• امروز : پنج شنبه - ۲۵ مرداد - ۱۴۰۳
0

مدیر فناوری اطلاعات بیمه معلم بر نگاه اکوسیستمی در صنعت بیمه تاکید کرد

  • کد خبر : 141081
  • ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۰
مدیر فناوری اطلاعات بیمه معلم بر نگاه اکوسیستمی در صنعت بیمه تاکید کرد
مدیر فناوری اطلاعات بیمه معلم بر نگاه اکوسیستمی در صنعت بیمه تاکید کرد.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی به نقل از فرابیمه، بهگل فطان، مدیر فناوری اطلاعات بیمه معلم معتقد است نمی‌توان آینده بیمه را بدون استفاده از ابزارهای فناورانه متصور شد. او که در میزگرد «بررسی روند تحول دیجیتال در صنعت بیمه» در کنار علی اکبر گلشنی، مدیر تحول دیجیتال بیمه دی و سروش بیات مدیر توسعه کسب و کار و فناوری دانش‌بنیان بیمه میهن به میزبانی بیمه غرفه بیمه میهن در سالن ۶ نمایشگاه بورس، بانک و بیمه حضور داشت، فناوری اطلاعات را آینده محتوم بیمه دانست و از روندهای جدید فناوری اطلاعات نظیر هوش مصنوعی و چت‌بات‌ها به عنوان ابزارهایی نام برد که در صنعت بیمه کشور با همه مقاومت ها ناگزیر به کاربرد آن هستیم.

بهگل فطان از  تغییر نگاه و فرهنگ سازمانی  به روند تحول دیجتال گفت و در این باره توضیح داد:‌ «وقتی صحبت از تحول دیجیتال می‌کنیم، صرفاً از فناوری اطلاعات صحبت نمی‌کنیم، از تغییر در یک نگرشی حرف می‌زنیم. این تحول فرهنگ سازمانی و این تغییر نگرش در مدیران می‌تواند در روند تحول دیجیتال مؤثر باشد. چند سال پیش موضوع بحث فروش بیمه‌نامه‌های شخص ثالث مطرح شد. برای ما خیلی چالش بزرگی بود که بخواهیم اپلیکیشنی را ارائه دهیم که خدمات صدور آنلاین را به صورت آنلاین واقعی ارائه کنیم. زمانی که وارد این بخش شدیم، آن قدر شبکه‌ فروش و نماینده‌ها به این مسئله معترض شدند، با اینکه منافع آن‌ها در این قضیه دیده شده بود، ولی واقعیتش آن قدر این قضیه مؤثر است، حتی اگر خیلی از فناوری‌های جدید را بخواهیم وارد صنعت بیمه کنیم، تا زمانی که فرهنگ‌سازی نشود، چه برای شبکه‌ فروش و کل صنعت بیمه، عملاً استفاده از آن فناوری‌ها اصلاً نتیجه‌ای ندارد.»

او توانمندسازی شبکه فروش به ابزارهای فناورانه را یکی از مهم ترین عوامل رشد و توسعه بیمه گری در کشور می داند.

تجمیع داده، آینده‌ساز روند تحول دیجیتال

مدیر فناوری اطلاعات بیمه معلم داده را مهم ترین سرمایه اکوسیستم بیمه می داند که باید در تعامل با دیگر حوزه های مالی نهایت استفاده را از آن برد.

بهگل فطان در باره آینده و چشم انداز تحول دیجیتال در صنعت بیمه کشور توضیح داد:‌ «با توجه به اینکه وضعیت فعلی صنعت بیمه خیلی عقب به نظر می‌رسد و هنوز در بسیاری از حوزه‌ها به بلوغ نرسیده است، باید خیلی بیشتر از این‌ها تلاش کنیم. قطعاً چالش‌هایی که الان در مورد آن صحبت شد موانعی هستند که نمی‌گذارند ما با سرعت پیشرفت داشته باشیم. سال گذشته روی ترجمه‌ کتابی کار می‌کردم که صنعت بیمه و تحولات دیجیتالی تمام کشورهای دنیا در این حوزه را مورد بررسی قرار داد بود. وقتی نگاه می‌کنیم می‌بینیم که بسیاری از کشورها به نتیجه رسیدند و کامل اجرا کرده‌اند، اما در صنعت بیمه‌ خودمان همچنان درگیریم که آیا می‌توانیم آن را وارد کنیم یا نه.»

بهگل فطان یکی از موضوعات بسیار مهم در توسعه روند کند تحول دیجیتال در صنعت بیمه را موضوع تجمیع اطلاعات و داده‌ها تلقی کرد و گفت:‌ «یکی از کارهایی که اگر تا چندسال آینده به سمتش برویم، اتفاق خوبی است تجمیع اطلاعات شرکت‌های بیمه است. این که صنعت بانک‌داری کنار صنعت بیمه باشد. برای خیلی از موضوع‌ها مثل وصول مطالبات اگر این اتفاق بیفتد و خیلی از نهادهای دولتی در کنار صنعت بیمه قرار بگیرند تا اطلاعات بیمه‌گزاران را در اختیار شرکت‌های بیمه‌گر قرار بدهند می‌توانیم در این حوزه خیلی رشد کنیم. با تجمیع اطلاعات و به کمک زیرساخت‌هایی مثل بلاکچین می‌توانیم شفافیت را وارد صنعت بیمه کنیم و خیلی از کارها از حالت دستی خارج می‌شوند.»

https://tejaratava.ir/?p=141081

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰