• امروز : سه شنبه - ۹ مرداد - ۱۴۰۳
0
دکتر فخاری خبر داد:

رشد ارزش دارایی‌های کوثر در معامله با بنیاد مستضعفان

  • کد خبر : 138611
  • ۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۷
رشد ارزش دارایی‌های کوثر در معامله با بنیاد مستضعفان
مدیرعامل بنیاد کوثر گفت: براساس فرامین مقام معظم رهبری خروج بنیاد شهید و امورایثارگران از بنگاه داری اتفاق افتاد و بنیاد شهید در این مسیر توانست پیشگام باشد و این روند را با شتاب بیشتری به فعلیت برساند.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی بنیاد کوثر، دکتر ناصر فخاری در آئین آغاز به کار مدیران عامل سابق بنگاه‌های تابعه بنیاد شهید در بنیاد مستضعفان که در محل بنیاد کوثر برگزار شد، افزود: این داد و ستد سبب می‌شود که بنیاد کوثر از بنگاه داری خارج و بتواند به جامعه هدف خود خدمات بیشتر و با کیفیت تری ارائه کند.

حقوق بنیاد را حفظ کردیم

وی با اشاره به اینکه تا قبل از انجام این معامله ارزش بنیاد کوثر ۷۰ هزار میلیارد تومان بوده است، افزود: در این معامله غیر اینکه ارزش مجموعه‌های بنیاد کوثر کاهش نیافته است، بلکه شاهد رشد ارزش دارایی‌ها در این مجموعه بوده ایم به گونه‌ای که اکنون بیمارستان خاتم الانبیا به همراه چندین هزار میلیارد تومان املاک و برخی مجموعه‌های دیگر را حفظ کرده ایم و توانسته ایم حقوق بنیاد شهید را با نگاه مساعد دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی به این بنیاد در این داد و ستد استیفا و حفظ کنیم.

مدیرعامل بنیاد کوثر با تاکید بر اینکه اقدامات و پروژه‌های در دست اجرا نباید به دلیل تحولات مدیریتی و جا به جایی انجام شده کند یا متوقف شود، اظهار داشت: برخی اقدامات نیز در مجموعه‌های کوثر انجام شده است و به دنبال انتقال اطلاعات آن به بنیاد مستضعفان هستیم تا اقدامات و تصمیمات عمیقی که صورت گرفته دستخوش تغییر نشود و زحمات دوستان ما از بین نرود.

وی با قدردانی از تلاش مدیران عامل هلدینگ‌ها و شرکت‌های تابعه سابق بنیاد کوثر گفت: استفاده از نیرو‌های با تجربه و قرار گرفتن نیرو‌های جوان و با انگیزه در این مجموعه سبب توسعه و پویایی بنیاد کوثر در سال‌های اخیر شده است. امیدواریم در دوره آتی خدمت، بنیاد مستضعفان با تکیه به این نیرو‌ها حداکثر بهره برداری را از آنان در دستور کار خود قرار دهد.

وظیفه بنیاد شهید تامین گوشت و مرغ نیست

در ادامه جناب آقای اسماعیلی رییس هیأت مدیره بنیاد کوثر نیز در این مراسم گفت: با تورق در گزارش‌های سالانه مجموعه‌ها در هیأت مدیره بنیاد کوثر درمی یابیم تلاش مدیران عامل برای ارتقای جایگاه مجموعه‌ها و هلدینگ‌های کوثر موثر و مثمر واقع شده است.

وی با بیان اینکه تحول در عرصه مدیریتی و جا به جایی انجام شده هلدینگ‌ها از بنیاد کوثر به بنیاد مستضعفان موضوعی است که باید رخ می‌داد، تصریح کرد: مدیران مجموعه‌های بنیاد کوثر دارای تجربه و توانایی بالایی هستند و قطعا در بنیاد مستضعفان به دلیل تجربه و تخصصی که دارند قطعا مورد استفاده خواهند بود.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه بنیاد شهید مسئول توسعه صنعت، تامین مواد غذایی و اعمال وظایف حاکمیت در حوزه بنگاه داری نیست، گفت: مسؤولیت بنیاد شهید تامین مرغ، گوشت، تخم مرغ و موضوعاتی مانند این نیست. خوشبختانه امروز شاهد آن هستیم که بنیاد کوثر توسعه خوبی را تجربه کرده و ارزش آن افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه تغییر سخت است و ما در دو سال اخیر برای تغییر به بهترین شکل پیش بینی و برنامه ریزی کرده ایم، بیان داشت: در دو سال اخیر تلاش کرده ایم به گونه‌ای عمل شود که این معامله بیشترین منفعت را برای ذی نفعان آن حاصل کند.

https://tejaratava.ir/?p=138611

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰