• امروز : یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳
0

وزیر امور اقتصادی و دارایی با مدیران عامل عضو کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی دیدار کرد

  • کد خبر : 143825
  • ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۹
وزیر امور اقتصادی و دارایی با مدیران عامل عضو کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی دیدار کرد
دکتر عبدالناصر همتی، وزیر امور اقتصادی و دارایی، عصر روز شنبه هفدهم شهریور ماه 1403، با مدیران عامل بانک‌ها و موسسه اعتباری خصوصی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی، در این دیدار که در وزارتخانه امور اقتصادی و دارایی انجام شد، علیرضا بلگوری، رئیس شورای عالی کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی ضمن تبریک انتصاب جناب آقای دکتر همتی و آرزوی موفقیت برای دولت چهاردهم، با اشاره به جایگاه و عملکرد بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی در نظام بانکی کشور، مهم‌ترین مسائل و مشکلات مبتلا به بانک‌ها را تشریح کرد.

بلگوری با ابراز خوشحالی از اشراف وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی بر مسائل و مشکلات نظام بانکی، از آمادگی و عزم بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی برای همکاری در جهت پیشبرد اهداف اقتصادی دولت چهاردهم خبر داد و گفت: خوشبختانه امروز شاهد همدلی و وفاق بسیار خوبی در ارکان نظام و عموم مردم هستیم و امیدواریم با اقداماتی که در کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت انجام می شود شاهد برطرف شدن مشکلات، رونق تولید ملی و اشتغال و در نهایت افزایش رفاه آحاد جامعه و اعتلای ایران عزیز باشیم.

در این جلسه مدیران عامل عضو کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی نیز نقطه نظرات خود را در جهت اصلاح و بهبود وضعیت نظام بانکی و افزایش هماهنگی میان دستگاه های ذیربط مطرح کردند.

در ادامه این نشست دکتر عبدالناصر همتی وزیر امور اقتصادی و دارایی ضمن اشاره به مسائل و اولویت های مهم اقتصاد کشور گفت: این مشکلات به صورت زنجیروار به هم متصل هستند و باید به نحوی مدیریت کنیم که در حل مسائل اجزاء این سیستم از جمله بانکها، تولیدکنندگان و جامعه متضرر نشوند.

وزیر اقتصاد با اشاره به برخی مسائل و مشکلات مطرح شده از سوی مدیران عامل بانک های خصوصی حاضر در جلسه و بیان اینکه به دلیل حضور در بانک مرکزی، از قبل در جریان بسیاری مشکلات است، تصریح کرد: برخی مشکلات راه حل بلند و میان مدت دارد و برخی کوتاه مدت؛ پیشنهاد من این است که بنشینید مشکلات را اولویت بندی کنید و برای آنها که سریع تر قابل حل است طرح و برنامه پیشنهاد دهید؛ بنظر من، هیچ مشکل غیر قابل حلی در کشور وجود ندارد و فقط باید اراده حل آن وجود داشته باشد.

وزیر اقتصاد در ادامه با اشاره به مصادیقی از موضوعات ترند شده در فضای مجازی و رسانه ای کشور طی روز های اخیر از مدیران بانک های خصوصی خواست، در مواجهه با انتقادات رسانه ای، انفعالی عمل نکنند.

وی پیشنهاد کرد، مسئولان روابط عمومی بانک ها، با مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت امور اقتصادی و دارایی، هماهنگی های لازم را بعمل بیاورند و در یک همکاری مشترک، اذهان عمومی را نسبت به عملکرد و مشکلات نظام بانکی روشن کنند.

وزیر اقتصاد با یادآوری اینکه مشکلات سیستم بانکی، کمابیش با هم مشترک است، تأکید کرد: این مشکلات مشترک را می توان بطور مشترک با افکار عمومی در میان گذاشت.

https://tejaratava.ir/?p=143825

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰