• امروز : پنج شنبه - ۲۵ مرداد - ۱۴۰۳
1
ارتقا رتبه بزرگترین بانک قرض‌الحسنه کشور در گزارش تیر ماه شاپرک؛

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران چهارمین بانک پرتراکنش کشور شد

  • کد خبر : 141015
  • ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۱
بانک قرض‌الحسنه مهر ایران چهارمین بانک پرتراکنش کشور شد
بنابر گزارش تیر ماه شاپرک، بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با ثبت تقریباً ۷ درصد از تعداد تراکنش‌های پذیرندگی در تیر ماه، از رتبه پنجم به رتبه چهارم شبکه بانکی ارتقا یافت.

به گزارش تجارت آوا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی قرض‌الحسنه، بنابر چهارمین گزارش ماهانه شاپرک در سال جاری، ۶.۹۳ درصد از تعداد تراکنش‌های پذیرندگی تیر ماه، متعلق به قرض‌الحسنه مهر ایران بود که همین موضوع سبب شد تا رتبه بانک در شبکه بانکی از پنج به چهار ارتقا یابد. همچنین، سهم بازار بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از کل مبلغ تراکنش‌های شبکه پرداخت ۴.۹ درصد است و همین سبب شد تا نام نخستین بانک قرض‌الحسنه کشور در رده بانک‌های برتر قرار گیرد.

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران چهارمین بانک پرتراکنش کشور شد

نخستین بانک قرض‌الحسنه کشور با ثبت ۷.۳۷ درصدی از تراکنش‌های ابزار کارتخوان فروشگاهی، در رتبه چهارم شبکه بانکی قرار گرفت. این بانک از نظر شاخص سهم مبلغی از تراکنش‌های ابزار پذیرش موبایلی نیز با کسب ۶.۹ درصد کل تراکنش‌ها، رتبه سوم را از آن خود کرد. علاوه بر این موضوع، از نظر شاخص تعداد تراکنش‌های ابزار پذیرش موبایلی، با ۶.۵۴ درصد در رده سوم قرار دارد.

همچنین این بانک جزو ۸ بانک برتر کشور در زمینه تعداد کارت‌های بانکی تراکنش‌دار در شبکه پرداخت بوده‌ و سهم آن ۳.۸ درصد بوده است. سهم نخستین بانک قرض‌الحسنه کشور از میزان کل کارت اعتباری ۳.۶۹ درصد و از میزان «کارت برداشت» و «کارت هدیه و بن کارت» به ترتیب ۳.۷۵ و ۵.۱۸ درصد بوده است.

از نظر شاخص گردش مالی شاپرکی، بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با ثبت یک میلیون و ۲۷۵هزار میلیارد ریال (۱۲۷ همت) رتبه هشتم را در نظام بانکی کسب کرد. بزرگترین بانک قرض‌الحسنه کشور با ثبت ۱۱۶ میلیون و ۹۳هزار تراکنش، سومین بانکی بود که بیشترین اختلاف مثبت را در تعداد تراکنش‌های پذیرش ‌شده داشت.

https://tejaratava.ir/?p=141015

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰