• امروز : پنج شنبه - ۸ شهریور - ۱۴۰۳
0
معاون تکنولوژی شرکت فولاد مبارکه در همایش «توسعه متوازن و پایدار صنعت آهن و فولاد ایران»:

پایداری توفیقات فولاد مبارکه وابسته به نگاه یکپارچه در حوزه تکنولوژی است

  • کد خبر : 142877
  • ۰۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۴
پایداری توفیقات فولاد مبارکه وابسته به نگاه یکپارچه در حوزه تکنولوژی است
معاون تکنولوژی شرکت فولاد مبارکه در پنل تخصصی «نقش ارتقا تکنولوژی و هوشمندسازی در توسعه پایدار و متوازن صنعت آهن و فولاد ایران» گفت: یکی از دلایل موفقیت فولاد مبارکه از ابتدای تأسیس تاکنون توجه به مفهوم تکنولوژی آن هم به معنای جامع و یکپارچه آن است که البته ادامه روند توفیقات نیاز به سه محرک تحول دیجیتال، فولاد سبز و مزیت رقابتی دارد.

به گزارش تجارت آوا به نقل از ایراسین، محمد ناظمی هرندی معاون تکنولوژی شرکت فولاد مبارکه در پنل تخصصی «نقش ارتقا تکنولوژی و هوشمندسازی در توسعه پایدار و متوازن صنعت آهن و فولاد ایران» در همایش «توسعه متوازن و پایدار صنعت آهن و فولاد ایران» اظهار کرد: موضوع این پنل با وجود چالش‌های بسیاری که صنایع با آن درگیر هستند، به عدم توازن و ناترازی مربوط نیست و به نوعی پاسخ آن قابل حصول در ابعاد کلان است.

وی با بیان اینکه یکی از دلایل موفقیت فولاد مبارکه از ابتدای تأسیس توجه به مفهوم تکنولوژی آن هم به معنای جامع آن است، گفت: این مفهوم به مجموعه نرم‌افزارها و سخت‌افزارها گفته می‌شود و حتی در تعاریف کنونی آنچه که از تجهیز، ابزار، سیستم، برنامه و دانش و مهارت را شامل می‌شود و به اهداف و تولید محصولات کمک می‌کند، تکنولوژی تلقی می‌شود.

ناظمی هرندی افزود: برای پیشرفت و تحقق مفهوم تکنولوژی بیش از هزار نفر در ایتالیا آموزش دیدند و پایداری توفیق در این حوزه وابسته به نگاه یکپارچه حوزه تکنولوژی است.

معاون تکنولوژی شرکت فولاد مبارکه با بیان اینکه ۳۰ سال این نگاه فولاد مبارکه منجر به موفقیت شده است، گفت: ادامه این روند نیاز به محرک‌های دارد که ۳ محرک جدی در این حوزه وجود دارد که اولین محرک، مفهوم جامع تکنولوژی است و امروزه با رویکرد هوش مصنوعی و تحول دیجیتال دنبال می‌شود.

وی افزود: الزامات زیست محیطی و صنعت سبز از دیگر محرک‌ها به شمار می‌رود که ما را مجبور می‌کند ارتقا و تغییر در تکنولوژی را رقم بزنیم؛ سومین محرک مزیت رقابتی است که برای ادامه مطلوب روند باید به تولیدی برسیم که در کمیت، کیفیت و قیمت قابل رقابت باشد و در مسیر درستی حرکت کنیم.

ناظمی هرندی عنوان کرد: در واقع نیاز است که متناسب با شرایط گام دوم فولاد مبارکه حرکت کنیم که برای دستیابی به این اهداف گریزی به جز تحول دیجیتال نیست.

وی افزود: در مفهوم تحول دیجیتال سازمان‌ها اغلب با چالش‌هایی همچون نگاه‌های فرهنگی، مقاومت‌ها و تعصب‌ها روبرو بوده است.

معاون تکنولوژی شرکت فولاد مبارکه خاطر نشان کرد: مزیتی که در فولاد مبارکه داشتیم این بود که مفهوم تحول از اوایل دهه ۸۰ آغاز و برای این مفهوم پذیرش نسبی وجود داشت بدون آنکه نیاز فوری به آن احساس شود.

وی گفت: برای تداوم این روند بستر عمومی فراهم است هرچند که با مفهوم مشخص تحول دیجیتال آشنایی کافی وجود نداشت و فراتر از یک تکنولوژی صرف به آن نگاه می‌کردند و استراتژی‌های سازمان و نوع نگاه مدیران و کارشناس مورد توجه قرار گرفت و بحث آموزش این حوزه در لایه‌های مختلف سازمان نیز در نظر گرفته شده است.

ناظمی هرندی با بیان اینکه عدم وجود اکوسیستم لازم برای پیاده‌سازی سریع تحول دیجیتال یکی از چالش‌ها در آغاز این راه بود، تصریح کرد: هرچند که همه افراد به ضرورت این موضوع اعتقاد دارند اما فولادمبارکه یک شرکت فولادساز است و باید یک بازویی برای اجرای آن داشته باشد که نقش آن را شرکت ایریسا ایفا کرد.

وی افزود: واقعیت‌های محیطی پس از حمله سایبری به فولاد مبارکه باعث شد که دستورالعمل‌های به شدت محدود کننده‌ای را دریافت کند و در این فضا بسته‌های لازم امنیت باید مورد توجه قرار گیرد.

https://tejaratava.ir/?p=142877

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰