• امروز : دوشنبه - ۱۹ شهریور - ۱۴۰۳
0

واگذاری ۵۶۴ هکتار زمین برای اجرای طرح های تعاونی زراعت در منطقه آزاد ماکو

  • کد خبر : 143849
  • ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۳
واگذاری ۵۶۴ هکتار زمین برای اجرای طرح های تعاونی زراعت در منطقه آزاد ماکو
مدیرکشاورزی و منابع طبیعی سازمان منطقه آزاد ماکو از واگذاری ۵۶۴ هکتار زمین برای ۱۴ شرکت تعالی به منظور اجرای طرح های زراعت در این منطقه خبرداد.

به گزارش تجارت آوا به نقل از پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو، رسول حسین پور در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: در راستای ایجاد درآمد پایدار و اشتغال زایی برای اهالی بومی در قالب تعاونی، این اراضی برای این تعاونی ها که بیش از ۳۵۰ نفر عضو دارند واگذار شده که از این تعداد برای ۳ تعاونی و به مساحت ۲۳۵ هکتار در شش ماهه اول سال ۱۴۰۳ انجام یافته است.

وی با بیان اینکه در بخش منابع طبیعی با تلاش های همکاران ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری سه شهرستان در سال جاری تاکنون ۴۱ هکتار در شهرستان پلدشت خلع ید گردیده اضافه کرد: ۵۹ هکتار در شهرستان شوط و ۷/۵ هکتار نیز در شهرستان ماکو با طی مراحل قانونی از متصرفین اراضی ملی خلع ید شده است.

حسین پور در تشریح برنامه های مدیریت کشاورزی اظهار داشت : تسریع در روند واگذاری اراضی برای ایجاد مجتمع گلخانه ای جهت توسعه تولید محصولات خارج از فصل کشاورزیو برگزاری دوره های ترویجی برای توانمندسازی تعاونی های بومی و ارتقا سطح دانش و مهارت های تخصصی اعضای تعاونی ها در راستای افزایش بهره وری تولید محصولات کشاورزی از جمله برنامه های این مدیریت است.

مدیرکشاورزی و منابع طبیعی سازمان منطقه آزاد ماکو بیان داشت: ایجاد زمینه اجرای طرح های پرورش ماهی در سطح کوچک و بزرگ مقیاس و پیگیری مسائل واحد های در حال احداث دامپروری و پرورش ماهی و اراضی واگذاری شده برای باغ و زراعت به منظور حل مشکلات و کمک به بهره برداری از طرح ها در راستای رشد تولید محصولات و توسعه بخش کشاورزی منطقه از دیگر اقدامات این مدیریت می باشد.

https://tejaratava.ir/?p=143849

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰