• امروز : سه شنبه - ۶ شهریور - ۱۴۰۳
0
استاندار گیلان؛

منطقه آزاد انزلی در کاهش فقر، افزایش درآمد و رشد اقتصادی نقش مهمی دارد

  • کد خبر : 142707
  • ۰۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۸
منطقه آزاد انزلی در کاهش فقر، افزایش درآمد و رشد اقتصادی نقش مهمی دارد
استاندار گیلان نقش منطقه آزاد انزلی در تولید سهم ناخالص ملی و صادرات محصولات غیرنفتی را بسیار مهم دانست و گفت: تکمیل راه‌آهن رشت کاسپین و در ادامه رشت آستارا در توسعه صادرات محصولات غیرنفتی بسیار مهم است که خوشبختانه راه‌آهن رشت کاسپین به‌عنوان یادگار شهید جمهور به بهره‌برداری رسیده است.

 به گزارش تجارت آوا به نقل از مدیریت روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد انزلی، اسدالله عباسی امروز (سه‌شنبه) در دیدار با مدیرعامل و معاونین سازمان منطقه آزاد انزلی که به‌منظور افتتاح پروژه‌های این سازمان به مناسبت هفته دولت برگزار شد، با بیان اینکه اجرای برنامه‌های ریاست محترم جمهور در خصوص تهیه نقشه راه استان‌ها در حوزه‌های مختلف بسیار مهم است، اظهار کرد: در خصوص نقش راه استان‌ها ریاست محترم جمهور نکاتی را فرمودند، لذا باید در گیلان بر اساس آمایش سرزمینی، ظرفیت‌ها و اهداف توسعه‌ای خود را متبلور کنیم و دراین‌خصوص اقداماتی نیز انجام شده است.

 وی با اشاره به ظرفیت‌های گیلان در حوزه‌های مختلف گفت: نقشه راه توسعه استان در حوزه برق، گاز، آب، ورزش، صنعت، کشاورزی، گردشگری، بنادر، ریلی، دریایی و هوایی تهیه شده و برنامه‌هایی نیز در راستای تحقق آن در دستور کار قرار دارد.

 استاندار گیلان نقش منطقه آزاد انزلی در تولید سهم ناخالصی ملی و صادرات محصولات غیرنفتی را بسیار مهم دانست و افزود: تکمیل راه‌آهن رشت کاسپین و در ادامه رشت آستارا در توسعه صادرات محصولات غیرنفتی بسیار مهم است که خوشبختانه راه‌آهن رشت کاسپین به‌عنوان یادگار شهید جمهور به بهره‌برداری رسیده و در خصوص راه‌آهن رشت آستارا تفاهم‌نامه‌ای را با کشور روسیه عقد کردیم.

 عباسی با تأکید بر لزوم توجه به بخش بنادر و دریایی گیلان در طی سه سال گذشته بیان کرد: در بخش دریایی همواره گیلان جزو استان‌های برتر بوده است هر چند مشکلاتی در آستارا داشتیم که تمامی این مشکلات نسبتاً برطرف شده و در روزهای آینده به طور کامل مرتفع خواهد شد.

 وی با اعلام ظرفیت ترانزیتی بنادر گیلان در راستای توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال تصریح کرد: ظرفیت بندری استان ۱۵ میلیون تن کالا است؛ ولی کمتر از این آمار در استان کارهایی در حال انجام است؛ ازاین‌رو باید از طریق توسعه بنادر و ریلی میزان ترانزیت کالا را افزایش دهیم.

 استاندار گیلان با بیان اینکه دولت چهاردهم به‌مانند دولت سیزدهم همه تلاش خود را برای توسعه مناطق آزاد به‌ویژه منطقه آزاد انزلی انجام خواهد داد، گفت: تحقق این امر منجر به ایجاد اشتغال و در نهایت توسعه اقتصادی پایدار در منطقه می‌شود؛ زیرا منطقه آزاد انزلی در کاهش فقر، افزایش درآمد و رشد اقتصادی نقش مهمی دارد لذا باید مسئولان به این امر توجه جدی کنند.

 عباسی با اشاره به ویژگی ژئوپلیتیکی این استان در حوزه‌های ریلی، دریایی و هوایی مناطق آزاد بیان کرد: خوشبختانه افق روشنی برای آینده پیش رو است؛ زیرا در بخش مربوط به ترانزیت کالا و توسعه زیر ساخت‌های ریلی، دریایی، هوایی و منطقه آزاد انزلی اقدامات سازنده‌ای انجام شده است.

 وی با اشاره به نقش تولید محصولات صادرات محور در گیلان افزود: برای کالاهای تولید شده در گیلان باید تقاضا وجود داشته باشد و لازمه تحقق این مهم توجه به تولید محصولات صادرات محور توسط منطقه آزاد انزلی است.

 عباسی، تمام اهتمام دولت چهاردهم را توجه به شایسته‌سالاری دانست و گفت: همه تلاش دولت چهاردهم و ریاست‌جمهوری استفاده از همه ظرفیت‌ها و شایسته‌سالاری است و امروز مقام معظم رهبری نیز در دیدار با اعضای هیئت دولت به این مسئله توجه و تأکید ویژه فرمودند.

https://tejaratava.ir/?p=142707

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰