• امروز : چهارشنبه - ۱۴ شهریور - ۱۴۰۳
2
مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان در بازدید نماینده مردم بندرعباس مطرح کرد:

توجه به زیرساخت‌های تامین انرژی با فوریت بالا در دستور کار قرار گیرد

  • کد خبر : 143440
  • ۱۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۰:۵۳
توجه به زیرساخت‌های تامین انرژی با فوریت بالا در دستور کار قرار گیرد
مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان گفت: قطعی برق در سه ماه گذشته به صنعت فولاد کشور آسیب زده و ضروری است با اسقرار دولت جدید، توجه به زیرساخت‌های تامین انرژی با فوریت بالا در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد هرمزگان، عطاالله معروفخانی در بازدید فاطمه جراره نماینده مردم بندرعباس در دوره دهم مجلس شورای اسلامی، ضمن قدردانی از حمایت‌های نمایندگان بندرعباس از فعالیت‌های فولاد هرمزگان، بیان کرد: چند ماهی است که صنعت فولاد کشور به دلیل ناترازی انرژی دچار مشکل شده و تقریبا تعطیل شده است. طبعا فولاد هرمزگان نیز با این چالش دست و پنجه نرم می‌کند. به طوری که در مرداد ماه تقریبا هیچ برقی به واحد فولادسازی نرسید و تعطیل بودیم. اما چند روزی است که تنها شب‌ها برق شرکت وصل می‌شود که چندان برای فولاد هرمزگان با ظرفیت بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تنی مفید و موثر نیست. با این حال در حوزه احیا مستقیم تلاش کردیم با حداکثر توان تولید کنیم و در این زمینه بالاترین میزان تولید آهن اسفنجی در ۵ ماه نخست امسال ثبت شد.

وی افزود: هنگامی که برق صنعت فولاد قطع می‌شود، علاوه بر کاهش تولید فولادساز، خسارت‌های سنگینی بابت سایر مسائل مانند سرد و گرم شدن کوره در شبانه‌روز، به ویژه آسیبی که به نسوزها و الکترودها وارد می‌آید، تحمیل می‌شود. این وضعیت کل صنعت فولاد کشور به ویژه در استان هرمزگان که قطعی بیشتری را شاهد بودیم، درگیر کرد.

خطر از دست دادن بازارهای صادراتی با کاهش تولید

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان با اشاره به تبعات قطعی برق و کاهش تولید، خاطرنشان کرد: از چالش‌های کاهش تولید به خطر افتادن بازار صادراتی و از دست دادن مشتریان اصلی شرکت است. به طوری که به دلیل کاهش تولید، برخی مشتریان ثابت صادراتی سالیان گذشته فولاد هرمزگان و عدم تحویل به موقع محصول، از دست رفتند.

معروفخانی ادامه داد: قطعی برق و کاهش تولید برای مشتریان صادراتی غیر قابل توجیه است. برای این مشتریان دریافت محصول و عمل به تعهدات در موعد مقرر مهم است و بازار صادراتی فولاد هرمزگان به دلیل قطعی برق و کاهش تولید که نتوانست به تعهدات خود به موقع عمل کند، آسیب دید. در بازار داخل نیز کاهش تولید فولاد مشکلات عدیده‌ای را برای فولادسازان و مصرف‌کنندگان به وجود آورده است.

وی ادامه داد: اکنون همکاران ما در فولاد هرمزگان، هنوز تابستان تمام نشده و قطعی برق داریم، نگران فرا رسیدن فصل سرما و مواجه شدن با محدودیت گاز هستند. با توجه به اینکه تولیدکنندگان فولاد در کشور طی ۶ ماه نخست سال تنها در دو ماه می‌توانند با تمام ظرفیت اسمی خود فعالیت کنند، اگر قرار باشد در ۶ ماه دوم سال هم نگران تامین گاز باشند، شرایط برای تولید فولاد سخت و سخت‌تر می‌شود.

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان تصریح کرد: امیدوار هستیم با رایزنی نمایندگان محترم استان هرمزگان که در کمیسیون‌های صنایع و معادن و انرژی مجلس حضور دارند، دولت ترتیبی اتخاذ کند که توجه به زیرساخت‌های تامین انرژی با فوریت بالا در دستور کار قرار گیرد تا در آینده شاهد موانع متعدد برای تولید نباشیم. به طوری که در زمستان توزیع گاز به گونه‌ای مدیریت شود که قطعی گاز صنعت فولاد به ویژه فولاد هرمزگان به حداقل برسد و بتوانیم کاهش تولید در ۶ ماه نخست سال را جبران کنیم.

اجرای طرح‌های توسعه‌ای متعدد در فولاد هرمزگان

معروفخانی در ادامه به طرح‌های توسعه‌ای فولاد هرمزگان اشاره کرد و افزود: طی سه سال اخیر طرح‌های توسعه‌ای متعددی را تعریف و آغاز کردیم که ارزش آن‌ها به دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون یورو می‌رسد و بالاترین میزان سرمایه‌گذاری در بین فولادی‌های کشور است. همچنین این میزان طرح توسعه‌ای به ویژه در حوزه صنعت فولاد، در تاریخ استان هرمزگان بی‌نظیر است. این طرح‌ها با همت و ابتکار کارکنان فولاد هرمزگان در حال اجرا است. به طور حتم طی دو تا سه سال آینده که این طرح‌ها به بهره‌برداری خواهند رسید، هم در حوزه اشتغال‌زایی و هم در حوزه اقتصادی برای استان هرمزگان مثمر ثمر خواهند بود و استان هرمزگان به قطب نخست صنعت فولاد کشور تبدیل می‌شود.

وی در پایان ضمن تقدیر از تمامی معاونان، مدیران، کارکنان و کارگران شرکت فولاد هرمزگان که در سخت‌ترین شرایط آب و هوایی تلاش کردند از کوچک‌ترین فرصت‌ها، بهترین بهره‌برداری را ببرند و با حداکثر توان، محصول تولید کنند، گفت: کارکنان فولاد هرمزگان هر زمان که فرصت داشتند و با محدودیت تامین انرژی مواجه نبودیم، رکوردشکنی کردند. به طوری که فولاد هرمزگان زبانزد فولادسازان کشور در حوزه ثبت رکورد است. اکنون نیز کارکنان این شرکت در حال اجرای طرح‌های توسعه‌ای متعدد هستند و امیدوار هستیم محدودیت‌های تامین انرژی برای طرح‌های توسعه‌ای ما کاهش یابند.

https://tejaratava.ir/?p=143440

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰