• امروز : دوشنبه - ۱۹ شهریور - ۱۴۰۳
0
معاون وزیر صمت:

تنوع در تولید گریدهای پتروشیمی ارزش افزوده را دو برابر می‌کند

  • کد خبر : 143875
  • ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۰
تنوع در تولید گریدهای پتروشیمی ارزش افزوده را دو برابر می‌کند
معاون وزیر صمت گفت: درخواست ما افزایش تولید، تنوع در گریدهای جدید، عرضه اعتباری جهت اتحاد استراتژیک در بالادست و پایین دست بوده چراکه این روند به نفع اقتصاد ملی است.

محمدمهدی برادران در مراسم هیجدهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست اظهار داشت: درخواست ما افزایش تولید، تنوع در گریدهای جدید، عرضه اعتباری جهت اتحاد استراتژیک در بالادست و پایین دست بوده چراکه این روند به نفع اقتصاد ملی است.

وی افزود: هرچند صنعت پتروشیمی صنعت اشتغالزایی است اما این اشتغالزایی در پایین دست بیشتر است.

معاون وزیر صمت گفت؛ اگر به جای خام فروشی در تولید گریدها تنوع داشته باشیم حداقل نسبت به قیمت پایه گمرکی دو برابر ارزش افزوده خلق خواهیم کرد.

وی بیان داشت: متوسط ارزش محصولات پتروشیمی ۷۰۰ دلار در هر تن است در حالی که همین محصولات با نرخ تنی ۱۳۰۰ دلار وارد می شود اگر به جای صادرات روی کاهش واردات محصولات برنامه ریزی کنیم ۲ برابر ارزش افزوده خلق می شود.

برادران گفت: یکی از چالش های پایین دست سرمایه در گردش است، اقبال مردم به صنایع دارویی، بسته بندی، صنایع غذایی، … نیاز به سرمایه در گردش دارد.

وی تصریح کرد: سال گذشته ۷۸ هزار میلیارد دلار و در ۴ ماه امسال ۳۳ هزار میلیارد دلار تسهیلات به صنایع پایین دست داده شد.

معاون وزیر صمت گفت: محصولات عرضه و معامله شده در بورس کالا در سال ۱۴۰۰؛ ۵.۵ میلیون تن، سال ۱۴۰۱؛ ۶.۵ میلیون تن و در سال ۱۴۰۲؛ ۷ میلیون تن بوده است که این به معنای پرهیز از خام فروشی و حمایت از پایین دست است.

https://tejaratava.ir/?p=143875

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰