• امروز : شنبه - ۲۷ مرداد - ۱۴۰۳
0

بانک دی، صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات تأسیس می‌کند

  • کد خبر : 141282
  • ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۳
بانک دی، صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات تأسیس می‌کند
بانک دی موفق به اخذ موافقت اصولی تأسیس صندوق سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات شد.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط‌عمومی بانک دی؛ در راستای اجرای برنامه تحول ابلاغی بانک مرکزی به بانک دی و نیز استراتژی‌های کلان گروه مالی و اقتصادی دی به منظور اجرای مفاد مواد ۱۶ و ۱۷ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور و همچنین مولدسازی دارایی­‌های این بانک از طریق ارائه خدمات نوین مالی، بانک دی موفق به اخذ موافقت اصولی تأسیس صندوق سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات (REITs) شد.

بر اساس این گزارش، با توجه به جذابیت بازار املاک و مستغلات، هدف از تأسیس این صندوق متنوع‌­سازی سبد سرمایه­‌گذاران و فعالان بازار سرمایه و افزایش سهم بخش املاک و مستغلات در سبد آن­ها است.

این صندوق برای سرمایه‌­گذاران مزایایی همچون مصونیت دارایی در مقابل تورم، امکان سرمایه­‌گذاری با سرمایه اندک در بازار املاک و مستغلات، نقدشوندگی بالا نسبت به بازار فیزیکی املاک و مستغلات و همچنین شفافیت معاملاتی برای سرمایه‌­گذاران را به ارمغان می‌­آورد.

گفتنی است که این صندوق به صورت صندوق قابل معامله در بازار سرمایه (ETF) تأسیس خواهد شد و همچنین خالص ارزش دارایی‌های آن که معادل ارزش روز املاک و مستغلات متعلق به صندوق است، بر اساس گزارش هیأت کارشناسان رسمی دادگستری محاسبه  و در نتیجه قیمت واحدهای صندوق به صورت مستمر به‌روزرسانی می‌شود.

https://tejaratava.ir/?p=141282

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰