• امروز : شنبه - ۲۷ مرداد - ۱۴۰۳
1
در راستای مسئولیت‌های اجتماعی شرکت انجام شد؛

اهدای تجهیزات ورزشی به خانه‌های ورزش روستایی اصفهان به همت فولاد مبارکه

  • کد خبر : 141245
  • ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۲
اهدای تجهیزات ورزشی به خانه‌های ورزش روستایی اصفهان به همت فولاد مبارکه
در آیینی که در گلستان شهدای اصفهان با حضور مدیر اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان و سایر مسئولان ذی‌ربط در این حوزه برگزار شد، با سرمایه‌گذاری و همت فولادمبارکه، در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی، برای ۱۱۰ خانه ورزشی روستایی استان اصفهان تجهیزات ورزشی تهیه و ارسال شد.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی فولاد مبارکه اصفهان، مرحله اول اهدای این تجهیزات که از سوی فولاد مبارکه و در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی این شرکت انجام شد، روز پنج‌شنبه ۱۸ مردادماه با ارسال ۵۵ بسته ورزشی به روستاهای موردنظر اجرایی شد.

کمک به تجهیز خانه‌های ورزش روستایی یک ارزش‌افزوده جدید است

سید مهدی صدری، مدیر اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان در حاشیه این برنامه با اشاره به فصل تابستان و اوج نیاز جوانان و نوجوانان به فضاهای ورزشی در اوقات فراغت اظهار کرد: معتقدیم که ظرفیت‌ها و استعدادهای جوانان روستایی در همه عرصه‌ها، به‌ویژه قهرمانی، به‌مراتب بیشتر از جوانان شهری است.

وی افزود: ازاین‌رو برای تجهیز خانه‌های روستایی در حوزه ورزش به همت خیران و صنایع، به‌ویژه فولاد مبارکه و هیئت ورزش روستایی و اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان برای ۵۵ خانه ورزش روستایی در فاز اول تجهیزات لازم ارسال شد.

صدری با بیان اینکه قرار بود این اقدام در هفته ورزش انجام شود، تصریح کرد: به دلیل نیاز بخش ورزش روستایی در فصل تابستان، نیمی از تجهیزات را ارسال کردیم و در مرحله بعدی، این امر با میزانِ بیشتر و بهتر، با بهره‌مندی از ظرفیت خیران و صنایع صورت می‌گیرد.

مدیرکل اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان خاطرنشان کرد: این کار مشارکتی در واقع ارزش‌افزوده جدیدی است که اگر این فرهنگ بین دستگاه‌های اجرایی و صنایع نهادینه شود، می‌تواند آورده بیشتری برای استان داشته باشد.

وی یادآور شد: امیدواریم که کمتر از دو سال آینده هیچ روستایی بدون ظرفیت ورزشی وجود نداشته باشد. البته به این معنا نیست که تکلیف ما تمام شده و باید برای تقویت، تجهیز، گستردگی و دسترسی بیشتر همه افراد به امکانات ورزشی تلاش کنیم.

فراهم کردن امکانات ورزشی در قالب مسئولیت اجتماعی به جلوگیری از آسیب‌ها کمک می‌کند

محمدعلی احمدی، فرماندار اصفهان در گفت‌وگو، در حاشیه این برنامه اظهار کرد: افزایش تعامل بین مردم و دستگاه‌های مختلف یکی از عرصه‌های موردنیاز برای برنامه‌ریزی و فعالیت بیشتر است.

وی تصریح کرد: در واقع باید نیازهای مردم را به نحوی تأمین کنیم که خود آن‌ها نیز مشارکت داشته باشند و درعین‌حال باید از ظرفیت‌های دیگری همچون صنایع و دستگاه‌های مختلف به همراه کمک‌های دولتی و مردمی بهره‌مند شد.

احمدی با اشاره به نقش صنایع و دستگاه‌ها و مراکز تولیدی بزرگ در اقدامات مرتبط با مسئولیت اجتماعی بیان کرد: نیازهای مختلفی در مناطق کم‌برخوردار و کمتر توسعه‌یافته و همچنین در روستاها وجود دارد که یکی از آن‌ها امکانات ورزشی است و اگر به آن‌ها توجه نشود، پیامدهای ناگواری به همراه خواهد داشت.

فرماندار اصفهان یادآور شد: با فراهم کردن امکانات ورزشی، می‌توان جوانان را از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی مانند اعتیاد و… حفظ کرد.

وی با اشاره به اقداماتی که اخیراً در بین صنایع، به‌ویژه فولاد مبارکه، در قالب مسئولیت اجتماعی و با تعریف پروژه‌های مختلف و تکمیل و تجهیز امکانات رواج یافته است، گفت: اقدامات انجام‌شده قابل‌تقدیر است و امروز نیز در قالب اهدای تجهیزات ورزشی به روستاها تعهد به مسئولیت اجتماعی صورت گرفت و امیدواریم این مسیر ادامه‌دار باشد.

تجهیز ۱۱۰ خانه ورزشی روستایی با هدف برقراری عدالت اجتماعی توسط فولاد مبارکه

غلامرضا پوربافرانی، رئیس توسعه و تکامل منطقه‌ای فولاد مبارکه، در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین اظهار کرد: فولاد مبارکه اقدامات مختلفی را در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی انجام داده است که ارسال تجهیزات ورزشی به خانه‌های ورزشی روستایی در ادامه همین مسیر و به‌منظور برقراری عدالت اجتماعی است.

وی ادامه داد: طبق توافقات انجام‌شده با اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان و هیئت ورزش روستایی استان، مقرر شد ۱۱۰ خانه ورزش روستایی تجهیز شود که مرحله اول آن با ارسال ۵۵ بسته ورزشی امروز انجام شد.

رئیس توسعه و تکامل منطقه‌ای فولاد مبارکه ادامه داد: هر بسته ورزشی شامل میز پینگ‌پونگ، شطرنج، دارت، تاتمی و… به ارزش ۳۵ میلیون تومان است و روستاهای سطح استان از شرق تا غرب و از جنوب تا شمال به این امکانات تجهیز خواهند شد.

وی یادآور شد: فولاد مبارکه در عمل به مسئولیت اجتماعی خود رویکرد جدیدی را آغاز کرده است. در این رویکرد اقدامات شرکت در حوزه مسئولیت اجتماعی، هدفمند است و موجب توسعه پایدار می‌شود. این شرکت فعالیت‌ها و به‌خصوص اقدامات عام‌المنفعه‌ای به‌منظور کمک به اقشار مختلف به‌ویژه قشر محروم در مناطق کم‌برخوردار در برنامه دارد.

فراهم کردن تجهیزات ورزشی از مؤثرترین فعالیت‌های مسئولیت اجتماعی است

مهدی اسدی، رئیس هیئت ورزش‌های روستای استان اصفهان نیز در این آیین اظهار کرد: استان اصفهان نزدیک به ۷۵۲ خانه ورزشی روستایی افتتاح کرده که فراهم کردن امکانات آن‌ها را در دستور کار داریم و تعداد این خانه‌ها را امسال به ۹۰۰ خانه ورزشی افزایش خواهیم داد.

وی ادامه داد: در حال حاضر تجهیز ۵۵ خانه به همت فولاد مبارکه انجام شد و با نیت ۱۲۰ شهید ورزشی استان اصفهان نیز در هفته تربیت‌بدنی مابقی خانه‌های ورزشی تجهیز خواهند شد.

اسدی فراهم کردن تجهیزات ورزشی را زیباتر از دیگر فعالیت‌های مسئولیت اجتماعی دانست، زیرا این اقدام از مهاجرت و آسیب‌های اجتماعی جلوگیری می‌کند.

وی در پایان با قدردانی از فولاد مبارکه از این اقدام گفت: امیدواریم این اقدامات استمرار داشته باشد و با کمک فولاد مبارکه بتوانیم سایر روستاها را به امکانات ورزشی تجهیز کنیم.

https://tejaratava.ir/?p=141245

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰