• امروز : سه شنبه - ۲۷ شهریور - ۱۴۰۳
1
سرپرست معاونت بهره‌برداری شرکت فولاد هرمزگان خبر داد:

افزایش ۵۰ هزار تنی ظرفیت تولید تختال با بهینه‌سازی کوره‌های قوس الکتریکی

  • کد خبر : 145088
  • ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۴
افزایش ۵۰ هزار تنی ظرفیت تولید تختال با بهینه‌سازی کوره‌های قوس الکتریکی
سرپرست معاونت بهره‌برداری شرکت فولاد هرمزگان از افزایش ظرفیت تولید تختال این فولادساز خبرداد و افزود: پروژه بهینه‌سازی پروفیل نسوز کوره‌های قوس الکتریکی شرکت فولاد هرمزگان به همت کارکنان واحد فولادسازی با موفقیت صورت گرفت و منجر به افزایش ۵۰ هزار تنی ظرفیت تولید سالانه تختال شرکت شد.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد هرمزگان، مجید ابوعطیوی، سرپرست معاونت بهره‌برداری شرکت فولاد هرمزگان با بیان اینکه بی‌تردید در شرایط امروزه اقتصاد جهانی، لازمه بقای شرکت‌ها، کنترل و کاهش قیمت تمام شده و تولید محصولات با ارزش افزوده بالا است، گفت: در شرکت فولاد هرمزگان با توجه به محدودیت شدید انرژی در فصول گرم و سرد، به دنبال افزایش بهره‌وری با اجرای پروژه‌های بهبود هستیم.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تلاش ما بر این بود که بتوانیم پیش از محدودیت‌های انرژی با حداکثر ظرفیت تولید کنیم. البته پیش‌تر پروژه‌های متعددی در واحدهای تولید به سرانجام رسیدند که خوشبختانه حاصل آن ثبت رکوردهای متعدد در واحدهای فولادسازی و احیا مستقیم در دو ماه نخست امسال بوده است.

وی افزود: با شروع محدودیت‌های برق در خرداد ماه رکوردشکنی این واحد متوقف شده؛ اما پروژه‌های بهبود را در زمان محدودیت اجرا کردیم که یکی از این پروژه‌ها افزایش حجم کوره‌های قوس الکتریکی بود.

به گفته سرپرست معاونت بهره برداری فولاد هرمزگان، با اجرای این پروژه، با میزان مصرف انرژی فعلی، مواد اولیه، تجهیزات و ماشین‌آلات، حدود ۵۰ هزار تن به ظرفیت کوره‌ها اضافه می‌شود و آماده رکوردشکنی‌های بعدی خواهیم بود؛ امید می‌رود محدودیت‌های انرژی سریع‌تر خاتمه یابد تا بتوانیم با تمام ظرفیت تولید را انجام دهیم.

https://tejaratava.ir/?p=145088

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰