• امروز : سه شنبه - ۲۷ شهریور - ۱۴۰۳
0

افشین کیانی: تکمیل فاز دو پالایشگاه هویزه، ضرورتی اجتناب‌ناپذیر برای کاهش هزینه‌ها است

  • کد خبر : 144937
  • ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۴
افشین کیانی: تکمیل فاز دو پالایشگاه هویزه، ضرورتی اجتناب‌ناپذیر برای کاهش هزینه‌ها است
افشین کیانی، مدیرعامل پالایشگاه گاز هویزه خلیج فارس در همایش فصلی مدیران عامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس، با اشاره به دستاوردهای این پالایشگاه در تولید پنتان پلاس و C2 پلاس، بر ضرورت تکمیل فاز دوم این پروژه تاکید کرد.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس، کیانی با بیان اینکه پالایشگاه هویزه از اردیبهشت ماه سال گذشته به بهره‌برداری رسیده است، گفت: «با وجود مشکلات فنی و کمبود تجهیزات، موفق شدیم تولید اتان پلاس را آغاز کرده و آن را به پتروشیمی بندر امام ارسال کنیم. همچنین، تولید C5 پلاس نیز با موفقیت انجام شده است.»

وی با اشاره به اینکه با تکمیل فاز دوم این پالایشگاه، ظرفیت تولید افزایش یافته و هزینه‌های خرید خوراک کاهش می‌یابد، افزود: «با صرف حدود ۸۰ تا ۹۰ میلیون دلار می‌توان فاز دوم پالایشگاه را تکمیل کرد و به سودآوری بالاتری رسید.»

مدیرعامل پالایشگاه گاز هویزه خلیج‌فارس در ادامه با تاکید بر اهمیت تکمیل خط لوله دارخویین و غرب کارون، گفت: «با تکمیل این خط لوله، مشکلات تامین خوراک برطرف شده و ظرفیت تولید افزایش می‌یابد. همچنین، با کاهش هزینه‌های حمل و نقل، سودآوری پالایشگاه افزایش خواهد یافت.»

کیانی در پایان صحبت های خود، از مسئولان درخواست کرد تا برای تامین مالی فاز دوم و تکمیل خط لوله، حمایت‌های لازم را انجام دهند.

https://tejaratava.ir/?p=144937

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰