرکزی اهتمام کافی داشته است.
مهدیان تصریح نمود: اجرای قوانین، بخشنامهها، آییننامهها و محصولات و خدمات جدید بانکداری نیازمند فراهمسازی شرایط مورد نیاز فنی از سوی همکاران فناوری اطلاعات میباشد و با تدابیر و تلاشهای صورت گرفته از سوی این همکاران، بسیاری از اقدامات نوآورانه در حوزههای عملیات بانکی، اعتباری، حقوقی، ارتباط با مشتریان، تفاهمنامه با اشخاص حقیقی و حقوقی مهیا گردیده است.
امیر هوشنگ عصارزاده عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون گفت: با توجه به نقش پیشرانهای و تحول آفرین حوزه فناوری، انتظارات و توقعات از همکاران این حوزه بسیار بالاست و نیروی انسانی متخصص این حوزه با نقشآفرینی موثر، در اجرای پروژههای فناوری اطلاعات، بانکداری الکترونیک و بانکداری دیجیتال تاثیرگذار بودهاند.
در این مراسم سامانه بانکداری مجازی بانک توسعه تعاون به نشانی https://vb.ttbank.ir رونمایی شد. علی یکتا مدیر امور فناوری اطلاعات بانک توسعه تعاون در بیان مزیتهای این سامانه گفت: این سامانه شکل جدیدی از نسخ همراه بانک و همچنین امکانات و قابلیت های اینترنت بانک، مبتنی بر تکنولوژی PWA بوده که در دسترس تمامی کاربران و مشتریان محترم این بانک قرار می گیرد. از سوی دیگر جایگزین خوب مناسبی برای مشتریان دارای گوشی و تبلت های هوشمند دارای سیستم عامل IOS، Windows و سایر سیستم عامل های موجود در بازار بوده و همچنین بروز رسانی و ارتقای این اپلیکیشن بدون نیاز به نصب مجدد بوده و در لحظه آخرین امکانات به اپلیکیشن مزبور اضافه و خودکار اعمال میشود.
وی افزود: از جمله امکانات این سامانه می توان به مدیریت سپرده ها، کارتها، تسهیلات و پرداخت اقساط، پرداخت قبوض، انتقال وجه درون بانکی و بین بانکی، پایا، ساتنا، دریافت رمز دوم پویا و دریافت انواع گزارشات مالی و بانکی اشاره کرد که امکانات و قابلیت های این اپلیکیشن، بانک توسعه تعاون را به عنوان بانکی پیشرو در قیاس با سایر بانکها در حوزه بانکداری مجازی قرار داده است.
یکتا یادآور شد: مشتریان با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور همراه بانک خود میتوانند وارد سامانه بانکداری مجازی بانک توسعه تعاون شوند و این پیشنهاد به کاربر داده میشود تا امکان دسترسی این سامانه از طریق میانبر صفحه اصلی تلفن موبایل هوشمند قابل دسترسی باشد.
همچنین در این مراسم سامانه ثبت، تایید و انتقال چکهای صیادی بانک توسعه تعاون نیز رونمایی گردید. این سامانه از طریق سامانه بانکداری مجازی قابل دسترسی بوده و کاربری که به سامانه بانکداری مجازی وارد شده است، با درج شماره مشتری و تلفن همراه خود میتواند از خدمات سامانه ثبت چک صیادی بر اساس قانون جدید چک های صیادی نیز بهرهمند گردد.
بانک توسعه تعاون همزمان با سایر بانکها و مطابق قواعد بانک مرکزی، زیرساختهای فنی مورد نیاز جهت ثبت، تایید و انتقال چک را برای مشتریان فراهم نموده است که با این امکان مشتریان قادر خواهند بود، عملیات مربوط به ثبت، تایید و انتقال چک را انجام دهند.
ایرج شیخ زاده معاون برنامهریزی و فناوری اطلاعات بانک توسعه تعاون نیز در خصوص این سامانه گفت: شبکه بانکی در حال حاضر در حال بررسی و آزمون سامانه مورد نیاز برای اجرای قانون جدید چک هستند و بانک توسعه تعاون با این رونمایی سامانه تخصصی، از پیشگامان شبکه بانکی به شمار میرود.
وی افزود: بر اساس قانون جدید چک، تمامی مشتریان دارنده چک، قبل از صدور چک و تحویل چک به ذینفع، می بایست مشخصات، تاریخ و مبلغ و سایر مندرجات فیزیک چک را در سامانه مدیریت چک ثبت نماید و ذینفع چک نیز تایید نماید که چک را دریافت نموده است، در غیر اینصورت امکان نقد کردن چک و انتقال آن به ذینفع دیگر امکان پذیر نمی باشد. همچنین در صورت انتقال چک به فردی دیگر، قبل از انتقال نیز می بایست قرایند انتقال چک در سامانه مزبور ثبت و تایید گردد.
وی اضافه نمود: با توجه به الزام بانکها در اجرای قانون جدید چک، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی تمامی مشتریان و ذینفعان در خصوص فرایند جدید صدور چک امری بسیار مهم و ضروری بوده که تا کنون این بانک از تمامی ابزارها و امکانات رسانه ای خود در جهت تنویر افکار عمومی مردم و مشتریان استفاده نموده است. ضمن اینکه طی دستورالعمل ها و بخشنامه های مختلف و متعاقب آن برگزاری دوره های آموزشی و تخصصی در راستای توجیه تمامی همکاران در بانک برنامه ریزی و اجرا شده است.
گفتنی است در این جلسه همچنین سامانه مدیریت و نظارت بر احکام قضایی بانک نیز معرفی و رونمایی گردید. شهرام شب بو معاون نرم افزار اداره کل زیرساخت در تبیین این سامانه گفت: این سامانه مبتنی بر هوش مصنوعی، عملیات ثبت و اجرای نامههای وارده سازمان ها از جمله مراجع قضایی، انتظامی، تعزیرات، تامین اجتماعی و … را امکان پذیر نموده است که با راه اندازی این سامانه، بروکراسی اداری کاهش پیدا کرده و همچنین اجرای احکام قضایی و دستورات سازمان های نظارتی با سرعت بسیار بالا و هوشمند صورت می پذیرد.