• امروز : جمعه - ۶ مهر - ۱۴۰۳
1

تولید نخستین کاتالیست C2 هیدروژناسیون برای اولین بار در کشور توسط پتروشیمی امیرکبیر

  • کد خبر : 144077
  • ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۹
تولید نخستین کاتالیست C2 هیدروژناسیون برای اولین بار در کشور توسط پتروشیمی امیرکبیر
شرکت پتروشیمی امیرکبیر با همکاری شرکت دانش‌بنیان اکسیر نوین فرآیند آسیا، برای اولین بار موفق به بومی‌سازی کاتالیست هیدروژناسیون استیلن در راکتور Front End واحد الفین در این منطقه شد.

 سعید صادقی، مدیرعامل پتروشیمی امیرکبیر، اعلام کرد که با بومی‌سازی کاتالیست هیدروژناسیون استیلن، هزینه‌ها به یک هشتم کاهش یافته و این موفقیت به تایید معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری رسیده است.

وی افزود: این کاتالیست با کاهش هزینه‌ای معادل ۱۵ میلیون دلار، دارای عمر مفید ۵ سال است و همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان برای دوره بهره‌برداری نیز انجام خواهد شد.
دکتر صادقی همچنین به برنامه‌های توسعه ساخت داخل کاتالیست‌های مصرفی اشاره کرد و گفت: مرکز تامین توسعه در پتروشیمی امیرکبیر به صورت مستقل راه‌اندازی شده است. در مجموعه تحقیق و توسعه، طرح‌های توسعه و خودکفایی را به صورت متمرکز در بازده مجموعه مدیریت تامین توسعه راه‌اندازی کرده‌ایم و امیدواریم شاهد اثربخشی بیشتر در سال جاری باشیم.
وی در پایان گفت: پتروشیمی امیرکبیر با ظرفیت اسمی ۷۰۰ هزار تن در حوزه پلیمر و ۵۰۰ هزار تن در واحد الفین، به عنوان یکی از تولیدکنندگان بزرگ در بازار داخلی فعالیت می‌کند و به طور میانگین ۳۵ درصد از بازار داخلی را تامین می‌کند. این شرکت در حال حاضر با ۱۱۰ درصد ظرفیت اسمی خود در حال تولید است.

https://tejaratava.ir/?p=144077

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.