• امروز : شنبه - ۲۷ مرداد - ۱۴۰۳
0

چشم‌ها به خاموشی ۱۲ مشعل نفتی روشن می‌شود / جریان برق، به رگ سفید رسید

  • کد خبر : 141302
  • ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۱
چشم‌ها به خاموشی ۱۲ مشعل نفتی روشن می‌شود / جریان برق، به رگ سفید رسید
مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس با حضور میدانی در پروژه رگ سفید از مجموعه ۱۹ پروژه طرح ملی جمع‌آوری گازهای مشعل، در جریان آخرین تلاش‌ها برای آغاز عملیات پیش راه اندازی پروژه قرار گرفت.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس، محمود امین نژاد به منظور رفع گلوگاه‌ها و تامین نیازها جهت آغاز عملیات پیش راه اندازی پروژه رگ سفید در اوج گرما، دوشادوش کارشناسان و کارگران در سایت پروژه، دستورات لازم جهت تسهیل در عملیات پیش راه‌اندازی را صادر کرد.

وی در پایان این بازدید با اشاره به اینکه طرح ملی جمع آوری گازهای مشعل در منطقه شرق کارون به عنوان بزرگ‌ترین کارگاه سازندگی کشور در گستره چهار استان و مساحت عملیاتی بالغ بر ۱/۵ میلیون هکتار در حال اجرا است، تصریح کرد: در سایت رگ سفید به عنوان یکی از ۱۹ پروژه این طرح ملی تا پایان مهرماه با خاموشی ۱۲ مشعل روزانه ۱۲۰ میلیون فوت مکعب خوراک به مجوعه بیدبلند خلیج فارس افزوده خواهد شد تا بر سبد تولید و محصول این مجموعه بزرگ افزوده شود.

مدیرعامل بیدبلند خلیج‌فارس افزود: حدود ۲۳۵ میلیون یورو برای احداث و به بهره برداری رساندن مجموعه رگ سفید تامین مالی شده که بودجه این پروژه و سایر پروژه‌های طرح ملی جمع آوری گازهای مشعل از منابع داخلی بیدبلند خلیج‌فارس و همچنین انتشار اوراق مرابحه ارزی برای نخستین بار در کشور تامین شده است.

امین نژاد در پایان با تاکید بر اینکه پیش بینی‌ها از راه اندازی این سایت در مهرماه سال جاری خواهد بود، یادآور شد: سایر پروژه‌های این طرح ملی که ۸۵ درصد تعهدات بین‌المللی وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران را در معاهدات بین‌المللی کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای پوشش می‌دهد طبق جدول زمان‌بندی اتمام و به بهره‌برداری خواهد رسید.

https://tejaratava.ir/?p=141302

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰