• امروز : دوشنبه - ۸ مرداد - ۱۴۰۳
0
در نشست خبری مدیرعامل بیمه ایران عنوان شد:

پرداخت روزانه بیش از۱۳۰میلیارد تومان خسارت به مردم

  • کد خبر : 138514
  • ۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۵
پرداخت روزانه بیش از۱۳۰میلیارد تومان خسارت به مردم
مدیرعامل بیمه ایران در نشست خبری با اصحاب رسانه از پرداخت روزانه 130 میلیارد تومان خسارت به زیاندیدگان خبر داد.

محمدرضا کشاورز مدیرعامل و رئیس هیات مدیره بیمه ایران، با اعلام این خبر به تشریح دستاوردها و اهم اقدامات انجام شده در سال ۱۴۰۲ و سیاستهای عملیاتی سال ۱۴۰۳ پرداخت و گفت:با همت همکاران و با حضور مقام محترم وزارت دارایی مجمع عمومی سال ۱۴۰۲ برگزار و صورتهای مالی بیمه ایران به تصویب رسید.

کشاورز که با گرامیداشت یاد و نام لیلا اکبرپور فعال رسانه ای فقید صنعت بیمه کلام خود را آغاز نمود، با اشاره به شاخص های عمده آماری افزود:بیمه ایران در سال ۱۴۰۲ به نرخ رشد ۴۸ درصدی در فروش و نرخ رشد ۵۴درصدی در پرداخت خسارت در مقایسه با سال ۱۴۰۱ دست یافت.

همچنین بنا بر آمار منتشره در سال ۱۴۰۲ توانست به رکورد فروش ۷۰ هزارمیلیاردتومان در برابر ۴۵ هزارمیلیارد تومان خسارت دست پیداکند و به گواه آمار ، ۲۵درصد کل فروش صنعت بیمه به شرکت سهامی بیمه ایران تعلق دارد.

وی نرخ بدهکاران این شرکت را نسبت به صنعت مطلوب عنوان کرد و گفت: یکی از اقلام عمده بدهکاران سنواتی مربوط به بنیاد شهید  با رقم ۱۰۵۱ میلیارد تومان می‌باشد که با تلاش انجام شده ،توانسته ایم در ۴ ماهه ابتدای سال‌جاری ۱۵۱ میلیارد تومان از آن را وصول کرده و برای مابقی در حال مذاکره و بررسی هستیم.

کشاورز ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ سهم بیمه های ثالث ،درمان و زندگی از پرتفوی بیمه ایران به ترتیب ۴۸، ۱۰و ۹ درصد بوده که ضمن کاهش یافتن سهم بیمه ثالث در سبد پرتفوی به دنبال افزایش فروش بیمه های خرد و به خصوص بیمه های زندگی در سال ۱۴۰۳ می باشیم.

رییس هیات مدیره بیمه ایران با اشاره به توانمندی همکاران و شبکه نمایندگی در بیمه ایران اشاره داشت:در حالی که ۱۵درصد تعداد شعب کل صنعت مربوط به بیمه ایران است اما ۲۵ درصد تولید حق بیمه در بیمه ایران انجام شده است.

بیمه ایران در سال ۱۴۰۲ در سطح توانگری یک باقی مانده و این مهم بدون تجدید ارزیابی بعضی از املاک محقق شده است.

مدیرعامل بیمه ایران در ادامه سخنان خود به تبیین سیاست‌های سال‌جاری پرداخت و با تاکید بر مولفه های برنامه محوری، پیگیری  و انضباط خاطرنشان کرد: جهت گیری های استراتژیک شرکت  در سال ۱۴۰۳  شامل الکترونیکی کردن فرآیندها با تاکید بر حوزه خسارت و با هدف ایجاد مزیت رقابتی، توانمندی شبکه فروش و حمایت از قابلیتهای آنها،طراحی محصولات جدید بیمه ای و عرضه به بازار با تاکید بر رشته های بیمه ای سوداور و  خرد  و گسترش بیمه های زندگی در دستور کار می باشد.

وی با اشاره به تعدد خدماتی که در صنعت بیمه به مردم ارائه میشود گفت: صنعت بیمه بدون اینکه هزینه ای برای دولت ایجاد نماید در حال خدمت رسانی است و بیمه ایران هم بنا دارد با تهیه کلیپ هایی خدمات خود به ذینفعان را  اطلاع رسانی  نماید.

رییس هیات مدیره بیمه ایران تاکید کرد: فضای کار حرفه ای به واسطه همکاران و نمایندگان توانمند در بیمه ایران مهیا است و با همدلی ایجاد شده دست یابی به سهم بازار ۳۰ درصدی را هدف گرفته ایم و در کنار بودجه عادی ،بودجه طلایی

فروش را تنظیم و به شعب ابلاغ کردیم .

در بودجه طلایی اولویت را به فروش رشته های  بیمه ای سودده داده ایم و برگزاری جلسات با بیمه گزاران عمده با رویکرد بازیابی تمدن سازمانی در دستور کار قرار داده شده است.

 تلاش داریم بیمه گزارانی که از بیمه ایران رفته اند را بازگردانیم که بخشی از آنها به بیمه ایران بازگشته اند .

 در نتیجه این اقدامات و کنترل خسارت‌های پرداختی مانده عملیات ۳ ماهه سال‌جاری ۲ هزار میلیارد تومان نسبت به سال گذشته بیشتر شده است.

کشاورز با  تاکید بر رفتار فنی و حرفه ای گری در بیمه ایران و اشاره به رفتارهای غیر حرفه ای بعضی از شرکتهای بیمه ای یادآور شد: به شرکتهای بیمه ای توصیه دارم که در روندهای بیمه گری به نرخ‌های فنی پایبند باشند و به دنبال ایجاد تمایز و بازاریابی با خلق تفاوت در سرویس و خدمات به بیمه گزاران باشند و از رقابت در نرخ و شرایط پرهیز کنند.

بنا بر این گزارش در پایان این نشست رسانه ای  که با حضور بیاتی مدیرکل دفتر هیات مدیره و مدیرعامل ، شریعتی مدیرکل حراست و سیاح مدیرکل روابط عمومی بیمه ایران  برگزار شد، مدیرعامل بیمه ایران به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

https://tejaratava.ir/?p=138514

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰