• امروز : سه شنبه - ۹ مرداد - ۱۴۰۳
0

اتصال ۲ هزار و ۴۰۰ دستگاه و سازمان به سامانه شفافیت / مهدی‌پور: سامانه جدید دسترسی آزاد به اطلاعات رونمایی می‌شود

  • کد خبر : 138591
  • ۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۵
اتصال ۲ هزار و ۴۰۰ دستگاه و سازمان به سامانه شفافیت / مهدی‌پور: سامانه جدید دسترسی آزاد به اطلاعات رونمایی می‌شود
دبیر کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات گفت: سامانه جدید دسترسی آزاد به اطلاعات iranfoia.ir روز سه شنبه ۹ مرداد با قابلیت و امکانات به‌روزرسانی شده رونمایی می‌شود.

فرشاد مهدی‌پور با اشاره به اینکه سامانه iranfoia در راستای اجرای قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات از سال ۹۶ برای ثبت درخواست اطلاعات مردم از دستگاه‌های عمومی و خصوصی راه‌اندازی شد، افزود: نسخه جدید این سامانه اکنون و پس از ۷ سال با برنامه‌نویسی بهینه و افزایش کارآمدی رونمایی می شود. 

دبیر کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات در تشریح امکانات جدید این سامانه گفت: ارجاع درون سازمانی، ثبت درخواست اشخاص حقوقی، مشاهده وضعیت درخواست، دسترسی به آمار و گزارش‌های عملکرد موسسات، بهینه‌سازی پوشه درخواست و… بخشی از امکانات و ابزارهای سامانه جدید دسترسی آزاد به اطلاعات محسوب می‌شود. 
او با بیان اینکه اکنون بیش از ۲۴۰۰ دستگاه و سازمان عمومی و خصوصی به سامانه iranfoia متصل هستند و به درخواست‌های اطلاعات مردم پاسخ می‌دهند، تصریح کرد: این سامانه با نظارت کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات که در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مستقر است، امکان دسترسی به همه اطلاعات دستگاه‌های مشمول قانون به جز اسراردولتی و شخصی را برای عموم مردم شهروندان فراهم ساخته است. 
دبیر کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات در پایان خاطرنشان کرد: سامانه جدید iranfoia.ir فردا سه شنبه ۹ مرداد رونمایی می‌شود و مردم می‌توانند از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند (دولت من) وارد این سامانه شوند.

https://tejaratava.ir/?p=138591

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰