• امروز : پنج شنبه - ۱۵ شهریور - ۱۴۰۳
0
ذوب آهن اصفهان آبروی فوتبال ایران

۲۵ روز همت ذوب آهن اصفهان برای میزبانی شایسته ایران

  • کد خبر : 143487
  • ۱۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۲
۲۵ روز همت ذوب آهن اصفهان برای میزبانی شایسته ایران
وضعیت بد چمن ورزشگاه نقش جهان مسئولین تیم فوتبال ایران را نگران کرد و این موضوع باعث شد تا برای آبرو داری از فوتبال ایران یک ورزشگاه دیگر جایگزین "نقش جهان" بشود. نام ورزشگاه جدید برای اهالی فوتبال آشناست؛ ورزشگاه ذوب آهن اصفهان در فولادشهر .

بعد از بازدید امیر قلعه نویی سرمربی تیم ملی و دیدگاه مثبت وی برای بازی در ورزشگاه ذوب آهن ، این ورزشگاه گزینه اصلی میزبانی تیم ملی فوتبال ایران در رقابتهای انتخابی جام جهانی شد.

مدیران ذوب آهن پای کار آبروی ایران

مدیران ذوب آهن اصفهان پای کار قول استانداردسازی ورزشگاه ذوب آهن ایستادند و قول بزرگی را به مدیران فدراسیون فوتبال دادند تا ۹۰ بند اختلاف این ورزشگاه با استانداردهای روز دنیا را بر طرف کنند. مهلت کم تا شروع بازی تیم ملی نیز یکی از چالش ها بود.

ورزشگاه نورانی می شود

مطابق استاندارد روز دنیا نور ورزشگاه یکی از مشکلات و معضلات اصلی ورزشگاه ذوب آهن اصفهان بود. نور ورزشگاه ذوب آهن در جاهایی از زمین ۴۵۰ لوکس بود که این موضوع نگرانی بزرگی بود. با تلاش و پیگیری صورت گرفته و با پیمانکاری شرکت گلنور عملیات اصلاح وضعیت نور در مدتی کوتاه انجام شد و اکنون نور ورزشگاه به ۲۰۰۰ لوکس مطابق استاندارد روز دنیا رسید.

“VAR” هم آمد

ساخت اتاق و تجهیز استادیوم ذوب آهن اصفهان به کمک داور ویدیویی با بالاترین استاندارد روز دنیا صورت گرفت و اکنون ورزشگاه ذوب آهن اصفهان می تواند میزبان سیستم کمک داور ویدیویی در رقابتهای داخلی و خارجی باشد. نصب دکل های جدید سیستم کمک داور ویدیویی ملزومات جدیدی را هم طلب می کند که یکی از آن ها استقرار دکل های دوربین های آفساید و خط دروازه بود که این موضوع نیز در موعد مقرر در جایگاه استاندارد خود نصب گردید.

تلویزیونی با نام اسکوربرد

اسکوربرد قبلی ورزشگاه ذوب آهن با توجه به استقرار سیستم کمک داور ویدیویی و لزوم ارتقا به سیستم پخش ۴K بایستی تعویض می شد. این مورد نیز با هماهنگی های صورت گرفته در کمترین زمان ممکن تعویض شد و اکنون ورزشگاه ذوب آهن شاهد یک تلویزیون بزرگ با کیفیت برای پخش تصاویر در دل خود دارد.

آبیاری مکانیزه جایگزین روش سنتی شد

عدم وجود سیستم آبیاری مکانیزه تحت فشار یکی دیگر از معضلات ورزشگاه ذوب آهن اصفهان بود که با توجه به نیاز به برش چمن باید در کمترین زمان ممکن به انجام می رسید. این موضوع با جدیت در دستور کار قرار گرفت و در کوتاه ترین زمان ممکن سیستم آبیاری اتوماتیک در زیر چمن ورزشگاه نصب و روی آن با چمن ذخیره فرش شد.

چمن با این عملیات نمره قبولی گرفت

چمن ورزشگاه ذوب آهن اصفهان با مجموعه اقدامات شامل تغذیه های تلفیقی و تکمیلی ، گراف با چمن رول ( جایگزینی چمن ) ، سم پاشی ، تاپ پرسینگ موضعی ( ماسه های سرند شده بر بستر چمن ) و چمن زنی در چند نوبت نمره قبولی گرفت .

رختکن هایی که اصلاح شد

اصلاح و تغییر ساختار رختکن ها، اتاق ناظر AFC و اتاق پزشکی یکی دیگر از عملیات عمرانی انجام گرفته در این مدت کوتاه برای دست یابی به بالاترین استانداردها بود. مسیرها نیازمند بازسازی مسیر تردد تماشاگران، میهمانان و اهالی رسانه با توجه به الزامات بایستی جداسازی میشد و این جدا سازی زیر نظر نماینده فدراسیون فوتبال و پس از بازدید نماینده AFC به شکل مناسبی انجام پذیرفت.

بالا بردن ضریب ایمنی

بالا بردن ضریب ایمنی در نقاط مختلف ورزشگاه ذوب آهن اصفهان نیز یکی از دغدغه های دیگر بود. تعویض شیشه های جایگاه VVIP و خبرنگاران، اصلاح ورودی عکاسان به زمین مسابقه و افزودن رمپ های اضطراری و جداسازی پارکینگ ها و… از جمله این موارد بود.

فیفا ورزشگاه فولاد شهر را تایید کرد

بر اساس نظر ناظران فیفا و AFC ورزشگاه ذوب آهن اصفهان آماده میزبانی از بازی تیم ملی هست. این ورزشگاه چمن بهتری از ورزشگاه نقش‌جهان دارد و باشگاه سپاهان هم پس از این بازسازی‌های اخیر ورزشگاه ذوب آهن را به‌عنوان استادیوم میزبان برای بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا معرفی کرده زیرا ورزشگاه به استانداردهای میزبانی از رقابت‌های بین‌المللی رسیده است.

تقدیر سرمربی تیم ملی از مسئولین ذوب آهن اصفهان

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: از مسئولین ذوب‌آهن و فدراسیون تشکر می‌کنم که ورزشگاه ذوب آهن را آماده کردند در حالی که برخی استان ها با ما همکاری نکردند. خواهش می‌کنم مراقب ورزشگاه ذوب آهن باشند تا بشود از آن استفاده کرد.

ذوب آهن اصفهان ، تا پای جان برای ایران

بدین ترتیب ذوب آهن اصفهان آبروی فوتبال ایران شد تا اصفهان بعد از ۹۸ سال برای اولین بار میزبان تیم ملی ایران باشد . ذوب آهن اصفهان نشان داد که تا پای جای برای ایران ایستاده است .

https://tejaratava.ir/?p=143487

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰