• امروز : سه شنبه - ۶ شهریور - ۱۴۰۳
2
مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه صنایع ملی مس ایران:

کارخانه آهک خاتون‌آباد امسال به بهره‌برداری می‌رسد/برنامه‌ریزی برای اجرای فاز دوم پروژه

  • کد خبر : 142628
  • ۰۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۸
کارخانه آهک خاتون‌آباد امسال به بهره‌برداری می‌رسد/برنامه‌ریزی برای اجرای فاز دوم پروژه
مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه صنایع ملی مس ایران از تکمیل و افتتاح کارخانه آهک خاتون‌آباد تا پایان سال جاری خبر داد.

بابک اشجع در گفت‌وگو با مس‌پرس، با اشاره به آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی پروژه کارخانه آهک خاتون‌آباد اظهار کرد: آهک یکی از مواد مصرفی خط تولید شرکت مس بوده و از اهمیت بالایی برخوردار است لذا به منظور تامین نیاز خطوط تولید به این ماده، پروژه آهک خاتون‌آباد درحال اجراست.
وی با تاکید بر اهمیت آهک در فرآیند تولید مس افزود: با توجه به محدودیت‌های موجود در تأمین آن، تصمیم بر آن شد که کارخانه آهک خاتون‌آباد در شهر بابک نیز احداث شود که برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه درحال انجام است.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه صنایع ملی مس ایران در خصوص ظرفیت تولید و میزان سرمایه‌گذاری پروژه مذکور بیان کرد: کارخانه آهک خاتون‌آباد قادر به تولید سالانه ۱۴۷ هزار تن آهک پخته و ۲۸ هزار تن آهک هیدراته خواهد بود؛ تاکنون ۱۱۹۸ میلیارد تومان و ۱۵٫۷ میلیون یورو برای این پروژه هزینه شده و پیش‌بینی می‌شود با این کارخانه تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

اشجع با بیان اینکه در مجموع میزان سرمایه‌گذاری این پروژه حدود ۴۰ میلیون یورو برآورد شده است، تصریح کرد: احداث این کارخانه، ضمن ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی منطقه، گامی مهم در راستای تأمین پایدار مواد مصرفی مورد نیاز صنعت مس کشور محسوب می‌شود و لذا برنامه‌ریزی لازم جهت احداث فاز دوم این کارخانه نیز در حال انجام است.

https://tejaratava.ir/?p=142628

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰