• امروز : جمعه - ۶ مهر - ۱۴۰۳
5
معاون وزیر نفت خبر داد:

تأمین خوراک صنعت پتروشیمی اولویت شرکت‌های ملی نفت و گاز / افتتاح ۲۰ طرح بزرگ پتروشیمی تا پایان سال ۱۴۰۳

  • کد خبر : 144084
  • ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۶
تأمین خوراک صنعت پتروشیمی اولویت شرکت‌های ملی نفت و گاز / افتتاح ۲۰ طرح بزرگ پتروشیمی تا پایان سال ۱۴۰۳
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی تأکید کرد که اولویت شرکت‌های ملی نفت، گاز و پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران باید تأمین خوراک صنعت پتروشیمی باشد، هرچند در فصل سرما، تأمین گاز بخش خانگی در اولویت قرار دارد.

به گزارش تجارت آوا، شاه میرزایی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در نشست خبری با اصحاب رسانه امروز سه‌شنبه ۲۰ شهریورماه ۱۴۰۳ در نمایشگاه ایران پلاست گفت: در این نمایشگاه امسال، شرکت‌های خارجی حضور پررنگی داشتند و حتی به دلیل محدودیت مکانی، برخی از آنها امکان حضور پیدا نکردند.
مرتضی شاه میرزایی با بیان اینکه صنعت پتروشیمی در آستانه ۶۶ سالگی است، افزود: در سال جاری ۲۰ طرح بزرگ در صنعت پتروشیمی به بهره‌برداری می‌رسد که ۵ طرح افتتاح شده و ۱۵ طرح دیگر نیز به زودی به بهره‌برداری می‌رسند. از این تعداد، ۷ طرح تاکنون افتتاح شده و مابقی نیز تا پایان سال انجام می‌شود و ظرفیت این صنعت تا پایان سال از مرز ۱۰۰ میلیون تن می‌گذرد.
شاه میرزایی با تأکید بر اینکه اولویت شرکت‌های ملی نفت، گاز و پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران باید تأمین خوراک صنعت پتروشیمی باشد، ادامه داد: البته در فصل سرما، تأمین گاز بخش خانگی در اولویت قرار دارد.
به گفته وی، یکی از مهم‌ترین رویکردهای شرکت ملی صنایع پتروشیمی، تأکید بر توسعه و پیشرفت فناوری‌های پتروشیمی است.
معاون وزیر نفت خاطرنشان کرد: اعلام کردیم که در کمتر از ۴ سال، ۹۹ درصد کاتالیست‌ها داخلی‌سازی می‌شود که این مسئله فائق آمدن بر یک عقب‌ماندگی ۱۱۳ ساله بود و در کمتر از سه سال، بومی‌سازی این محصولات انجام شد و ۸۷ درصد کالاهای پتروشیمی داخلی‌سازی شده است.

https://tejaratava.ir/?p=144084

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.