• امروز : دوشنبه - ۱۲ شهریور - ۱۴۰۳
1

عملیات اجرایی پروژه ایجاد پایانه و اسکله تخصصی صادرات و واردات مواد فله معدنی در ۳ بازه زمانی

  • کد خبر : 138955
  • ۱۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۸
عملیات اجرایی پروژه ایجاد پایانه و اسکله تخصصی صادرات و واردات مواد فله معدنی در ۳ بازه زمانی
در راستای رﻓﻊ گلوگاه های اﺳﺎﺳﯽ ﺣﻣل و ﻧﻘل ﻣواد فله ﻣﻌدﻧﯽ، جهت ﺑﺎﻻ ﺑردن ظرفیت لجستیکی و راندمان ﺣﻣل و ﻧﻘل و اﻧﺗﻘﺎل ﻣواد فله معدنی، ﮔﺎﻣﯽ مهم و زﯾربنایی ﺗوﺳط شرکت های سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید، شرکت های معدنی و صنعتی گل گهر، چادرملو، گهرزمین و شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات بعنوان سهامدار عمده با ۳۱.۵ درصد سهم برداشته و ﺷرﮐت مدیریت بین المللی همراه، جاده، ریل، دریا (هیمکو) تاسیس و اجرای پروژه ایجاد پایانه و اسکله تخصصی صادرات و واردات مواد فله معدنی برای این شرکت تعریف گردید.

مدیرعامل شرکت بین المللی همراه جاده ریل دریا در رابطه با شرایط پروژه عنوان نمود عملیات اجرایی در سه بازه زمانی، کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در شش شاخه اصلی سیویل، ریلی، تجهیزات مکانیزه، لایروبی، اسکله و گوگرد، بصورت موازی و طی مدت شش سال، در حال اجرا می باشد.

در بازه زمانی کوتاه مدت که یکساله برنامه ریزی شده است، انبار های محوطه به صورت کامل آماده نصب تجهیزات میگردد و می توان قبل از نصب تجهیزات با رویکرد پیش بارگذاری از انبار های محوطه به صورت کامل بهره برداری نمود؛ در این راستا عملیات تحکیم بستر و خاکریزی محوطه انبار ها، روسازی نهایی انبار ها، جاده ها و پل دسترسی انجام می گردد و ظرفیت پروژه نیز در بخش بهره برداری کوتاه مدت به میزان ۲ میلیون تن در سال خواهد بود.

در بازه زمانی میان مدت که به صورت همزمان با بهره برداری کوتاه مدت آغاز می گردد، خرید و نصب کلیه تجهیزات مکانیزاسیون و همچنین ساخت و بهره برداری محور ریلی و واگن برگردان پیش بینی شده است و ظرفیت پروژه نیز در بخش میان مدت به ۵ میلیون تن در سال خواهد رسید.

در بازه زمانی بلند مدت که به صورت همزمان با بخش کوتاه مدت و میان مدت آغاز می شود، بخش دریایی پروژه شامل استحصال، دایک سنگی، ساخت اسکله و لایروبی و نصب تجهیزات تخلیه و بارگیری مکانیزه میسر خواهد شد.

ظرفیت پروژه نیز در مرحله بهره برداری بلند مدت و با پیش بینی ۴ بار گردش بار به ۱۰ میلیون تن در سال میرسد.

لازم به توضیح است تا ۱۴۰۳/۰۴/۳۱ تحویل زمین، دیوار کشی ها، تکمیل عملیات خاکبرداری و خاک ریزی ها، احداث جاده های دسترسی و بستر سازی ها، خرید خدمات آب و برق، تجهیز دفاتر کارفرمایی و بهره برداری انجام شده و ساخت انبار با هدف استقرار تجهیزات مکانیزه، طبق برنامه زمانبندی در حال اجرا می باشد. پروژه بیش از ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

https://tejaratava.ir/?p=138955

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.