• امروز : جمعه - ۹ شهریور - ۱۴۰۳
0
مدیر عامل شرکت ورق خودرو چهار محال و بختیاری در حاشیه شانزدهمین نمایشگاه متالکس اصفهان مطرح کرد:

عدم توجه به پتانسیل های داخل کشور یکی از چالش های بزرگ و اساسی در زنجیره تولید فولاد

  • کد خبر : 142937
  • ۰۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۹
عدم توجه به پتانسیل های داخل کشور یکی از چالش های بزرگ و اساسی در زنجیره تولید فولاد
مدیر عامل شرکت ورق خودرو چهار محال و بختیاری در حاشیه شانزدهمین نمایشگاه متالورژی فولاد،ریخته گری،ماشین آلات و صنایع وابسته(متالکس) که از ۶ تا ۹ شهریور در محل نمایشگاه بین المللی اصفهان در حال برگزاری است گفت: یکی از چالش هایی که اکنون در زنجیره تولید فولاد وجود دارد عدم توجه به پتانسیل داخل کشور است.

حمید شجاعی در گفتگو با خبرنگاران افزود: وقتی به تولید کنندگان ورق گالوانیزه و قابلیت ها و ظرفیت‌های مجموعه های داخلی توجه نمی شود این امر موجب دلسردی تولید کنندگان و کاهش رونق بازار تولید می گردد و عده ای در این میان اقدام به واردات ورق نموده و توازن بازار را بر هم می زنند .

شجاعی با تاکید بر لزوم نظارت هرچه بیشتر وزارت صمت در زمینه صدور مجوز واردات بیان کرد: اگر وزارت صمت کنترل و نظارت بیشتری در زمینه صدور مجوز داشته باشد قطعا به پتانسیل های داخلی و ظرفیت های بالای تولید بهای بیشتری داده خواهد شد.

مدیر عامل شرکت ورق خودرو چهار محال و بختیاری با اشاره به عدم تخصیص ارز کافی به تولید کنندگان محصولات فولادی اظهار داشت: متاسفانه بعضا در این بازار آشفته تولید و عدم حمایت کافی از سوی وزارت صمت برخی تجار اقدام به واردات ورق های گالوانیزه نموده و این واردات متناسب با نیاز کشور نیست و مشکلات زیادی برای شرکت های تولیدی ایجاد می کند که می بایست وزارت صمت در خصوص جلوگیری از واردات محصولات گالوانیزه اقدام جدی نموده و تمهیدات لازم را اتخاذ نماید.

شجاعی خاطرنشان کرد: موضوع قابل توجه دیگر که اخیرا مطرح است صدور مجوز احداث کارخانه جات جدید تولیدی از سوی وزارت صمت است.

وی افزود: میزان مصرف ورق گالوانیزه در کشور در شرایط بهینه ۲ میلیون تن است که در حال حاضر مجوز ظرفیت تولید ۴ میلیون تن صادر شده است و بدیهی است در راستای جلوگیری از ایجاد رکود جدی در حوزه تولید محصولات فولادی می بایست زمینه و شرایط برای صادرات تسهیل گردد و در غیر این صورت شاهد هدر رفت سرمایه های بسیاری در کشور خواهیم بود و زنجیره تولید محصولات فولادی در کشور با اختلال شدید مواجه خواهد شد.

بنابراین وزارت صمت باید با کارشناسی دقیق تر موضوع صدور مجوزها، مانع ایجاد اختلال و رکود در بازار محصولات گالوانیزه شود.

https://tejaratava.ir/?p=142937

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰