• امروز : سه شنبه - ۲۷ شهریور - ۱۴۰۳
0

لزوم تسریع در تدوین و اجرای برنامه جامع فناوری اطلاعات

  • کد خبر : 144980
  • ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۲
لزوم تسریع در تدوین و اجرای برنامه جامع فناوری اطلاعات
چهاردهمین جلسه کمیته عالی فناوری اطلاعات با بررسی هشت دستور جلسه به ریاست محمد نجف‌زاده عضو هیات مدیره برگزار شد.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، جلسه کمیته عالی  فناوری اطلاعات جهت ارائه برنامه کلان بانک در حوزه فناوری اطلاعات مصوب هیات مدیره، ارائه نقشه راه فناوری اطلاعات منطبق بر استراتژیک و اهداف بانک، بررسی پیشنهاد تشکیل کارگروه فرعی کمیته عالی فناوری اطلاعات در حوزه پیگیری امور پروژه حداقل الزامات ریسک فناوری اطلاعات و… برگزار شد. 

در این نشست نجف زاده با اشاره به اهمیت موضوع فناوری اطلاعات در حفظ توان رقابتی بانک و لزوم تسریع در تدوین و اجرای برنامه جامع پنج ساله در حوزه فناوری اطلاعات گفت: در محیط پویا و شدیدا رقابتی نظام بانکی کشور، فناوری اطلاعات توانسته است به یکی از ارکان اصلی و مهم صنعت تبدیل شود و جایگاه خود را تا رسیدن به یک سرمایه استراتژیک ارتقاء دهد. فناوری اطلاعات می تواند یک سازمان را به سمت نوآوری، افزایش بهره وری و تولید ارزش برای مشتریان هدایت کند و به عنوان یک مزیت رقابتی مطرح باشد. لذا با توجه به اهمیت بی بدیل فناوری اطلاعات، بدیهی است که بکارگیری موثر آن، مسائل و چالش های متعددی را به دنبال خواهد داشت که یکی از مهمترین آن چالش ها، میزان و نحوه همسویی فناوری اطلاعات با چشم انداز و اهداف استراتژیک بانک است. لذا تا زمان تدوین برنامه و اهداف استراتژیک جدید ، پیشبرد پروژه ها و فعالیت‌های حوزه فناوری اطلاعات  با مقاصد و مضامین استراتژیک قبلی بلامانع است اما ضروری است علاوه بر تدوین برنامه پنج ساله، برنامه های کوتاه مدت و یک ساله نیز طراحی و تنظیم شود تا کارایی و اثربخشی اقدامات حفظ شود. 

در ادامه این جلسه حمیدرضا مختاریان، عضو هیات عامل و معاون فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات نیز ضمن ارائه برنامه جامع پنج ساله فناوری اطلاعات تصریح کرد: کارگروه‌های لازم برای نقشه راه فناوری اطلاعات منطبق با استراتژی و اهداف بانک تشکیل شده است و متدولوژی‌ها و برنامه زمان‌بندی و بودجه بندی‌ها و…قابل ارائه هستند اما خروجی آن تا پایان سال جاری زمان خواهد برد.

https://tejaratava.ir/?p=144980

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰