• امروز : سه شنبه - ۲۷ شهریور - ۱۴۰۳
0

برگزاری اختتامیه اولین دوره آموزشی الزامات ناظر برریسک فناوری اطلاعات با حضور مدیران ارشد

  • کد خبر : 144977
  • ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۰
برگزاری اختتامیه اولین دوره آموزشی الزامات ناظر برریسک فناوری اطلاعات با حضور مدیران ارشد
اختتامیه اولین دوره آموزشی «حداقل الزامات ناظر بر ریسک فناوری اطلاعات موسسات اعتباری» با حضور محمد نجف زاده عضو هیات مدیره، مختاریان معاون فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات بانک ملی ایران، سایر اعضای کمیته عالی فناوری اطلاعات و دیگر مسولان بانک برگزار شد.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، محمد نجف زاده عضو هیات مدیره و رئیس کمیته عالی فناوری اطلاعات بانک ملی ایران در این مراسم با بیان این مطلب که امروزه موفقیت و پیشرفت صنعت بانکداری به حوزه فناوری اطلاعات وابسته است، اظهارداشت: امروزه اهمیت فناوری اطلاعات و خلق ارزشی که فناوری اطلاعات در بانکها ایجاد می کند بر هیچ کس پوشیده نسیت بنحوی که تصور ادامه فعالیت بانکها بدون فناوری اطلاعات عملا غیر ممکن است

وی با بیان این نکته که علیرغم ظرفیت هایی که فناوری برای بانکها ایجاد کرده و سرعت و دقت انجام کارها را ارتقا داده اما این اتکای زیاد به فناوری، بانکها را با ریسک ها و مخاطراتی مواجه کرده است ، گفت: ضرورت دارد بانک ملی در شرایط حساس کنونی به طور مستمر نسبت به حسابرسی فناوری اطلاعات اقدام کند تا هم نواحی قابل بهبود را شناسایی و ارتقا دهد و هم نقاط ضعف که می تواند منشا ریسک باشد را مدیریت نماید و احتمال آسیب پذیری را کاهش دهد. بانک مرکزی نیز بدرستی دستورالعمل حداقل الزامات ناظر بر ریسک فناوری اطلاعات را به بانکها ابلاغ کرد و بانکها مکلف شدند برنامه جامع حسابرسی فناوری اطلاعات مشتمل بر هدایت و راهبری فرایندهای مرتبط را بر اساس چارچوب های بین المللی تدوین و اجرا کنند. 

نجف زاده نیز در بخش دیگری از این مراسم از تلاش ها و اقدامات موثر اعضای کمیته و بخش فناوری بانک در پیشبرد پروژه ها در راستای نیل به اهداف تقدیر کرد.

در این کمیته نیز بر لزوم هم افزایی تمام بخش های بانک، بکارگیری تمامی امکانات و ابزارهای قانونی موجود در راستای سرعت بخشی به توسعه طرح های زیرساختی حوزه فناوری بانک تاکید شد.

در این مراسم نیز مدیران ارشد و اعضای کمیته به تشریح، بیان مسائل و بررسی موضوعات مربوطه پرداختند و راهکارهای لازم را برای سرعت بخشی به این امور ارائه کردند و در ادامه با مدرس این دوره به تبادل نظر پرداختند.

https://tejaratava.ir/?p=144977

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰