• امروز : چهارشنبه - ۲۸ شهریور - ۱۴۰۳
1
درخشش بی‌سابقه هلدینگ خلیج‌فارس در میان غول‌های پتروشیمی جهان

شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس در رده هجدهم دنیا قرار گرفت/ سابیک در سود خالص و عملیاتی، مغلوب خلیج‌فارس شد

  • کد خبر : 145097
  • ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۱
شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس در رده هجدهم دنیا قرار گرفت/ سابیک در سود خالص و عملیاتی، مغلوب خلیج‌فارس شد
شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس برای نخستین‌بار در تاریخ صنعت پتروشیمی ایران توانست در میان بیست شرکت برتر شیمیایی جهان قرار بگیرد و در دو شاخص مهم سود خالص و عملیاتی، با پشت سر گذاشتن سابیک عربستان، بر بام خاورمیانه بایستد.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط‌عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، در تازه‌ترین رده‌بندی جهانی و معتبر مؤسسه ICIS مربوط به عملکرد صد شرکت برتر شیمیایی جهان در سال ۲۰۲۳، هلدینگ خلیج‌فارس توانست سه رکورد مهم را برای نخستین‌بار از نظر عملکردی از آن خود کند.
بر اساس این گزارش، شرکت صنایع پتروشیمی‌ خلیج‌فارس با ۱۷ میلیارد و ۳۴۰ میلیون دلار و ۳.۷ درصد افزایش فروش نسبت به سال ۲۰۲۲، در رده‌بندی کلی با صعود ۹ پله‌ای نسبت به سال گذشته رتبه هجدهم دنیا را از آن خود کند.
نکته مهم این گزارش کسب رتبه سوم سود خالص شرکت‌های شیمیایی جهان با سه میلیارد و ۵۳ میلیون دلار و کسب رتبه چهارم در شاخص سود عملیاتی با ۳ میلیارد و ۴۰ میلیون دلار و رشد ۳.۶ درصدی توسط شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، در میان صد شرکت شیمیایی برتر دنیاست.
این در حالی است که سابیک به‌عنوان مهم‌ترین رقیب گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس با افت ۸۳.۸ درصدی در سود عملیاتی تنها ۹۹۲ میلیون دلار و با ثبت ضرر خالص منفی ۷۳۹ میلیون دلار در رده‌های بسیار پایین‌تر از خلیج‌فارس در جهان قرار گرفت.
همچنین هلدینگ خلیج‌فارس با یک میلیارد و ۴۴۶ میلیون دلار توانست رتبه ششم شاخص هزینه‌های سرمایه‌گذاری را در میان صد شرکت برتر شیمیایی جهان از آن خود کند.
گفتنی است، در سال نخست مدیریت دکتر علی عسکری در گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، این هلدینگ رده ۲۳ جهان و سال گذشته رتبه ۲۷ این رده‌بندی را کسب کرده بود و رتبه هجدهم بهترین رتبه تاریخ این هلدینگ و یک شرکت ایرانی در این رده‌بندی جهانی است.

https://tejaratava.ir/?p=145097

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰